10 بسته هدیه برای نمایشگاه‌های خارجی

هدیه و سوغاتی دادن از گذشته دور همواره یکی از رسوم ارزشمند ما ایرانیان بوده است که به رسم میهمان نوازی و احترام به دوستی از آشنایی و بودنشان در زندگی‌مان تشکر کنیم.

در جهان کسب و کار و تجارت نیز این حرکت زیبا، مخصوصا برای ما ایرانیان حرکت جا افتاده و پسندیده‌ای است و به نشان قدردانی از افرادی که با کسب و کار ما همراهی دارند همواره هدایا و گیفت‌هایی در مناسبت‌های مختلف در نظر می‌گیریم.

هر سال جشنواره­‌ها و نمایشگاه ‌های مختلفی در زمینه­‌های متفاوت در خارج ایران برگزار می­شود که شرکتهای ایرانی در آن حضور فعالی دارند.

حضور در نمایشگاه‌ها همیشه سبب می‌شود تا برند شما بیشتر در دید مشتریان قرار گیرد و مشتریان جدیدی را پیدا کنید. خصوصا نمایشگاه‌های خارجی که برند شما را در معرض بازارهای جدیدی قرار می‌دهد.

پس از قطعی شدن حضورتان در نمایشگاهی خاص یکی از دغدغه‌هایی که مدیران شرکت با آن مواجه می‌شوند این است که چه هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی را برای ارائه به مخاطبین  و مشتریان هدف­شان در نظر بگیرند که بتواند بیشترین بازدهی را در آینده برای آن‌ها داشته باشد.

قبل از اینکه تصمیمی برای انتخاب و خرید هدایای نمایشگاهی‌تان برای حضور در نمایشگاه خارج از ایران داشته باشید موارد زیر را در رابطه با هدف حضور و شرایط شرکت خود بخوانید تا انتخاب بهتر و کارکردگرایانه‌تری داشته باشید.

فرایند تصمیم­ گیری که به نظر ساده می­ رسد، اما در عمل آنقدرها هم ساده نیست. ممکن است در همان لحظه ایده‌هایی به نظر مدیر مجموعه برسد، اما بهتر است قبل از اینکه تصمیمی برای تهیه هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی مناسب برای هدیه دادن به بازدید کنندگان غرفهتان اتخاذ کنید، ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی چیست؟

بهتر است قبل از همه چیز به این سوال مهم پاسخ دهیم که اصلا هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی چیست و چه تفاوتی با دیگر هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی دارد؟

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی به مجموعه هدایای گفته می‌شود که از طرف یک شرکت یا برند که در نمایشگاهی خاص غرفه دارد، تهیه می‌شود تا به بازدیدکنندگان و میهمانان غرفه آنها اهداء شود. این هدایا را هم می‌توان برای بازدیدکنندگان عمومی در نظر گرفت که اولین بار است از غرفه شما بازدید می‌کنند و می‌خواهند با کسب و کار شما آشنا شوند و هم میهمانان و مشتریان اختصاصی که میهمان غرفه شما می‌شوند.

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی انواع و اقسام بسیار متنوعی دارند اما برای انتخاب یک هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی مناسب، می‌بایست معیارهای مختلفی را مد نظر قرار داد تا هزینه‌ای که از بابت تهیه این هدایای تبلیغاتی پرداخت می‌شود به صرفه بوده و بازدهی مناسبی را برای شرکت در دراز مدت به همراه داشته باشد.

سوال‌هایی که قبل از خرید هدایای نمایشگاهی باید از خودمان بپرسیم؟

  • مخاطب هدف ما چه گروهی هستند.

به چه کسانی می‌خواهیم هدیه تبلیغاتی دهیم. آیا می‌خواهید به همه کسانی که وارد غرفه شما می‌شود هدیه تبلیغاتی دهید یا مدیران رده بالا شرکتهایی که با آنها کار می‌کنید. با توجه به پرسونای مخاطبی که می‌خواهید به آن هدیه دهید برایشان هدیه را انتخاب کنید.

  • هدفمان از ارائه هدیه نمایشگاهی چیست؟

با توجه به اینکه هدف برندینگ یا جذب مشتری جدید باشد یا وفادار سازی مشتریان قدیمی می توان هدیه های متفاوت با قیمت های متفاوتی در نظر گرفت.

  • بودجه مد نظر چقدر است؟

بودجه‌های نمایشگاهی سالانه بسته می‌شود. از غرفه‌سازی تا خرید هدایای نمایشگاهی تا پذیرایی و چاپ اقلام تبلیغاتی با توجه به اولویتی که هر کدام برای شرکت‌ها دارند بودجه در نظر گرفته، مابین این موارد تقسیم می‌شود. ولی فراموش نکنید هدیه دادن در نمایشگاه سرمایه‌گذاری کوتاه مدتی است که سالانه برمی‌گردد و برای شما و برندتان ارزش آفرین است.

ده نمونه از بهترین هدیه‌های تبلیغاتی برای نمایشگاههای خارجی چیست؟

با توجه به اینکه می خواهید در نمایشگاه خارجی شرکت کنید پس مخاطب شما با مخاطب داخل ایران فرق بسیار دارد. اولین قدم مطالعه کنید که مخاطب و مشتری‌های شما از کدام کشور هستند و روحیات و خلقیاتشان چیست.

سعی کنید هدایایی که انتخاب می‌کنید کاربردی باشد نه دورریز و غیرکاربردی

با توجه به ترند شدن بحث‌های محیط زیستی باید در انتخاب هدایای سازمانی‌تان به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

صنایع دستی ایرانی یکی از مواردی است که شرکتها همواره برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی با خود به همراه دارند. صنایع دستی از آنجا که نشاندهنده فرهنگ و اصالت ایرانی است هدیه بسیار خوبی است اما توجه داشته باشید که شاید وقت آن رسیده که تصویر مدرنتر از هنر ایرانی را در خارج نشان دهیم. ظروف مینا کاری و ترمه شاید در حال حاضر تکراری شده اند.

ما در ایران هنرهای زیادی داریم که در دنیا کمتر دیده شده و شاید وقت آن است که رودوزی‌های سنتی کمتر دیده شده مثل سوزندوزی، زرتشی‌دوزی، پته‌دوزی را در قالب هدایای کاربردی به مشتریان خارجی‌مان هدیه دهیم.

از طرفی به خاطر محدودیت در وزن بار برای نمایشگاه‌های خارجی و سختی حمل و نقل باید توجه داشته باشیم هدیه‌های تبلیغاتی سنگین و شکستنی نباشد، قابل حمل و جابه جایی باشد. همچنین بسته بندی ساده و زیبا و قابل حمل داشته باشد.

از این رو ترکیب هدایایی که سوغات خوردنی ایرانی باشد به همراه هنر و صنایع دستی به روز ایران هدایای خوبی برای حضور در نمایشگاههای خارجی به حساب می آید که در زیر ده نمونه از بهترین هدایای تبلیغاتی برای حضور در نمایشگاههای خارجی را معرفی می کنیم:

1-بسته اعلای ایرانی در کیسه‌های پته‌دوزی شده یا مفشو؛مفرشو

پته دوزی یک هنر اصیل ایرانی است که نام‌های دیگر آن فطه دوزی و سلسه دوزی است. پته از هنرهای بومی استان کرمان است که با نخ پشم روی پارچه پشمی سوزندوزی می‌شود. کیسه‌های پته دوزی که به مفشو معروف هستند از قدیم الیام به عنوان جای آجیل، شکلات و تنقلات در خانه هز کرمانی جای داشت. کیسه پته علاوه بر اینکه زیباست خود نیز بسته بندی خوبی برای پسته به حساب می آید.

نتی ایران زیباترین و کاربردی ترین هدیه را طراحی و به شما ارائه می‌دهیم.

2- زعفران در کیسه‌های کوچک گلدوزی شده

زعفران هدیه بسیار ارزشمند و خوبی است چرا که هم سوغات ناب ایران است و هم بسیار کم جا و سبک و کاربردی است و استقبال خوبی همواره از ان می شود. از طرفی با قراردادن زعفران در کیسه های کوچک گلدوزی شده خراسان ارزش دیگری نیز به آن اضافه می کنید و همچنین یادگاری خوبی برای هدیه گیرنده به جای می گذارید.

3-کوسن گلدوزی یا سوزندوزی شده

کوسن های گلدوزی خراسان یا سوزندوزی بلوچستان که هنر دست زنان این مناطق است هدیه های بسیار ارزشمندی به شمار می آیند چرا که هم سبک هستند و هم کاربردی و مدرن و قابل استفاده در خانه ومحل کار. این کوسن ها با بسته بندی ساکهای پارچه ای بسیار قابل استفاده و ارائه برای نمایشگاههای خارجی است.

 

کوسن گلدوزی طرح حلقه گل
کوسن گلدوزی گل نسترن
رومیزی پته‌ دوزی (139)
زیر لیوانی پته دوزی زرد
رو میزی پته روز خبرنگار
روميزي پته دوزي بیضی طرح آهو

 

5-عروسک‌های بومی ایرانی

عروسک‌های بومی مناطق مختلف ایران به چشم بازدیدکنند و مشتریان خارجی بسیار جدید و قابل توجه هستند. این عروسک‌های کوچک در قالب جاسوییچی و بوک مارک نیز هم کاربردی هستند هم هدیه‌های کوچک خوبی که نشان از ایران وفرهنگ آن دارد.

عروسک نمایشی دست ساز پارچه ای
عروسک لیلی بازبازک
عروسک اسب دست ساز تاجمیر آتلان 6
عروسک بومی دست ساز سرخدال سیاه رودبار بزرگ (13)

 

6-کیف عینک و جامدادی های پارچه‌ای سوزندوزی

7-بند عینک گلیمی و گره سرشتی

8- پک حوله‌های دستبافت

حوله دستبافت علاوه بر کاربردی بودن، حس لطافت طبیعت خراسان را منتقل می‌کند.

حوله دستبافت و کاملا طبیعی است و در دوخت و بافت آن کمترین آسیب به محیط زیست رسیده است.همچنین با بسته بندی پارچه‌ای ویژه‌ای که دارند بسیار سبک هستند و از طرفی قابل حمل.

حوله دستبافت راه راه درشت
حوله سنتی دستبافت
حوله دستبافت خبرنگار

10- کیف‌های سوزندوزی

در سایزها و طرح های مختلف

کیف سوزندوزی بلوچی ماهو زرد کرم
کیف سوزندوزی بلوچی دستی

روستاتیش سعی بر آن دارد که با عرضه هدیه‌هایی با کمترین پسماند آسیب کمتری به محیط زیست وارد کند.

فراموش نکنید که یک هدیه خاص میتواند شمارا از رقبایتان متمایز کند. ما در روستاتیش با توجه به بودجه، سلیقه و شرایط شما از بهترین هنرهای سنتی ایران زیباترین و کاربردی ترین هدیه را طراحی و به شما ارائه می‌دهیم.

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به هدایای شرکتی ما بازدید کنید!

دانلود کاتالوگ هدایای سازمانی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی