روستای قلعه قافه، همسایه هیرکانی‌ها

روستای ما، قلعه‌قافه از توابع بخش مركزی و منطقه چهل‌چای شهرستان مینودشت در استان گلستان است؛ درست در ۱۳۵كیلومتری گرگان و نزدیک جنگل‌های هیرکانی.
منطقه چهل‌چای با مساحت ۲۵ هزار و ۶۸۰ هکتار در جنوب شهرستان مینودشت در استان گلستان و شرق جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته. این منطقه زیستگاه گونه‌های مهم بین‌المللی جانوری شامل گرگ و خرس قهوه‌ای و گیاهانی شامل سفیدپلت، سرخدار، گردوی جنگلی و انجیلی است.
روستای قلعه قافه بالا با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ خانوار یکی از بزرگترین روستاها در این منطقه جنگلی است. شغل اصلی اهالی روستای ما دامداری و کشاورزی است. در این سال‌ها برای حفاظت از جنگل‌های هیرکانی، مردم ما کشت گندم را متوقف کرده‌اند و به جای آن به کشت گیاهانی مانند زعفران، به‌لیمو، گل گاو زبان و…پرداخته‌اند. محصولاتی که در راستای مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی است.
روستای قلعه قافه دارای آب‌وهوای بسیار سرد و کوهستانی با بافت سنتی و متراکم است. قلعه‌قافه دارای جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع شامل غار، آبشار، چشمه و جنگل‌های زیبا و بدیع و همچنین یک زیارتگاه بنام «سکینه خاتون» است. خوشحال می‌شویم میزبان شما در اقامتگاه بوم‌گردی تیلاق و روستای زیبای‌مان باشیم.

پروژه روستای قلعه قافه

روستای قلعه قافه به روایت تصویر

قلعه قاف در زمستان
الهی صاحب این گل زنده باشد
بازی نور با پرده
تیلاق؛اقامتگاه زنان قلعه قاف
قبل
بعدی

منو اصلی