5 دلیل برای اینکه کارآفرینی اجتماعی الگوی جدید کسب و کار است

Ido Leffler

جوانان امروز به همان اندازه که دغدغه کسب درآمد دارند، به همان اندازه نیز دغدغه تأثیرگذاری مثبت در جهان را نیز دارند.

 94٪ مردم می خواهند مهارت های خود را برای سودمند کردن یک هدف به کار گیرند. در عین حال ، تنها نیمی از آمریکایی ها به سیستم بازار آزاد اعتماد دارند.

با این پس زمینه ، بنگاه های اجتماعی به عنوان فرمولی جدید برای موفقیت که حاصل ترکیب سرمایه داری با یک ذهنیت بهتر است شکل گرفته اند. این مشاغل با بودجه شخصی  و انتفاعی بوده و مأموریت دارند تا به مسایلی مانند کاهش گرسنگی ، بهبود آموزش و مبارزه با تغییرات آب و هوایی بپردازند. برای دستیابی به این اهداف بلند پروازانه ممکن است این شرکتها روی برنامه های خاصی سرمایه گذاری نموده و یا با دولت ها یا نهادهای خیرخواهانه موجود شریک می شوند و یا از یک مدل جمع سپاری فردی(Donation) استفاده نموده و در سطح محلی یا بین المللی کار کنند.

من با چندین کارآفرین اجتماعی برجسته صحبت کردم ، همه آنها فوق العاده مشتاق کاری هستند که برای امرار معاش خود انجام می دهند زیرا به آنها این امکان را می دهد که با اشتیاق زندگی کنند و  شغلشان را که برایشان معنادار شده است را در آغوش بگیرند. در اینجا پنج دلیلی را می خوانید که آنها معتقدند کارآفرینی اجتماعی الگوی جدید کسب و کار است:

1. شما را به هدف زندگیتان متصل می کند.

Melissa Levick

Honeycomb  یک اثر اجتماعی است که  با پلتفرم SaaS کسب و کار و اهداف بشردوستانه را ترکیب نموده تا جهان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل سازد. این شرکت در کمتر از چهار سال بیش از 2.4 میلیون دلار با هدف تأثیر اجتماعی به بیش از 500 موسسه غیر انتفاعی کمک کرده است.

Melissa Levick ، هم بنیانگذار Honeycomb ، گفت: “داشتن تأثیر اجتماعی در مدل کسب و کار باعث هدفدار شدن زندگیتان می شود. این به معنای اتصال برند شما با چگونگی خدمت شما به جهان است. این یک حیله یا ابزار بازاریابی نیست. این یک مکانیسم اصیل برای حل مسایل اجتماعی است در حالی که احساس می کنید به هدفی بالاتر متصل هستید. “

2.به شما انگیزه می دهد.

Ido Leffler

Ido Leffler  با یکی از اولین کسب و کارهای خود ، تحت نام برند زیبایی طبیعی Yes To (هویج ، خیار و غیره) به موفقیت فوق العاده ای دست پیدا کرد. هنگامی که با شریک تجاری خود Lance Kalish به کار بعدیشان فکر می کردند، تصمیم گرفتند شرکت خود را بر سه رکن اساسی بنا کنند: همکاری با افراد فوق العاده، تولید محصولات عالی و سودمند کردن اهداف تاثیرگذار.

Leffler  ، Yoobi را ایجاد کرد تا با حمایت از مدرسه, آنرا به جایی سرگرم کننده برگرداند و یک مشکل بزرگ را حل کند. معلمان در ایالات متحده سالانه به طور متوسط 500 دلار از جیب خودشان صرف تجهیزات مدرسه می کنند و میلیون ها کودک ابزار لازم برای بروز توانایی هایشان درکلاس  را ندارند. این شرکت به ازای فروش هر کالای Yoobi ، وسایلی مانند مداد رنگی ، منگنه و دفترچه را به مدارس محله های کمتر برخوردار اهدا می کند.

چرا یک شرکت اجتماعی تاسیس کردیم؟ Leffler  گفت: “من فکر می کنم این مهمترین سوالی است که به عنوان انگیزه باعث شده به موفقیت دست یابیم”

چه چیزی باعث می شود که در این راه ادامه دهیم؟ برای ما مهم بود که نمی خواستیم تنها افرادی ابزار گرا باشیم. ما می خواستیم تأثیر واقعی و ماندگاری بر زندگی مردم بگذاریم. ساده است. بزرگترین پاداش در پایان هر روز، برگشتن و نگاه کردن به راهی است که در آن قرار گرفته ایم که خود از هر موفقیتی در یک کسب و کار ارزشمند تر است.”

3.برای شما شادی همیشگی به همراه دارد.

Varun Chandran

Corporate360 یک استارت آپ نرم افزاری چند میلیون دلاری است که موسس آن Varun Chandran آنرا بدون هیچ سرمایه گذاری بیرونی تاسیس نموده است. این شرکت همچنین هدایت یک سازمان غیردولتی را در زادگاه Chandran، پادام، در کرالای هند به عهده دارد.

برنامه های اصلی این شرکت اجتماعی شامل بهبود بهداشت، آب آشامیدنی و مسکن برای روستاییان است. این شرکت یک اتوبوس مدرسه و یک آمبولانس به دولت محلی هدیه داده است. هر سال تحصیلی، تیم Corporate360 کیت های مدرسه متشکل از کیف، کتاب، چتر و جعبه ناهار را بین دانش آموزان محلی توزیع می کند. علاوه بر این، از طریق نرم افزار SmartWorker  زنان ، جوانان و افراد معلول جسمی را از خانواده های کم درآمد استخدام می کند، آنها را برای انجام کارهای ساده داده های دیجیتال آموزش می دهد تا منبع درآمدی برای تغییر زندگیشان داشته باشند.

Chandran در پادام، پسر یک کشاورز بود که در فقر بسیار شدید بزرگ شد. این مهمترین دلیل او برای آن است که موفقیت را ایجاد تغییر در زندگی دیگران تعریف می کند. 

چاندران گفت: “من هدف بزرگتری را کشف کردم.” “بزرگترین خوشبختی من تاکنون در زندگی این است که بتوانم به دهکده ای که در آن متولد شدم برگردم و آن را فرزندخوانده کنم. هنگامی که برای اولین بار پولی به دست آوردم، به 32 کشور مختلف سفر کردم و هر چیزی را که همیشه می خواستم خریداری کردم ، اما فهمیدم که هنوز خوشحال نیستم. من از طریق تأثیر اجتماعی خود شادی واقعی و همیشگی را پیدا کردم. در عین حال ، این کار احساس مسوولیت بیشتری به من می دهد و باعث می شود تا با سخت کوشی کسب و کارم را به نحوی بسازم که بتوانم باز هم بیشتر کمک کنم. این یک موقعیت برد برد است که من از آن بی نهایت لذت می برم. “

4. به شما کمک می کند تا به دیگران در کشف هدف زندگیشان کمک کنید.

Angela Damiani

NEWaukee ، مستقر در میلواکی، تنها شرکت معماری اجتماعی در کشور است که بر اساس مدل کسب و کار اجتماعی فعالیت می کند.

 “ما معتقدیم مکانی که یک شرکت در آن مستقر است و میزان سرمایه گذاری آن شرکت در جامعه محلی با  میزان دسترسی افراد مستعد به منابع، جهت تولید محصول و کسب مشتری ارتباط مستقیمی وجود دارد.” آنجلا Anjela Damiani ، بنیانگذار و مدیرعامل NEWaukee چنین توضیح داد.

 

مدل شرکتی اجتماعی به NEWaukee اجازه می دهد سالانه صدها رویداد و برنامه را به صورت رایگان به مردم ارائه دهد ، پارک های عمومی و آثار هنری عمومی را بدون نیاز به مالیات دهندگان یا سرمایه گذاری های بشردوستانه بسازد و بیست و چهار سازمان غیرانتفاعی مختلف را بدون پرداخت هزینه پشتیبانی کند. . دامیانی گفت: “ما سازوكاری را برای شركت ها ایجاد كرده ایم تا بتوانند انسان را به ارزشش به عنوان منابع انسانی بازگردانند و در عین حال جامعه میلواكی را به محلی عادلانه، در دسترس و پر جنب و جوش برای لذت بردن همه تبدیل كنند.”

 

از نظر شخصی ، Damiani احساس افتخار می کند که با این کار هر روز زندگی می کند و نفس می کشد. وی گفت ، “من نه تنها با ایجاد کار، علاقه خود را پیدا کردم ، بلکه خوشحالم که از طریق پروژه ها و برنامه هایمان به دیگران کمک می کنم هدف زندگی خود را پیدا کنند. ما از طریق آشکار کردن توانایی های بالقوه مشتریانمان به آنها خدمت می کنیم.”

5. این همان چیزی است که مصرف کنندگان امروز می خواهند.

Eve Blossom

WE’VE صنعتگران ماهر و استادکاران کامبوج ، هند و ایالات متحده را برای کالاهایشان به بازار جهانی خود معرفی می کند. همه محصولات دوستدار محیط زیست به طور پایدار تولید می شوند. علاوه بر این، WE’VE برای حمایت از خانواده و جوامع محلی با هنرمندان همکاری می کند.

Eve Blossom بنیانگذار و مدیر عامل شرکت WE’VE،  گفت، “ما به عنوان مصرف کننده، خود را به عنوان شهروندان جهان بازتعریف کرده ایم. افراد بیشتر و بیشتری به محصولات و خدماتی که در جهت ارزشهایشان باشد علاقه مند می شوند. ما به خریدهای خود را به طور جامع توجه می کنیم و نه تنها قیمت محصولات را از بابت میزان پرداخت مورد بررسی قرار می دهیم بلکه همه هزینه های مترتب بر  تولید شامل سموم دفع آفات استفاده شده و دیگر عواقب انسانی را مورد بررسی قرار می دهیم. یک صنعت کامل در اطراف این افشاگری رشد کرده است، زیرا تجارت در یک چارچوب هوشمندانه از پایداری اکولوژیکی ، اقتصادی و اجتماعی ایجاد می شود. رضایت بخش ترین کالاها و خدمات کالاهایی هستند که ما را با روشهایی به دیگران متصل می کنند و به ما کمک می کنند تا هماهنگ با ارزش های خود زندگی کنیم.”

1 دیدگاه

  1. ممنون از مطلبتون. خیلی خوبه کاری که می کنیم کمک کننده و الهام بخش باشه و فقط نقشش امرار معاش نباشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

منو اصلی