6 نکته درباره بسته‌های خوش‌آمد‌گویی

میانگین تجربه معارفه کارمندی( فرآیندی که طی آن کارمندان جدید دانش و مهارت لازم برای کارکردن در یک مجموعه را کسب می کنند) شامل 54 فعالیت است. بسیاری از این فعالیت ها شامل امضای اسناد و وظایف اداری است که، خب، هیجان انگیزترین راه برای یک کارمند برای گذراندن اولین روز کاری خود نیست.

افرادی که تازه استخدام شده اند باید وقتی برای اولین بار پشت میز خود می نشینند، آماده و هیجان زده شوند. و یکی از تاثیرگذارترین راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که یک بسته خوش‌آمدگویی شخصی‌شده و با نام تجاری سازمان خود برای آن‌ها آماده کنید.

بسته خوش آمدگویی کارمند (ولکام پک) چیست؟

بسته خوش‌آمدگویی، که بسته ورود یا جعبه خوش‌آمدگویی نیز شناخته می‌شود، یک معرف ملموس برای شرکت شما است که یک کارمند جدید در اولین روز کاری خود (یا قبل از شروع کار) دریافت می‌کند.

بسته خوش‌آمدگویی چه در جعبه باشد، چه کیف، یا روی میز کارمند، باید به دقت تنظیم شود تا با برند، فرهنگ شرکت و نیازهای دریافت‌کننده آن مطابقت داشته باشد. این بسته معمولاً حاوی ترکیبی از محصولات کاربردی و سرگرم کننده است که به کارمند کمک می‌کند تا به راحتی در نقش خود قرار گیرد.

چگونه یک بسته خوش آمدگویی تجربه کارمندان را بهبود می بخشد؟

آیا این ضرب المثل را شنیده اید که “چیزهای خوب در بسته های کوچک می آیند؟” خوب، این درست است ، به خصوص زمانی که آن بسته کوچک در اولین روز کار یک کارمند جدید روی میز کارش باشد.

دریافت بسته خوشامد، هرچند کوچک، یک کارمند جدید را در لحظه تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به مزایای بلندمدت هم برای آنها و هم برای شرکت می شود، مانند:

1- آنها احساس می‌کنند که به تیم خوش آمدند

ارائه یک بسته خوش‌آمدگویی هیجان‌انگیز و شاید غیرمنتظره به کارمندان این امکان را به آنها می‌دهد تا حس خوشایندی داشته باشد و فکر کند که بقیه از بودن او در آنجا خوشحال اند، حتی اگر از راه دور کار می‌کنند.

2- آنها احساس می‌کنند در فرهنگ شما غوطه ور هستند

فرهنگ شما در مواردی که در بسته خوش آمدگویی گنجانده‌اید و همچنین ظاهر و احساس خود بسته منعکس می‌شود. وقتی یک کارمند جدید بسته خوشامدگویی خود را می بیند، باید بلافاصله درک کند که برند شرکت شما چیست، چه چیزی را مطرح می‌کند و به چه نوع فرهنگ شرکتی می‌پیوندد.

3- آنها احساس می‌کنند دیده می‌شوند و ارزش دارند

هنگامی که ورود یک کارمند جدید به عنوان یک جشن تلقی می‌شود، آنها سفر شغلی خود را با احساس غرور و هیجان آغاز می‌کنند و می‌دانند که حضور و مهارت‌های منحصر به فردشان شناخته شده و ارزشمند است.

بسته‌های خوش‌آمدگویی که برای گیرنده تنظیم شده‌اند بسیار مؤثرتر هستند، به‌ویژه زمانی که شامل نامه‌ای شخصی از رئیس یا مدیر جدیدشان باشد.

4- آنها تجربه آرام‌تری خواهند داشت

هر شغل جدید دارای یک منحنی یادگیری است، اما با یک بسته خوش‌آمدگویی، می‌توانید فرآیند را با گنجاندن اسناد دانش عمومی مانند نقشه دفتر، فهرست ورود به سیستم، یا برگه پرسش‌های متداول ساده کنید. به این ترتیب، شما قبل از اینکه حتی بپرسند به سؤالات آنها پاسخ می‌دهید و اگر بعداً به آن نیاز پیدا کنند، اطلاعاتی را در اختیار خواهند داشت.

5- آنها را وارد یک ذهنیت سازنده می‌کند

6- نرخ حفظ کارکنان را افزایش می‌دهد

در حالی که بسیاری از کارمندان جدید نگران ایجاد یک تأثیر خوب هستند، این باید برای کارفرمای جدیدشان نیز در اولویت باشد. سازمان‌هایی که فرآیند پذیرش قوی دارند، حفظ استخدام‌های جدید را تا 82 درصد بهبود می‌بخشند و بسته‌های خوشامدگویی راهی عالی برای دستیابی به آن است.

چه چیزی را باید در بسته خوش‌آمدگویی بگنجانید؟

بسته خوشامدگویی برای فرد تازه وارد، شرایط را برای بقیه سفر استخدامی‌اش تعیین می‌کند. اگر فضای شرکت شما غیررسمی‌ است، از هدایایی استفاده کنید که منعکس کننده آن هستند، مانند یک سویشرت یا کلاه مارک دار. اگر شرکت شما حرفه‌ای‌تر است، همچنان می‌توانید اقلام شخصی‌سازی‌شده، مانند لیوان قهوه یا نوت‌بوک مارک‌دار را بگنجانید.

صرف نظر از فرهنگ شرکت خود، به دستورالعمل های برند خود پایبند باشید تا از ثبات برای استخدام جدید اطمینان حاصل کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند نمونه از آنچه بسته خوشامدگویی از کارمندان شما باید بسته به اهداف شما، آورده شده است:

برای استفاده روزمره، شامل

  • یک فنجان قهوه قابل استفاده مجدد
  • بطری آب
  • خودکار و دفترچه

برای نشان دادن فرهنگ و ارزش های سازمان خود، شامل…

  • کتابچه راهنمای کارمند که تاریخچه شرکت، ماموریت، ارزش ها، ساختار تیم و رویکرد به فرهنگ را پوشش می‌دهد
  • اقلام مارک دار مانند کیف، کلاه، گرمکن، یا برچسب
  • راهنمای ترجمه برای عبارات خاص شرکت شما، با حقایق جالب و عجیب

برای اطلاع رسانی و آماده سازی آنها، شامل…

  • قراردادها و فرم های لازم برای کارکنان
  • برنامه‌ای برای روز یا هفته، برجسته کردن جلسات کلیدی، مراحل ورود و معرفی
  • نقشه منطقه ای که کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های مورد علاقه تیم شما را برجسته می کند

برای تحت تاثیر قرار دادن آنها، شامل…

  • یک پیام خوش آمدگویی شخصی از مدیرعامل یا رئیس تیم آنها
  • میان‌وعده، نوشیدنی یا سورپرایز مورد علاقه‌شان (در حین آماده‌سازی مواد ورودی‌شان در این مورد از آنها بپرسید)

چگونه بسته‌های خوش‌آمدگویی را تقدیم کارمند جدید کنیم؟

چه در دفتر کار کنید یا از راه دور کار کنید، بسته خوش آمدگویی شما باید یکی از اولین چیزهایی باشد که یک کارمند جدید در اولین روز کاری خود دریافت می‌کند. بسته به زمان‌بندی و موقعیت مکانی شما، چند راه مختلف برای تحویل بسته خوش‌آمدگویی به کارمند وجود دارد.

به طور سنتی، بسته خوش آمدگویی روی میز کارمند قرار می گیرد تا آنها در روز اول خود به سمت آن شیرجه بزنند. با این حال، گاهی اوقات، شرکت ها بسته‌های خوش آمدگویی خود را یک هفته یا بیشتر قبل از آن برای کارمندان ارسال می‌کنند. این به آنها شروع می‌کند تا در مورد شرکت یاد بگیرند و در نقش آینده خود راحت شوند.

اگر تیم شما دور کار است، بسته خوشامدگویی را برای کارمند جدید ارسال کنید تا در خانه خود آن را باز کند. اگر بسته خوش آمدگویی را پست می‌کنید، آن را قبل از اولین روز ارسال کنید تا احساس «خوشایند» را از دست ندهند.

با بسته های خوش آمدگویی، کارمندان را به حامیان برند تبدیل کنید

شروع یک کار جدید یک تجربه هیجان انگیز است. اما شروع یک کار جدید با شرکتی که با یک هدیه چشمگیر روز اول از شما استقبال می‌کند؟ اکنون این چیزی است که می توان درباره آن لاف زد.

برای بسیاری از استخدام‌شوندگان جدید، این منجر به ارسال و به اشتراک گذاری یک عکس در رسانه‌های اجتماعی‌شان می‌شود. این نوع بازاریابی ارگانیک می‌تواند شهرت شرکت شما را افزایش دهد و استعدادهای برتر حوزه کاری شما را به سمت شرکت شما هدایت کند و شاید آنها جز کارمندان بعدی شما شوند.  

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به هدایای شرکتی ما بازدید کنید!

دانلود کاتالوگ هدایای سازمانی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی