بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان

برخی از افراد بر این باور هستند که هدیه گرفتن برای افراد هنری کار سختی است اما در واقع هدیه گرفتن برای این گروه از افراد بسیار آسان و راحت است و تنها کافی است با نگاه آنها به دنیا نگاه کنیم. از آنجایی این افراد درک بالایی از هنر و کار دست دارند ارزش آثار هنری را می‌دانند. بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان آثار هنری و کار دست است، زیرا ارزش این کارها برای آنها بسیار بالا است و از دیدن و دریافت چنین هدایایی لذت می‌برند. در ادامه مواردی که به عنوان هدیه برای این افراد مناسب است را معرفی کرده‌ایم.

هدیه‌ها سبز و دوستدار محیط زیست

بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان هدیه‌ای است که با محیط زیست سازگار باشد. البته این نوع هدایا برای تمام افراد مناسب است اما از آنجایی که افراد هنرمند دغدغه بیشتری نسبت به سلامت محیط زیست دارند، انتخاب هدایایی سازگار با محیط زیست برای آنها ارزشمند است. بیشتر محصولاتی که در ادامه معرفی می‌شوند از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و آسیبی به محیط زیست نمی‌زنند. همچنین این محصولات کار دست زنان و دختران روستایی هستند و عشقی بی‌نظیر از دل دختران همراه با عطر روستا را به همراه دارند.

تاپ راه راه درشت بیشه آبی

خرید لباس، آن هم لباسی پنبه‌ای که با رنگ‌های طبیعی و گیاهی و با دست رنگرزی شده است و با دست هم بافته و دوخته شده است، هدیه هنری جذاب برای هنر دوستان است. این لباس بسیار سبک و خنک است و برای فصل‌های گرم سال مناسب است. از آنجایی که جنس لباس پنبه‌ای است برای افراد با پوست حساس هم قابل استفاده است. روی این تاپ راه راه نقش سوزن‌دوزی از سنگ نگاره‌های قدیمی دوخته شده است و بر زیبایی آن افزوده است.این لباس از محصولات مد پایدار است و در فرایند تولید آن حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته شده و تولید انبوه ندارد و یک مدل تک و خاص است. 

کیف کوله پارچه‌ای شازده کوچولو

یکی از بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان کیف کوله با طرح شازده کوچولو است. این کوله پارچه‌ای هنر دست زنان روستای خوسف خراسان جنوبی است. پارچه این کیف هم از الیاف پنیه ارگانیک که به روش سنتی و با استفاده از دارهای بافندگی بافته شده است. می‌توان گفت در تمامی تار و پود این کیف عشق و مهر بافته شده است. طرح روی کیف نیز کار دست است و با ظرافت توسط زنان هنرمند خراسان جنوبی نقاشی شده است. این کیف پارچه‌ای دو بند کوله و یک دسته دارد و به راحتی می‌توان آن را حمل کرد. برای خرید این محصول می‌توانید به سایت روستاتیش سری بزنید.

نمادهای هنری و مجسمه‌ها

یکی دیگر از هدیه‌های مناسب برای افراد هنری، نماد‌ها و مجسمه‌ها هستند. اگر فرد به موسیقی علاقه‌مند است می‌توانید نمادهای نت و یا مجسمه‌های کوچک سازها‌ را برای او به عنوان تهیه کنید.  این نمادها و مجسمه‌ها چوبی هستند و ممکن است با دست و یا توسط دستگاه تولید شوند.

آویز گره سرشتی

گره سرشتی قدیمی‌ترین گره در طول تاریخ است و به عنوان نماد جهان هستی شناخته می‌شود. علت اینکه این گره به عنوان نماد جهان هستی انتخاب شده، نا مشخص بودن ابتدا و انتهای آن است. به این صورت که در جهان هستی هم ابتدا و انتهایی مشخص وجود ندارد و تنها مسیر زندگی با تمام پستی و بلندی‌هایش دیده می‌شود. بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان که به نماد‌ها و افسانه‌های قدیمی باور دارند، آویز گره سرشتی است.

 همچنین در گره سرشتی زنجیره‌ای از حرکت دیده می‌شود و تمام عناصر به هم متصل هستند، همان طور که در جهان هستی همه چیز به هم متصل است و همه یکی هستند. این گره ریشه‌ای مشترک در بین اقوام ایرانی، تاجیک و افغانستان دارد. گره سرشتی بهترین هدیه هنری برای هنردوستان سنتی است.

کیف کلاچ گلابتون دوزی دسته چوبی

کیف کلاچ گلابتون دوزی کیف دستی با طرح و فرمی منحصر به فرد است و توسط دختران هنرمند روستای سهیلی قشم که با نام گروه برقع فعالیت می‌کنند دوخته می‌شود. این کیف از پارچه‌ای به نام لنین دوخته می‌شود و روی آن گلابتون دوزی می‌شود. دسته کیف نیز از جنس چوب است. این کیف در طرح‌های مختلفی دوخته می‌شود و از آنجایی که کار دست است هر طرح زاییده ذهن بافنده است و دنیایی را با خود به همراه می‌آورد.

زیورآلات بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان

زیورآلات دست ساز یکی دیگر از هدیه‌های مناسب برای افراد هنر دوست است. یکی از زیباترین زیورآلات دست‌ساز سنتی، زیورآلات سوزن دوزی بلوچی است که رنگ، طرح و زیبایی بی مثالی دارد. این زیورآلات به دست دخترانی روستایی و در دل طبیعت بافته شده و می‌توان انرژی، سر زندگی و زیبایی طبیعت را در دل آنها دید. انواع مختلفی از زیورآلات سوزن دوزی بلوچی وجود دارد که شما می‌توانید در سایت روستاتیش آنها را مشاهده کنید و متناسب با سلیقه فرد مورد نظر آن را تهیه کنید. 

در بین این زیورآلات، دستبندهای سوزن دوزی بلوچی مردانه نیز وجود دارد و می‌توانید آن‌ را به عنوان هدیه مردان هنرمند و هنردوست تهیه کنید. از انواع این زیورآلات، بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کلاه بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان

احتمالا افراد هنری بسیاری را دیده‌اید که کلاه‌هایی خاص و منحصر به فرد را به سر دارند. کلاه‌هایی که شاید به راحتی در هر فروشگاهی‌ آن را پیدا نکنید. کلاه‌های سوزن دوزی می‌تواند یکی از بهترین هدیه‌ها برای آقایان هنرمند باشد. انواع مختلفی از کلاه‌ها با رنگ‌های مختلف وجود دارد که بخشی از آنها سوزن دوزی شده است. در این بین می‌توان به کلاه فدورا در رنگ‌های مختلف اشاره کرد. جنس این کلاه از ماهوت است و یک نوار سوزن دوزی شده دور کلاه قرار گرفته است. از دیگر مدل‌های کلاه می‌توان به کلاه خاخامی اشاره کرد که این مدل هم در رنگ‌های مختلفی در سایت روستاتیش موجود است. سوزن‌دوزی این کلاه‌ها کار زنان روستای سیدبار جدگال است. جالب است بدانید بخشی از سود فروش این محصول جهت توسعه پروژه‌های روستا هزینه می‌شود.

سواس هدیه‌ای خاص برای افرادی خاص

این صندل از قدیمی‌ترین نوع صندل‌ منطقه سیستان و بلوچستان است. در قدیم سواس برای آقایان بافته می‌شد. سواس از برگ درخت تخل وحشی و درختچه پرک بافته می‌شود و مراحل بافت آن طولانی و دشوار است. این محصول در سایزهای ۳۷ تا ۳۹ تولید می‌شود. ویژگی اصلی سواس خنک نگه داشتن پا است و می‌توان قبل از استفاده آن را خیس کرد تا پا را در گرمای هوا خنک نگه دارد. یکی از هدایای خاص و منحصر به فرد که می‌توان آن را در بین بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان قرار داد، سواس یا صندل سنتی حصیری بلوچی است.

شال گلدوزی خیام بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان

برای افراد هنری که علاقه به شعرهای خیام‌ دارند، می‌توانید شال گلدوزی شده خیام را تهیه کنید. این شال در رنگ سفید تهیه شده است و یک محصول مد پایدار است و در تمامی مراحل تولید آن حفاظت از محیط زیست لحاظ شده است. این شال از جنس نخ پنبه است و مراحل رنگرزی آن به طور سنتی و دستی انجام شده است. شال گلدوزی خیام هنر دست زنان روستای سیدآباد خوشاب خراسان رضوی است که با نام گوین فعالیت می‌کنند. هدف گروه کوین راه اندازی کتاب‌خانه برای روستا است و با خرید این محصول آنها را در این مسیر حمایت می‌کنید. اشعار مختلفی از خیام روی شال‌ها گلدوزی شده است و شما می‌توانید بسته به سلیقه، شرایط و علاقه شال با شعر مورد نظرتان را خریداری کنید.

بند دوربین بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان و عکاسان

اگر فردی که می‌خواهید برای او هدیه‌ای خاص و منحصر به فرد تهیه کنید، عکاس است، می‌توانید به سراغ بند دوربین سوزن دوزی شده بروید. این بنددوربین‌ها طرحی فوق‌العاده دارند و هر فردی را مجذوب خود می‌کنند.

هدیه‌ای خاص برای هنرمندان عینکی

بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان عینکی، بند عینک و جا عینکی است. بند عینک گره سرشتی می‌تواند به عنوان یک هدیه منحصر به فرد برای هنرمندان انتخاب شود. همان طور که در بالا هم گفته شد، گره سرشتی نماد جهان هستی است و با هدف خیر و برکت در زندگی بافته می‌شود. بند عینک گره سرشتی در رنگ‌های مختلفی بافته شده و می‌توانید در سایت روستاتیش آن را مشاهده و برای خرید آنلاین آن اقدام کنید.

جاعینکی نیز می‌تواند در کنار بند عینک قرار گیرد و یک هدیه کامل را تشکیل دهد. کیف عینک یا جا عینکی هم محصولی دستبافت است که روی آن به شکل بسیار زیبایی گلدوزی شده است. پارچه این کیف از الیاف طبیعی پنبه بافته شده است.

ظروف سرامیکی 

ظروف سرامیکی یکی دیگر از هدیه هنری و دست ساز است که می‌توان آن را به افراد هنری هدیه داد. از میان انواع ظروف سرامیکی می‌توان به بانکه سرامیکی با طرح گل و بانکه سرامیکی با طرح طاووس اشاره کرد که کارهایی دست ساز هستند و نقاشی روی آنها نیز با دست کشیده شده است.

کلام آخر

بهترین هدیه برای افراد هنری و هنردوستان هدیه‌ای است که کار دست باشد و در آن از عناصر طبیعی استفاده شود. افراد هنرمند به محیط زیست و طبیعت بی‌اندازه احترام می‌گذارند و از این‌رو محصولاتی سازگار با محیط زیست را انتخاب می‌کنند. بیشتر محصولاتی که در اینجا معرفی شد کار دست و سازگار با محیط زیست هستند. انتخاب نهایی بسته به سلیقه شما و فردی که می‌خواهید به او هدیه دهید، دارد. در سایت روستاتیش می‌توانید تنوع بالایی از محصولات دست بافت که کار دست زنان و دختران روستایی است را مشاهده کنید.

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به هدایای شرکتی ما بازدید کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی