هدیه‌هایی برای آینده پایدار؛ ولکام پک‌هایی که دغدغه محیط‌ زیستی دارند!

هدیه هایی برای آینده پایدار

آغاز کار در یک محیط شغلی جدید می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. هنگامی که فردی اولین روز را در محل کار تازه‌اش شروع می‌کند، می‌بایست با محیط فرهنگی و حرفه‌ای آن آشنا شده و خود را با آن وفق دهد. این عمل نیازمند تدابیری است که کارفرما‌ و مدیران منابع انسانی، می‌توانند به وسیلۀ آن سهولت چنین فرایندی را رقم بزنند. ولکام پک‌ها و یا هدایای خوشامدگویی به کارکنان، یکی از عواملی‌اند که در آشنایی اولیۀ کارمند با محیط کاری نقش بسزایی دارند. ولکام پک‌ها نه تنها موجب سهولت و سرعت بیشتر در همسوسازی (Onboarding) نیروی جدید می‌شوند، بلکه بهره‌وری و میزان وفاداری آن‌ها به شرکت را نیز تضمین می‌کنند.

 

 

در دنیای پرشتاب امروز که دغدغه‌هایی همچون حفاظت از محیط زیست بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته، این مسئله به وجود آمده که هر یک از ما چگونه می‌توانیم نقش خود در حفاظت از محیط زیست را ایفا کنیم. بنا بر همین مسئله است که تقاضا برای محصولات پایدار و سازگار با محیط زیست با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو شده است. شرکت‌ها و کارفرماها در تلاش‌اند تا با سیاست‌گذاری‌های بهتر نقشی در نجات طبیعت ایفا کنند.

 

 

ما در این مقاله، ول کام پک‌هایی که آینده پایدار را تضمین می‌کنند موردتوجه قرار داده و سعی کردیم شما را در تصمیم‌گیری و جستجو برای بهترین ولکام پکی که دغدغه محیط زیست نیز دارد، یاری کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

ولکام پک چیست؟

 

 

ولکام پک و یا هدیۀ خوشامدگویی، هدیه‌ای است که به فرد تازه‌واردِ شرکت اهدا می‌شود. این بسته‌ها معمولاً شامل لوازم اداری، پوشاکی مانند تیشرت و یا تنقلاتی هستند که بر روی آن‌ها لوگوی برند و یا شرکت درج شده است.

 

 

ولکام پک‌ چه مزایایی دارد؟

 

 

اهدای ولکام پک بیش از آنکه صرفاً یک حرکت نمادین باشد، مزایایی دارد که می‌توان توسعۀ شرکت را تضمین کند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، هدیۀ خوشامدگویی فرایند همسوسازی عضو تازه‌وارد را تسریع می‌کند. از طرفی دیگر، ولکام پک‌ها ارتباط میان کارمند و شرکت را عمیق‌تر کرده و به آن صورتی انسانی می‌بخشد. چنین اتفاقی موجب می‌شود که نیروی جدید وفاداری بیشتری به شرکت داشته و به‌تبع آن بهره‌وری بیشتری را ارائه کند.

 

 

در ادامه مواردی از مزایای ولکام پک را ذکر کرده‌ایم.

 

 

حس همدلی و کارِ گروهی ایجاد می‌کند

 

 

هنگامی که نیروی تازه‌وارد ولکام پک دریافت می‌کند، ناخودآگاه این تصور در ذهنش ایجاد می‌شود که به تیم و شرکت تعلق دارد. چنین حسی باعث می‌شود که نیروی جدید همدلانه‌تر عمل کرده و به مفهوم کارِ گروهی توجه بیشتری داشته باشد.

 

 

با فرهنگ شرکت همراه می‌شود

 

 

هر محیط حرفه‌ای فرهنگ خودش را دارد. شرکت‌ها با اهدای ولکام پک، به نوعی نماینده‌ای از فرهنگ درون‌شرکتی خود را اهدا و آن را به نیروی جدید معرفی می‌کنند. وقتی که یک کارمند بستۀ خوشامدگویی خود را می‌بیند، می‌بایست بلافاصله از هویت برند شرکت، هدف شرکت و دغدغه‌های آن آگاه شود؛ نیروی تازه‌وارد باید متوجه شود که به چه فرهنگِ شرکتی‌ای می‌پیوندد.

 

 

احساس ارزشمند‌بودن می‌کند

 

 

هنگامی که ورود یک کارمند جدید، به عنوان یک جشن تلقی می‌شود، آن‌ها سفر شغلی خود را با احساس غرور و هیجان آغاز می‌کنند و می‌دانند که حضور و مهارت‌های منحصربه‌فرد آن‌ها شناخته شده و ارزشمند است.

 

 

با محیط و سازوکار شرکت همراه می‌شود

 

 

نیروی تازه‌وارد برای آغاز کار در محیط شغلی جدید، نیازمند به یادگیری و شناختن بعضی موارد است و همین فرایند یادگیری، می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. یک بستۀ خوشامدگویی با گنجاندن برگه‌های راهنما مانند نقشه دفتر، فهرست ورود به سیستم و یا برگه پرسش‌های متداول، فرایند همسوسازی را سهولت می‌بخشد. با چنین عملی، شرکت پیش از آنکه نیروی جدید سؤال بپرسد، پرسش او را پاسخ و توجه خود به نیازهای او را نشان داده است.

 

 

ایجاد ذهنیت صحیح از وظایف و بهره‌وری بیشتر می‌کند

 

 

ولکام پک به نوعی اولین تَسک (Task) نیروی جدید محسوب می‌شود. بسته‌های خوشامدگویی از همان ابتدا نیروی جدید را با مسیر و جریان کاری همراه می‌کند. ولکام پک می‌توانند با برنامه‌ای برای روز و یا هفته پیش رو همراه باشند تا نیروی جدید بداند می‌بایست چه کاری انجام دهد. این اتفاق موجب می‌شود که عضو تازه‌وارد بدون هیچ اتلاف وقتی، سریعاً در مسیر بهره‌وری قرار بگیرد.

 

 

نرخ حفظ کارکنان را افزایش می‌دهد

 

 

وفاداری کارکنان به شرکت یکی از مهم‌ترین موارد قابل‌توجه شرکت‌ها است. همان‌طور که کارمندان جدید در پی ایجاد یک تأثیر خوب هستند، کارفرماها نیز باید چنین موضوعی را در اولویت خود داشته باشند. سازمان‌هایی که فرایند پذیرش قوی دارند، حفظ نیروهای جدید را تا 82 درصد بهبود می‌بخشند؛ بسته‌های خوشامدگویی راهی عالی برای دستیابی به این مقصود هستند.

 

 

چرا باید به آینده پایدار توجه کنیم؟

 

 

قبل از آنکه به ولکام پک‌های سازگار با محیط زیست بپردازیم، لازم است که اهمیت آینده پایدار و محافظت از محیط زیست را بازگو کنیم. امروزه، در دنیایی که نگرانی‌های زیست محیطی هر لحظه بیشتر می‌شوند، نمی‌توان اهمیت زندگی پایدار و مصرف‌گرایی آگاهانه را نادیده گرفت. بدیهی است اگر بگوییم بحران‌هایی که محیط زیست را تهدید می‌کند، زندگی همۀ ما را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد؛ بنابراین همۀ ما به عنوان ساکنان این کرۀ آبی‌رنگ، در حفاظت از آن و برقراری آینده‌ای پایدار، مسئول هستیم.

 

 

هر یک از ما می‌توانیم با اصلاح سبک زندگی و نوع مصرف‌گرایی، نقشی در جلوگیری از بروز بحران‌های شدیدتر زیست‌محیطی ایفا کنیم. شرکت‌ها با تغییر سیاست‌های خود و توجه بیشتر به آیندۀ پایدار، نقشی اساسی در دستیابی به این هدف مهم دارند.

 

 

ولکام پک‌های سازگار با محیط زیست

 

 

بسیاری از مواردی که در ولکام پک‌های اهدایی گنجانده می‌شوند، محصولات پلاستیکی هستند. این محصولات به میزان قابل توجهی در آلودگی، کاهش منابع و انتشار کربن نقش دارند. فرایندهای تولید چنین محصولاتی، اغلب شامل استخراج منابع تجدیدناپذیر، مصرف زیاد انرژی و تولید زباله‌های مضر است.

 

 

علاوه بر این، طول عمر این محصولات اغلب کوتاه است و منجر به ایجاد چرخه‌ای از دفع و جایگزینی می‌شود که آسیب‌های زیست‌محیطی را تداوم می‌بخشد. بسته‌بندی‌های پلاستیکی نیز این موضوع را تشدید می‌کند؛ محل‌های دفن زباله را مسدود کرده و اقیانوس‌های ما را آلوده می‌سازد. با آگاهی روزافزون از این پیامدهای زیست‌محیطی، مصرف‌کنندگان به دنبال جایگزین‌هایی هستند که با ارزش‌ها و دغدغه‌های زیست‌محیطی آن‌ها همسو باشد و به آینده‌ای پایدارتر کمک کند.

 

 

در سال 2023، طبق آماری که از کشور‌های اروپایی، به خصوص انگلستان به دست آمده، هدایای سازگار با محیط زیست با اقبال 62 درصدی همراه بوده است. این بدان معنا است که مردم در تلاش‌اند تا با درنظرگرفتن شرایط زیست‌محیطی، نقشی در نجات طبیعت ایفا کنند. البته که این آمار تنها به مردم عام محدود نمی‌شود. در سال‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ جهان با تغییر سیاست‌های خود نشان داده‌اند که آن‌ها نیز خود را در برابر محیط زیست مسئول می‌دانند و از هیچ عملی که موجب بهبود شرایط زیست‌محیطی شود، اجتناب نخواهند کرد.

 

 

شرکت‌ها می‌توانند با انتخاب ولکام پک سازگار با محیط زیست و آینده پایدار، نشان دهند که نه‌تنها از نظر محیط‌‌زیستی، بلکه از لحاظ اجتماعی نیز مسئولیت‌پذیر هستند. بسیاری از محصولات سازگار با محیط زیست، با استفاده از شیوه‌های تجارت منصفانه (Fair Trade Practices) ساخته می‌شوند و ضمانت می‌دهند که سازندگان دستمزد منصفانه دریافت کرده و در شرایط ایمن کار می‌کنند. با حمایت از این محصولات، در اصل به ایجاد فضایی عادلانه‌تر کمک می‌کنیم.

 

 

مزایای ولکام پک‌های سازگار با محیط زیست

 

 

هدایای خوشامدگویی سازگار با محیط زیست، دارای مزایای بی‌شماری است. این هدایا اغلب دارای ردپای کربنِ کمتری نسبت به محصولات معمول بر پایۀ پلاستیک‌، هستند. چنین هدایایی با استفاده از مواد پایدار و فرایندهای تولیدی ساخته می‌شوند که اثرات زیست‌محیطی را به حداقل می‌رساند. با اهدای ولکام پک‌های سازگار با محیط زیست، میزان زباله در محل‌های دفن زباله کاهش یافته و به دستیابی به یک سیاره پاک‌تر و سالم‌تر کمک شایانی می‌شود.

 

 

هدایای سازگار با محیط زیست معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. مواد پایدار اغلب بادوام‌تر و ماندگارتر هستند و همین امر تضمین می‌کند که گیرندۀ هدیه، سال‌های آینده نیز از داشتن و استفاده از آن لذت می‌برد. طبق نظرسنجی‌ای که سال 2021  برگزار شد، کیفیت محصولات موجود در ولکام پک‌ها، مهم‌ترین جنبۀ بسته‌های خوشامدگویی بوده است. این نوع هدایا معمولاً در دستۀ کالاهای بادوام قرار می‌گیرند و به همین سبب، تأثیر مثبت بیشتری دارند. این امر نه تنها در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، بلکه از هدررفتن هزینۀ شرکت‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

 

 

در نهایت، اهدای هدایای سازگار با محیط زیست، می‌تواند دیگران را برای اتخاذ شیوه‌های پایدار ترغیب کند. وقتی با انتخاب هدیه سازگار با آینده پایدار به کارکنان نشان می‌دهیم که به محیط زیست اهمیت می‌دهیم، به نوعی آن‌ها را تشویق می‌کنیم که در مورد اعمالشان، آگاهانه‌تر فکر کنند. این امر می‌تواند منجر به پذیرش گسترده‌تر شیوه‌های سازگار با محیط زیست و آینده‌ای پایدارتر شود.

 

 

کلام آخر

 

 

انتخاب هدایای سازگار با محیط زیست و آینده پایدار، به نوعی تعهد به اخلاق، مسئولیت اجتماعی و دوراندیشی صحیح است. شرکت‌ها می‌توانند با انتخاب چنین ولکام پک‌هایی، فرهنگ مصرف آگاهانه را ترویج و از موقعیت و جایگاه خود، برای گوشزدکردن اهمیت حفاظت از محیط زیست، استفاده کنند. ما در روستاتیش مفتخریم که ولکام پک‌های خود را کاملاً با دغدغه آینده پایدار، فراهم و ارائه می‌کنیم. ما خود را موظف و مسئول می‌دانیم که به‌نوبة خود نقشی در برقراری آینده‌ای پایدار ایفا کرده و به نوعی، این فرهنگ را ترویج کنیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی