اهمیت کمد لباس محیط زیستی

اگرچه جذاب است، اما ایده ایجاد کمد لباس پایدار برای بسیاری از افراد بسیار دلهره آور است. خیلی از افراد فکر ‌میکنند تغییر به مد پایدار به این معنی است که باید پول بیشتری برای لباس خرج کنید، گزینه‌های خود را در مورد مد روز محدود کنید و از پوشیدن برندهای مورد علاقه خود دست بردارید.

البته، این نگرانی‌ها کاملاً به جا هستند، اما ایجاد یک کمد لباس پایدار بسیار ساده‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید است. و در دراز مدت بسیار سودمند‌تر خواهد بود. برای کمک به شما در پیمودن این راه، چند روش  ساده پیشنهاد می‌دهیم که می‌توانید بدون سختی زیاد کمد لباس خود را سازگار با محیط زیست کنید:

با خرید کمتر شروع کنید

با توجه به آلودگی ناشی از صنعت مد و حجم سرسام‌آور زباله‌هایی که هر ساله به محل‌های دفن زباله سرازیر می‌شوند، پایدارترین تصمیم خریدی که می‌توانید بگیرید این است که کمتر خرید کنید. سعی کنید تا جای ممکن لباس جدیدی نخرید، مگر اینکه واقعاً ضروری باشد، و به راه‌هایی فکر کنید که بتوانید از وسایل فعلی خود دوباره استفاده کنید. این به معنای ترکیب و تطبیق قطعات برای ایجاد مدل‌های جدید، ست کردن قطعه‌های جدید لباس با هم و ترکیب‌هایی که از رنگ و طرح‌های متنوع در آن استفاده شده (تا بیشتر به نظر برسد) است. شما برای ایجاد ظاهرهای مختلف، گزینه‌های زیادی دارید که می‌توانید با سلیقه و خلاقیت خودتان از آنها بهره ببرید. اینطوری، ترس شما از اینکه لباس‌هایتان تکراری شوند از بین می‌رود. – اینها همه جنبه‌های طبیعی و ضروری حفاظت از محیط زیست هستند.

مراقب وسایل خود باشید

اگر متوجه شدید چند سوراخ در لباس‌های مورد علاقه‌تان وجود دارد یا کفش‌هایتان کمی خراشیده شده است، به جای بیرون انداختن آن، تعمیر آنها را در اولویت قرار دهید. ما اغلب فکر می‌کنیم که قطعاتی که مقداری سایش و پارگی را نشان می‌دهند دیگر برای استفاده به اندازه کافی خوب نیستند، اما هر کالای با کیفیتی را می‌توان تعمیر کرد. به همین دلیل، بازدید از یک خیاط محلی می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. این کار طول عمر لباس‌ها و کفش‌های مورد علاقه‌تان را افزایش می‌دهد، بنابراین ضایعات را کاهش می‌دهد و اطمینان می‌دهد که می‌توانید لباس‌های مورد علاقه‌تان را برای چند سال دیگر بپوشید، در حالی که در درازمدت نیز مبلغ قابل‌توجهی برای شما صرفه‌جویی می‌کند.

برندهای پایدار را انتخاب کنید

زمانی که خرید لباس جدید ضروری است، همیشه توصیه می‌شود برندهای پایداری را انتخاب کنید که خود را وقف اقدامات دوستدار محیط زیست مانند کاهش آلودگی، استفاده از مواد محلی و ارائه دستمزدهای منصفانه کرده باشند. برای مثال پوشاک الیاف طبیعی و حوله‌های طبیعی گزینه بی نظیری است.  تعداد شرکت‌های پایدار به طور مداوم در حال افزایش است، و پیشنهادات آنها متنوع‌تر و فراگیرتر از همیشه است، و به همه اجازه می‌دهد تا قطعاتی را پیدا کنند که واقعاً دوست دارند و در تن آنها عالی به نظر می‌رسند. در حالی که این لباس اغلب ممکن است قیمت بالاتری نیز داشته باشد، اقلام بادوام و باکیفیتی دریافت خواهید کرد که برای سال‌های آینده برای شما دوام خواهند داشت، البته مطمئن باشید که از شیوه‌های آگاهانه و اخلاقی حمایت می‌کنید.

محصولات-سبز جدید
پوشاک جدید

درمورد هر خرید جدید تحقیق کنید

هنوز هم ممکن است بتوان با در نظر گرفتن این سیاره خرید کرد. درباره شرکتی که قصد خرید از آن را دارید، تحقیق کنید، از جمله اینکه آنها چگونه اقلام را می‌سازند، از چه موادی استفاده می‌کنند، چگونه فرآیند تولید بر محیط زیست تاثیر می‌گذارد،

و حقوق کارگرانش چقدر اخلاقی است. یک برند آگاه تمام این اطلاعات را در وب سایت خود در دسترس خواهد داشت. هر زمان که مطمئن نیستید، انتخاب‌های محلی نیز ممکن است گزینه پایدارتری باشد.

به سراغ محصولات سبز بروید

موادی که انتخاب می‌کنید می‌توانند تأثیر بسیار مهمی نیز داشته باشند. پارچه‌های مصنوعی مانند پلی استر و اکریلیک نوعی پلاستیک هستند و به دلیل تولید انبوه و ناتوانی در تجزیه زیستی به میزان قابل توجهی در ایجاد آلودگی و پسماند نقش دارند. از سوی دیگر، مواد طبیعی مانند لباس‌های الیاف طبیعی تمام پنبه ، کنف، بامبو، کتان و پشم گزینه‌های عالی هستند. آنها نه تنها برای محیط زیست بهتر هستند و عمدتاً زیست تخریب پذیر هستند، بلکه برای پوشیدن بسیار راحت‌تر و خوشایندتر هستند و همچنین با کیفیت و تمیز به نظر می‌رسند. و اگر همچنین اطمینان حاصل کنید که مواد طبیعی انتخابی اخلاقی و پایدار تامین می‌شوند، واقعاً بهترین راه‌حل هم برای سلامتی شما و هم برای سلامت کره زمین خواهد بود.

اقلام پوشاکی که به جای اینکه در محل دفن زباله قرار نگیرند به گردش خود ادامه می‌دهند، مسلماً پایدارترین گزینه هستند. به همین دلیل است که خرید قطعات دست دوم همیشه یک ایده عالی است. به فروشگاه‌های محلی و قدیمی نگاه کنید، تعداد فزاینده‌ای از خرده‌فروشان آنلاین را که اقلام دست دوم می‌فروشند بررسی کنید، یا حتی برنامه‌هایی را دانلود کنید که به افراد امکان خرید و فروش لباس را می‌دهند. جدا از اینکه روشی سازگارتر با محیط زیست برای خرید است، اولویت دادن به یافته‌های دست دوم اغلب ارزان تر است.

هنگام شستن لباس حواس تان بیشتر باشد

اگرچه اغلب نادیده گرفته می‌شود، نحوه شستن و تمیز کردن لباس‌هایمان نیز می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. به عنوان مثال، خشکشویی کاملاً مضر است و باید تا حد امکان از آن اجتناب شود، زیرا بسیاری از خشکشویی‌ها از مواد شیمیایی سمی برای محیط زیست استفاده می‌کنند، در حالی که انرژی بیشتری نسبت به چرخه‌های شستشوی سنتی هدر می‌دهند. اما استفاده مکرر از ماشین لباسشویی و خشک کن برای مصرف انرژی نیز عالی نیست، به همین دلیل است که استفاده از شوینده های ملایم‌تر، شستشوی کمتر در صورت امکان، و خشک کردن در هوای آزاد می‌تواند روش‌های مفیدی باشد.

ایجاد یک تغییر ناگهانی در مد پایدار اغلب می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. اما تنها با انجام مراحل ساده‌ای که در بالا ذکر شد، به راحتی می توانید کمد لباس خود را هم زیباتر و با محیط زیست هم  سازگارتر کنید.

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به محیط زیست ما بازدید کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی