اهمیت بازی با عروسک برای کودکان

بازی با عروسک

تیمی از محققان دانشگاه کاردیف برای اولین بار از علوم اعصاب برای بررسی تأثیر بازی عروسک بر روی کودکان استفاده کرده اند.در یک مطالعه 18 ماهه ، این تیم فعالیت مغز 33 کودک بین چهار تا هشت ساله را کنترل کردند ، که با عروسک بازی می کردند.

آنها دریافتند که عروسک‌ها قسمتهای از مغز را فعال می کنند که به کودکان اجازه می دهد مهارتهای همدلی و پردازش اطلاعات اجتماعی را پیدا کنند ، حتی زمانی که آنها به تنهایی بازی می کنند. بعلاوه ، آنهادر کودکانی که به تنهایی با تبلت بازی می کردندشاهد فعال شدن بسیار کمتری در این قسمت از مغز بودند.یافته های این مطالعه امروز در مجله Frontiers in Human Neuroscience منتشر شده است.

sara greson

دکتر سارا گرسون ، مدرس ارشد مرکز علوم رشد انسانی دانشگاه کاردیف ، گفت: “این یافته ای کاملا جدید است. این واقعیت که ما دیدیم که ساکوس فوقانی تمپورال خلفی (pSTS) در مطالعه ما فعال است نشان می دهد که بازی با عروسک ها به آنها کمک می کند تا برخی از مهارت های اجتماعی مورد نیاز در زندگی بعدی را تمرین کنند.

از آنجا که نشان داده شده است این منطقه از مغز نقشی مشابه در حمایت از همدلی و پردازش اجتماعی دارد. دکتر گرسون و همکارانش از یک فناوری در حال ظهور تصویربرداری عصبی (fNIRS) برای اسکن فعالیت مغز در حالی که کودکان آزادانه در اطراف حرکت می کردند ، استفاده کردند.آنها دریافتند که PSTS ، ناحیه ای از مغز که با پردازش اطلاعات اجتماعی مانند همدلی مرتبط است ، حتی وقتی کودکان به تنهایی و بدون در نظر گرفتن جنسیت با عروسک بازی می کنند ، فعال می شود.

بازی با عروسک

“عروسک ها آنها را تشویق می کنند تا برخلاف گفته ها ، حل مسئله یا ساخت بازی ، دنیای کوچک خیالی خود را بسازند. آنها کودکان را تشویق می کنند تا در مورد افراد دیگر و چگونگی تعامل آنها با یکدیگر فکر کنند. “

بازی با عروسک

دراین مطالعه اولین باری است که از داده های تصویربرداری عصبی برای مشخص کردن نحوه فعال شدن مغز در هنگام بازی با عروسک های طبیعی استفاده می شود.

به همین ترتیب ، محققان می گویند این گامی به جلو در درک علوم توسعه از این نوع بازی است. در این مطالعه ، نمایش به بخشهای مختلف تقسیم شد تا تیم کاردیف بتواند فعالیت مغز مربوط به هر نوع بازی را به طور جداگانه ثبت کند.

  • بازی با عروسکها به تنهایی.
  • بازی با عروسک ها همراه با شخص دیگری (دستیار تحقیق).
  • بازی باتبلت به تنهایی
  • بازی با تبلت به همراه شخص دیگری (دستیار تحقیق).
بازی در تیاتر

عروسک های مورد استفاده شامل طیف متنوعی بود. در بازی با تبلت از بازی هایی استفاده شدکه به کودکان امکان می داد با بازی خلاقانه (و نه یک قانون یا بازی های مبتنی بر هدف) درگیر شوند تا تجربه بازی مشابه عروسک بازی را فراهم کنند. 

این مطالعه نشان داد که هنگامی که کودکان به تنهایی با عروسک بازی می کنند ، میزان فعال شدن pSTS را همانند بازی با دیگران نشان می دهد.اما هنگامی که کودکان به بازی با تبلت می پردازند حتی اگر بازیها دارای عنصر خلاقانه قابل توجهی باشندفعالیتهای pSTS بسیار کمتری مشاهده می شود.

محققان می گویند این مطالعه اولین گام برای درک تأثیر بازی با عروسک است و هنوز   کار بیشتری لازم است. دکتر گرسون و تیم دانشگاه کاردیف متعهد به انجام مطالعات بیشتر علوم اعصاب در سال 2021 هستند.

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به مسائل اجتماعی و محلی ما بازدید کنید!

عروسک بومی روستاتیش

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی