پروژه کلاسهای کمک آموزشی روستای سیدبار جدگال

همزمان با ساخت مدرسه توسعه پایدار در روستای سیدبار جدگال کلاسهای آموزشی زبان انگلیسی در روستا برای کودکان برگزار شد و که با استقبال خوبی نیز همراه شد. خوشبختانه کلاسها تا شروع کرونا هفته‌ای دو مرتبه به صورت مداوم برگزار می‌شد. نیمی از هزینه حق الزحمه معلم زبان از صندوق تعاونی روستا و از سود فروش سوزندوزی تامین شد.
همچنین در تابستان 98 داوطلبین متخصص به روستا دعوت شدند تا مباحثی مربوط به مهارت زندگی و محیط زیست را در یک دوزه 3 ماهه به کودکان آموزش دهند. کلیه هزینه‌های مربوط به داوطلبین از صندوق روستا پرداخت شد.
این کلاسها در تابستان 99 نیز ادامه یافت و با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل کرونا با محوریت کمک آموزشی در دروس ریاضی و فارسی برگزار شد.
با اتمام ساخت مدرسه توسعه پایدار طبق تصمیمات اعضای صندوق کهن بوم بلوچ(بانوک) مقرر شد پس از شروع کار مدرسه سود فروش محصولات بانوک در صندوق جمع و برای اموراتی نظیر تعمیر و نگهداری مدرسه و تجهیزات آن، تجهیز کارگاه سوزندوزی و اقامتگاه بومگردی و همچنین برگزاری کلاسهای فوق برنامه و آموزشی برای کودکان و زنان در نظر گرفته شود.
در حال حاضر 50 درصد از سود فروش محصولات بانوک در روستاتیش به صندوق روستا برای اقداماتی که برایشان برنامه‌ریزی شد برمی‌گردد.

روستای سیدبار به روایت تصویر

بازی در خاک
مدرسه قدیمی روستا
پنجره ای برای بازیگوشی
دیوار راست
هوتک (گودالی دستکن)
سوزندوزی در روستا
فوتبال؛بازی هر روزه
اهالی روستا
جمع آوری زباله در روستا
قبل
بعدی

منو اصلی