اهمیت خرید هدایای شرکتی برای کارمندان

چرا هدایای شرکتی اهمیت دارد:

هدایای شرکتی می‌تواند باعث شود  کارکنان احساس کنند که مورد توجه و ارزشمند هستند. هدیه دادن می‌تواند بر دیدگاه کارمند نسبت به کارفرمای خود تأثیر مثبت بگذارد، و می‌تواند در جهت تقویت روحیه و ایجاد یک محل کار پر رونق قدم بردارد. 

هدیه‌ای مناسب می‌تواند باعث تقویت انگیزه و نزدیکی ارتباط کارکنان با شرکت شود.

مثلا، اکثر کارمندان هدیه‌های “به یاد ماندنی” و فکر شده را ترجیه می‌دهند.  این هدایا باعث می‌شود آن‌ها احساس وفاداری بیشتری نسبت به شرکت داشته باشند و تمایل بیشتری به کار در آنجا داشته باشند. به همین دلیل مهم است که هنگام قدردانی از کارمندان، به یک هدیه خاص فکر کنید.

هنگامی که هدایای سازمانی از روی اجبار و عاری از تعهد و ذره‌ای صمیمیت داده می‌شوند، معنای خود را از دست داده و گیرندگان کاملا متوجه آن می‌شوند. 

هدیه دادن به کارکنان جدید و جوان، باعث افزایش رضایت شغلی و وفاداری آن‌ها می‌شود

مدیران و اقرادی که در شرکت مقام بالایی دارند از هدایای خود تعریف‌هایی همچون “بسیار رضایت بخش” و “به یاد ماندنی” می‌کنند، اما کارکنان جوان کمتر از هدایای خود راضی هستند.  شرکت‌ها بهتر است کارکنان جوان را هم در نظر بگیرند. (این یک فرصت دیگر برای تمرین یکی از نکات مورد علاقه ما است: هدیه‌ای بدهید که با ارزش‌های شرکت مطابقت داشته باشد تا برای گیرنده شما معنادارتر شود.)
 اگرچه یک هدیه تجاری می‌تواند برند شما و ماموریت و ارزش‌های شرکت شما را به نمایش بگذارد، برندسازی هدیه با آرم‌های شرکت عموما راهی برای ناامید کردن برخی از گیرندگان است. در حالی که ممکن است بخواهید برای بسته های خوش آمدگویی کارمندان جدید، رویدادهای شرکتی و جلسات شرکت، هدیه ای با لوگو بدهید، مراقب باشید که هیچ هدیه‌ای را برای یک موقعیت شخصی، مانند تولد، لوگو دار نکنید. هدایای لوگو دار 60 درصد کمتر از هدایای بدون لوگو به یاد ماندنی در نظر گرفته می‌شوند و بسیاری از دریافت کنندگان اعتراف می‌کنند که آن‌ها یک کالای مارک دار را دوباره هدیه می‌دهند.
خوشبختانه راه‌هایی برای بهبود وجود دارد! دادن هدایای به یاد ماندنی چندان دشوار نیست.

مطالعات موردی زیر را بخوانید تا دریابید که چگونه این دو شرکت مختلف از هدایای قدردانی کارمندان برای ایجاد انگیزه در تیم خود استفاده می‌کنند.

مطالعه موردی 1: نحوه نمایش دادن هدایای کارکنان

یک شرکت مدیریت برای تشکر از کارمندان خود برای سالی پرتلاش، از چهار سبک متفاوت استفاده کرد که محصولاتی را که گیرندگان واقعاً آن را دوست دارند، به نمایش بگذارند.

خود محصولات تنها چیزی نبودند که این هدایا را خاص می‌کرد. این شرکت هدایا را به دفاتر خود در سراسر کشور ارسال کرد، سپس هدایا را بین کارکنان مورد نظر پخش کرد. مهم‌تر از همه، هر هدیه حاوی یک پیام کاملاً منحصر به فرد (و اغلب دوزبانه) برای کارمند بود که از آن‌ها به دلیل زحماتشان تشکر    می‌کرد و آن‌ها را تشویق می‌کرد تا از تعطیلات خود لذت ببرند

مطالعه موردی 2: هدیه شرکتی برای نشان دادن قدردانی

سازمانی در شمال غربی اقیانوس آرام می‌خواست برای گروهی از همکاران و دوستان منتخب هدایایی بفرستد تا قدردانی خود را برای یک سال حمایت نشان دهد. آن‌ها اقلامی را از مشاغل کوچک و متعلق به زنان انتخاب کردند که از بشردوستی و پایداری حمایت می‌کنند. که برخی از ماموریت‌های کلیدی این شرکت هم به حساب می‌آید.

پیام‌های همراه با هدیه، داستان پشت هر کادو را به اشتراک می‌گذاشتند و توضیح می‌دادند که چگونه محصولات با اهداف و ارزش‌های شرکت همخوانی دارد. آن‌ها تاکید کردند که چگونه هر محصول یک جنبه اساسی از تجارت را نشان می‌دهد، و چگونه هر هدیه، رابطه بین شرکت و گیرنده را منعکس می‌کند. حمایت از این کسب و کارهای مستقل و تحت رهبری زنان، صنایع دستی و محصولات سبز، منجر به هدیه‌ای زیبا و معنادار شد.

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به هدایای شرکتی ما بازدید کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی