هدایای شرکتی سبز چیست؟

هدایای شرکتی سبز به شما و مشتریان کمک می‌کند تا زباله‌ها را کاهش دهید و سبک زندگی‌ سازگار با محیط زیست داشته باشید.

همچنان به شما کمک می‌کنند تا ارزش‌های خود را نشان دهید.

به جای اینکه از یک خودکار پلاستیکی یا یک کیسه با لوگو‌ی شرکتتان استفاده کنید، به این فکر کنید که شما می‌توانید باعث شوید افراد نسبت به محیط زیست مسئولانه‌تر رفتار کنند.

هدایای شرکتی سبز در مورد شرکت شما سه پیام می‌رساند:

1-  قدردانی شما

2- احساس مسئولیت شما نسبت به کره زمین

3- تشویق رفتار سازگار با محیط زیست

چه کسی باید این هدایا را بدهد؟

اگر شما صاحب کسب و کار هستید و می‌خواهید کسب و کار خود را با محیط زیست سازگار کنید، هدایایی را در نظر داشته باشید که به کره زمین آسیب وارد نکنند. در عین حای ارزش های شما در برابر مسائل زیست محیطی نشان داده می‌شود.

چه نکته‌هایی یک هدیه را پایدار می‌کند؟

«پایدار»، اصطلاحی نیست که جا افتاده باشد، اما این کلمه کلیدی معمولا شامل هدایایی می‌شود که در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرد:

1- هدایایی که از مواد قابل بازیافت و پایدار تولید شده.

2- اقلامی که با مواد جایگزین شده یا فرآیندهای غیرمضر تولید شده. (مثلا عاری از رنگ های مصنوعی و مضر، سفید کننده و…)

3- اقلامی که به حذف شدن پلاستیک یک بار مصرف کمک می‌کند.

4- محصولاتی که دارای گواهی استاندارد صنعت پایدار هستند.

5-محصولاتی که بسته بندی زیاد یا پلاستیکی ندارند.

بهترین معیار‌های هدایای تجاری چیست؟

1- ارزش‌های شرکت‌تان را تقویت ‌کنید: مثلا اگر کسب و کار شما می‌خواهد استفاده حداقل از پلاستیک در محل کار را رواج دهد، دادن یک فنجان قهوه شیشه‌ای چند بار مصرف، تعهد شما را به این موضوع نشان می‌دهد.

2- کیفیت روابط خود را منعکس کنید:  شرکت‌ها معمولا به مشتریان برتر هدایایی می‌دهند که پیامی را درمورد جایگاه آنها در شرکت می‌رساند. مثلا هدیه‌ای با ارزش‌تر از معمول برای مشتریان مهم.

3- به قوانین شرکت پایبند باشید: برخی شرکت‌ها محدودیت‌های در رابطه با هدایای شرکتی دارند. شما باید با این قوانین آشنایی کامل داشته باشید.

4- هدایای شخصی بدهید: یک نامه کوچک شخصی یا تشکر کردن کمک می‌کند هدیه شما صمیمانه به نظر برسد. یک یادداشت دست‌نویس ارتباط شما را با گیرنده نشان می‌دهد.

 5- آن را هنرمندانه ارائه دهید: نحوه بسته بندی یا ارائه یک هدیه به ارزش آن می‌افزاید. صرف نظر کردن از بسته‌بندی زیبا می‌تواند از ارزش هدیه درون آن بکاهد. ولی حتما توجه داشته باشید بسته بندی زیبا باعث تولید زباله و استفاده بیش از حد کاغذ و مقوا نشود.

6- مفید باشند: قابل استفاده و کاربردی بودن هدیه شما بسیار مهم است و مردم را جذب خود می‌کند از طرفی پایداری هدیه شما را تضمین می‌کند چرا که دور انداخته نمی‌شود و یا تبدیل به زباله نمی‌شود.

7- همیشه دارای مارک نباشند: یک زمانی اضافه کردن لوگوی شرکتتان اجباری بود. اما دیگر این‌طور نیست.

در حال حاضر برخی از هدایای تبلیغاتی، با فرستادن یک پیام، کمپانی شما را به یاد ماندنی می‌کند. استفاده نامناسب از لوگو روی هدیه بسیار وقتها باعث استفاده نشدن از هدیه می‌شود و این یعنی تولید زباله و غیرمحیط زیستی برخورد کردن.

8– فقط به مناسبت عید هدیه ندهید: بعضی از شرکت‌ها فقط هنگام عید یا سال نو هدیه می‌دهند. شما می‌توانید از مناسبت‌های دیگر برای هدیه دادن استفاده کنید تا قدردانی و محبت خود را نشان دهید. (مثلا هنگام تولد)

روستاتیش در تولید هدیه‌های سازمانی و هدیه های شرکتی نهایت توجه را در سبز بودن هدایا و حفظ ارزشهای زیست محیطی دارد. بسته‌بندی محصولات روستاتیش اغلب در جعبه‌های حصیری یا کیسه‌های پارچه‌ای است که قابل استفاده همیشگی هستند. 

‎‌

بهترین معیار‌های هدایای تجاری چیست؟

1- ارزش‌های شرکت‌تان را تقویت ‌کنید: مثلا اگر کسب و کار شما می‌خواهد استفاده حداقل از پلاستیک در محل کار را رواج دهد، دادن یک فنجان قهوه شیشه‌ای چند بار مصرف، تعهد شما را به این موضوع نشان می‌دهد.

2- کیفیت روابط خود را منعکس کنید:  شرکت‌ها معمولا به مشتریان برتر هدایایی می‌دهند که پیامی را درمورد جایگاه آنها در شرکت می‌رساند. مثلا هدیه‌ای با ارزش‌تر از معمول برای مشتریان مهم.

3- به قوانین شرکت پایبند باشید: برخی شرکت‌ها محدودیت‌های در رابطه با هدایای شرکتی دارند. شما باید با این قوانین آشنایی کامل داشته باشید.

4- هدایای شخصی بدهید: یک نامه کوچک شخصی یا تشکر کردن کمک می‌کند هدیه شما صمیمانه به نظر برسد. یک یادداشت دست‌نویس ارتباط شما را با گیرنده نشان می‌دهد.

 5- آن را هنرمندانه ارائه دهید: نحوه بسته بندی یا ارائه یک هدیه به ارزش آن می‌افزاید. صرف نظر کردن از بسته‌بندی زیبا می‌تواند از ارزش هدیه درون آن بکاهد. ولی حتما توجه داشته باشید بسته بندی زیبا باعث تولید زباله و استفاده بیش از حد کاغذ و مقوا نشود.

6- مفید باشند: قابل استفاده و کاربردی بودن هدیه شما بسیار مهم است و مردم را جذب خود می‌کند از طرفی پایداری هدیه شما را تضمین می‌کند چرا که دور انداخته نمی‌شود و یا تبدیل به زباله نمی‌شود.

7- همیشه دارای مارک نباشند: یک زمانی اضافه کردن لوگوی شرکتتان اجباری بود. اما دیگر این‌طور نیست.

در حال حاضر برخی از هدایای تبلیغاتی، با فرستادن یک پیام، کمپانی شما را به یاد ماندنی می‌کند. استفاده نامناسب از لوگو روی هدیه بسیار وقتها باعث استفاده نشدن از هدیه می‌شود و این یعنی تولید زباله و غیرمحیط زیستی برخورد کردن.

8– فقط به مناسبت عید هدیه ندهید: بعضی از شرکت‌ها فقط هنگام عید یا سال نو هدیه می‌دهند. شما می‌توانید از مناسبت‌های دیگر برای هدیه دادن استفاده کنید تا قدردانی و محبت خود را نشان دهید. (مثلا هنگام تولد)

روستاتیش در تولید هدیه‌های سازمانی و هدیه های شرکتی نهایت توجه را در سبز بودن هدایا و حفظ ارزشهای زیست محیطی دارد. بسته‌بندی محصولات روستاتیش اغلب در جعبه‌های حصیری یا کیسه‌های پارچه‌ای است که قابل استفاده همیشگی هستند. 

‎‌

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به هدایای شرکتی ما بازدید کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی