تأثیرات مثبت خرید هدایای شرکتی از کسب و کارهای اجتماعی

تاثیرات مثبت هدایای شرکتی

  هدایای شرکتی همیشه یکی از نکات ضروری برای تقویت روابط و ابراز قدردانی در دنیای تجارت بوده است. با این حال، در دنیای مدرن امروزی، تغییری به سمت رویکردی مسئولیت‌پذیر اجتماعی برای هدیه دادن صورت گرفته است. این امر باعث شده است که بسیاری از شرکت ها از خرید هدایا از کسب و کارهای اجتماعی به عنوان وسیله ای برای همسو کردن ارزش های شرکتی خود با هدیه دادن استقبال کنند. در این متن، پنج دلیل مهم را بررسی می‌کنیم که چرا شرکت شما باید هدایای شرکت اجتماعی را در استراتژی هدایای شرکتی خود بگنجانند.

 1. خرید هدایای اجتماعی، تأثیر اجتماعی مثبتی دارد

با انتخاب هدایای شرکتی اجتماعی، شرکت شما می تواند تاثیر ملموس و مثبتی بر جامعه بگذارد. شرکت‌های اجتماعی، سازمان‌هایی هدف‌محور هستند که اهداف اجتماعی یا زیست محیطی را در کنار اهداف مالی خود اولویت‌بندی می‌کنند. این شرکت‌ها اغلب از جوامع محلی حمایت می‌کنند، فرصت‌های شغلی را برای افراد کمتر دیده شده  فراهم می‌کنند یا شیوه‌های پایدار را ترویج می‌کنند. با هدیه دادن محصولاتی که از شرکت های اجتماعی تهیه شده اند، شرکت شما می تواند به این اهداف کمک کند و از تغییرات معنادار حمایت کند و البته در جامعه تاثیرگذار باشد.

2. خرید هدایای پایدار مسئولیت اجتماعی شرکت شما را افزایش می دهد

مسئولیت اجتماعی شرکتی (یا CSR) به یک اولویت کلیدی برای مشاغل در سراسر جهان تبدیل شده است. ادغام هدایای شرکتی اجتماعی در استراتژی خرید هدایای شرکتی شما، تعهد شما را به ایجاد تفاوت در دنیا نشان می دهد. همچنین، این نشان دهنده اهمیت شرکت شما به شیوه های اخلاقی، منبع یابی پایدار و حمایت از جوامع محلی است. با انتخاب هدایای مسئولانه، می‌توانید اعتبار برند خود را تقویت کنید، مشتریان آگاه اجتماعی را جذب کنید، و کارکنان خود را تشویق کنید تا به ارتباط خود با یک سازمان مسئولیت‌پذیر اجتماعی افتخار کنند.

3. هدایای پایدار هدایایی پر معنا و به یاد ماندنی هستند

هدایای شرکتی اجتماعی اغلب دارای داستان و هدف منحصر به فردی هستند. این هدایا چه محصولات دست ساز ساخته شده توسط صنعتگران باشد، چه محصولات روستایی و فرهنگی، (برای مثال انواع صنایع دستی ایرانی مانند پته، گلدوزی، سوزندوزی بلوچی و…) چه کالاهای سازگار با محیط زیست (مانند کیسه های خرید پارچه ای، لباس یا محصولات دیگر الیاف طبیعی و بسته بندی های محیط زیستی) یا محصولاتی که از هدف خاصی حمایت می کنند. این هدایا معنای عمیق تری دارند. چنین هدایایی از اقلام عمومی سازمان ها متمایز است و تأثیر ماندگاری بر گیرندگان می گذارد. 

هنگامی که یک هدیه سازمانی با تاثیرات اجتماعی را انتخاب می کنید، نه تنها قدردانی خود را به گیرنده منتقل می کنید، بلکه داستان پشت آن هدیه و تاثیری که ایجاد می کند را نیز به اشتراک می گذارید. این ارتباط صمیمی و شخصی، به ایجاد ارتباطات قوی تری با مشتریان، شرکت و کارمندان کمک می کند.

4. هدایای شرکتی اجتماعی از اقتصاد محلی حمایت می کند

 

هنگامی که هدایای شرکتی اجتماعی را انتخاب می کنید، فعالانه به رشد و پایداری اقتصادهای محلی کمک می کنید. بسیاری از شرکت های اجتماعی بر توانمندسازی صنعتگران، هنرمندان و کارآفرینان در مقیاس کوچک با ارائه دستمزد منصفانه، آموزش و دسترسی به بازار تمرکز می کنند.

شما  با خرید محصولات آنها، از معیشت آنها حمایت کرده و آنها را قادر می سازید تا پیشرفت کنند. این به نوبه خود به توسعه جوامع محلی کمک می کند، استقلال اقتصادی را تقویت می کند و نابرابری ها را کاهش می دهد. با اولویت دادن به هدایای شرکت های اجتماعی، شرکت شما می تواند نقش فعالی در ایجاد جامعه ای فراگیرتر و عادلانه داشته باشد.



5. هدایای تاثیرگذار باعث مشارکت و الهام بخشی به کارکنان می شود

 

هدایای سازمانی اجتماعی همچنین می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای الهام بخشیدن و درگیر کردن کارمندان شما باشد. وقتی نیروی کار خود را در انتخاب و تنظیم هدایای شرکت های اجتماعی مشارکت می دهید، حس هدفمندی و غرور را القا می کنید. کارمندان از اینکه بخشی از شرکتی که برای تأثیر اجتماعی ارزش قائل است و جوامع محروم را توانمند می کند باشند، قدردانی می کنند. 

علاوه بر این، این روش همکاری، خلاقیت و نوآوری را تشویق می کند، زیرا کارکنان به دنبال هدایای منحصر به فرد و معنا دار هستند که با ارزش های شرکت همسو باشد. با دادن حق انتخاب و نظرسنجی از کارمندان خود در انتخاب هدایای اجتماعی فرهنگ مشارکت را پرورش می دهید و تعهد سازمان خود را به مسئولیت اجتماعی تقویت می کنید.

 

6. هدایای پایدار یک استراتژی بازاریابی است

 

دادن هدایای به یاد ماندنی برای شرکت ها اهمیت زیادی دارد زیرا شناخت برند را افزایش می دهد و روابط پایدار را تقویت می کند. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط انجمن بین المللی محصولات تبلیغاتی، 82 درصد از گیرندگان می توانند نام تجاری را در هدیه ای که دریافت کرده اند به خاطر بیاورند. علاوه بر این، موسسه تخصصی تبلیغات دریافت که 85 درصد از گیرندگان پس از دریافت یک هدیه تبلیغاتی با تبلیغ‌کننده تجارت کردند. علاوه بر این، یک مطالعه توسط دانشگاه کارولینای جنوبی نشان داد که 91٪ از مشتریان، درک مثبتی از شرکت هایی داشتند که به آنها یک هدیه تبلیغاتی با کیفیت بالا می دادند. این آمارها قدرت هدایای به یاد ماندنی شرکتی را در ایجاد یک برداشت مطلوب، وفاداری مشتری و در نهایت افزایش موفقیت کسب و کار برجسته می کند.

 

  

7. دادن هدایای پایدار استعدادها را جذب می کند

دادن هدایای پایدار به کارکنان نه تنها مسئولیت پذیری اجتماعی و زیست محیطی را ارتقا می دهد، بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند استخدام برای جذب استعدادهای جدید به شرکت ها عمل می کند. در بازار کار رقابتی امروز، کارکنان آینده به طور فزاینده ای برای شرکت هایی که پایداری و مسئولیت اجتماعی را در اولویت قرار می دهند، ارزش قائل می شوند. 

با ارائه هدایای پایدار و استفاده از صنایع دستی منحصر به فرد در این بسته ها ، شرکت ها تعهد خود را به آینده ای سبزتر نشان می دهند و با ارزش های مهم نسبت به جوامع محلی و محیط زیست همسو می شوند. این امر با افرادی که به دنبال شغل هدفمند هستند طنین انداز می شود و درک مثبتی از فرهنگ و ارزش های شرکت ایجاد می کند. این به نوبه خود، استعدادهای برتر را جذب می کند که علاقه مند به پایداری و اجتماع اطراف خود هستند، و نیروی کاری را پرورش می دهد که تاثیرگذار، با انگیزه و علاقه مند به ایجاد تغییرات مثبت هستند. 

به طور کلی، پذیرفتن هدایای شرکتی اجتماعی، مزایای بی‌شماری را برای شرکت‌هایی که به دنبال همسویی ارزش‌های خود با استراتژی هدیه‌شان هستند، ارائه می‌کند. با خرید هدایای شرکتی از کسب و کار های اجتماعی، شرکت ها می توانند تأثیر اجتماعی مثبت بگذارند، مسئولیت اجتماعی شرکتی خود را افزایش دهند، هدایای معنادار و به یاد ماندنی بدهند، از اقتصادهای محلی حمایت کنند و مشارکت کارکنان را الهام بخشند. علاوه بر این، دادن هدایای به یاد ماندنی و پایدار به عنوان یک استراتژی بازاریابی قدرتمند عمل می کند، زیرا  شناخت برند و روابط پایدار با مشتریان را تقویت می کند. علاوه بر این، هدایای پایدار نقش مهمی در جذب استعدادهای جدید ایفا می کنند، زیرا گزینه های آگاه از محیط زیست به طور فزاینده ای به سمت شرکت هایی جذب می شوند که پایداری را در اولویت قرار می دهند. 

محصولاتی که دارای داستانی با نکات اجتماعی هستند، نه تنها از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند، بلکه فرصتی را برای شرکت ها فراهم می کند تا از جوامع به حاشیه رانده شده حمایت کنند، پایداری را ترویج کنند و در جهان تغییر ایجاد کنند. با استقبال از هدایای شرکت های اجتماعی، شرکت ها می توانند یک اثر موجی مثبت ایجاد کنند، و در عین حال باعث ایجاد تغییرات اجتماعی در عین تقویت برند خود و پرورش فرهنگ هدفمند و مسئولیت می شوند. 

در روستاتیش، ما انواع و اقسام بسته های هدیه شرکتی با قابلیت شخصی سازی را ارائه می دهیم که از جوامع روستایی و محلی کشورمان حمایت کرده و به توسعه آنها و هنرمندان مشغول به کار کمک می کند. شما می‌توانید با سر زدن به صفحه اصلی هدایای شرکتی در سایت ما این محصولات را ببینید.  با گنجاندن هدایای شرکتی از کسب و کارهای اجتماعی مانند روستاتیش، شرکت شما می تواند ارتباطات واقعی را تقویت کند، خود را از رقبا متمایز کند و به ساختن آینده ای بهتر و پایدار کمک کند.

  

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی