بهترین هدیه برای ولنتاین

روز عشق، روز سپندارمذگان و روز ولنتاین یک روز خاص و بخصوص هست، که افراد با دادن هدیه‌ای به هم عشق بینشان را جشن می‌گیرند و بار دیگر به هم می‌گویند که عاشق هم هستند. البته این احساس تنها به یک روز ختم نمی‌شود و این روز تنها یادآور و بیان کننده آن است. عشاق از هفته‌ها قبل برای گرفتن هدیه‌ای مناسب در تلاش‌اند و این روند خود نیز بسیار شیرین است. همه افراد به دنبال بهترین هدیه برای روز عشق هستند و می‌خواهند هدیه‌ای خاص و منحصر به فرد را تهیه کنند، هدیه‌ای که در ذهن و قلب کسی که او را دوست دارند نقش بندد.

روز عشق چه روزی است؟

در سراسر جهان روز عشق نیمه فوریه (۱۴ فوریه) هست و این روز را ولنتاین نامگذاری کرده‌اند. هدیه‌های معمول این روز گل، شکلات و عروسک است و برخی هم برای این روز به دنبال هدیه‌های خاص و گران قیمت می‌روند. در فرهنگ ایرانی و آیین زرتشت هم روزی به نام روز عشق وجود دارد که به آن روز سپندارمذگان گفته می‌شود. ایرانی‌ها روز ۲۹ بهمن که معادل ۵ اسفند زرتشتی هست را روز سپندارمذگان می‌دانند. در هر یک از این روزها شما می‌توانید عشقتان را سورپرایز کنید و بهترین هدیه برای روز عشق را به او هدیه دهید. در ادامه قصد داریم هدیه‌هایی را به شما پیشنهاد دهیم که تنها یک هدیه ساده نیست و داستانی پشت آنها وجود دارد.

 عروسک‌های دست ساز بهترین هدیه برای روز عشق

اگر به دنبال کادو ولنتاین با قیمت مناسب هستید یکی از انتخاب‌های شما می‌تواند عروسک باشد. عروسک‌ها انواع مختلفی دارند و بهتر است برای این روز یک عروسک خاص را انتخاب کنید. عروسک‌های دست‌ساز انتخاب خوبی هستند، زیرا انرژی آنها فرد را مجذوب می‌کند. این عروسک‌ها در دست دختران و زنان روستایی جان گرفته است. برای تهیه عروسک‌های دست ساز می‌توانید سری به سایت روستاتیش بزنید.

عروسک بومی عروسک محلی نشان کتاب

عروسک دست ساز کرمانجی

عروسک‌های بومی بهترین هدیه برای روز عشق است. عروسک بومی دست ساز کرمانجی خدیجه بزرگ در روستای سارمران با عشق دوخته شده و پر از عشق و خلاقیت و ذوق است. این هدیه برای افرادی که به فرهنگ ایرانی علاقه‌مند هستند مناسب است. عروسک بومی گلنار و خدیجه بر اساس قصه قدیمی عاشقانه کرمانجی ساخته شده و روایت دلدادگی و عاشقی است که اسیر بدعهدی روزگار می‌شوند. برای شنیدن قصه خدیجه و سیامند، گلنار و بهمن روی لینک کلیک نمایید.

عروسک بوک کرمانجی زن و مرد

این عروسک دست ساز شامل یک زن و یک مرد است و به معنی عروس و عروسک است و می‌تواند به هدیه‌ای خاص و به یاد ماندنی برای نامزد و همسرتان تبدیل شود. کنار هم قرار گرفتن زن و مرد در این عروسک نمادی از کنار هم بودن شما است. این عروسک دست ساز توسط دختران روستای بشدره دوخته شده و در دو رنگ قرمز و آبی طراحی شده است.

عروسک بومی زبیده و کل حسین

این مجموعه عروسک هم شامل یک مرد و یک زن است که لباس‌های محلی اعراب هرمزگان را به تن دارند و از روی مردمان خون گرم و ساحل نشینان خلیج فارس ساخته شده‌ است. این هدیه یک کادو ولنتاین جذاب برای افرادی است که اهل جنوب هستند.

جعبه نمایش عروسک

اگر فردی که می‌خواهید به او هدیه دهید عاشق شخصیت‌های کارتونی و نمایشی، نمایش‌های عروسکی و تئاتر هست، جعبه نمایش عروسک را به عنوان بهترین هدیه برای روز عشق انتخاب کنید. در جعبه نمایش عروسک روستاتیش ۶ شخصیت متفاوت قرار دارد که شامل کرخرک، دوتوک، گلنار، عاروس کله و عروسک خدیجه است و همگی در یک جعبه چوبی که نورپردازی داخلی هم دارد قرار گرفته‌اند.

جعبه نمایشی عروسک روستاتیش

عطر بهترین هدیه برای روز عشق برای پسر

خرید هدیه برای پسرها شاید کمی سخت به نظر برسد اما گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان برای تهیه هدیه یکی از آنها را انتخاب کرد. عطر یک هدیه خوب برای پسرها است. شما می‌توانید برای کادو ولنتاین یک عطر خوشبو را به عشق و همسرتان هدیه کنید. برای تهیه عطر به سراغ عطرهای مورد سلیقه عشقتان بروید.

گل زیباترین هدیه مرسوم روز عشق

گل یکی از هدیه‌هایی است که برای روز عشق می‌توان تهیه کرد. می‌توان چند شاخه گل را در جعبه هدیه به عنوان بخشی از تزیین باکس قرار داد یا می‌توان یک دسته گل بزرگ تهیه کرد و آن را به تنهایی هدیه داد. گل رز قرمز نماد عشق و محبت است و گل مورد علاقه الهه عشق است و به همین دلیل در بین تمامی گل‌ها، رز قرمز را در روز عشق انتخاب می‌کنند.

 

جعبه هدیه

اگر می‌خواهید هدیه‌ای به یاد ماندنی تهیه کنید، می‌توانید خودتان دست به کار شوید و یک جعبه هدیه برای عشقتان بسازید. به حتم اینکه خودتان شروع به کار کنید جذابیت بسیار زیادی دارد و طرف مقابل شما متوجه زمان و عشقی که برای درست کردن این جعبه هدیه گذاشته‌اید می‌شود. باکس هدیه بهترین هدیه برای روز عشق است و تنوع بسیاری زیادی دارد.

برای اینکار یک جعبه کادو تهیه کنید و یا خودتان آن را بسازید. می‌توانید به سراغ جعبه‌های حصیری هم بروید. یک کارت هدیه درست کنید، بهتر است کارت به دست خودتان ساخته شود، روی آن جملات زیبایی بنویسید، این جملات می‌تواند عاشقانه باشد. چند گل خشک در جعبه قرار دهید. تعدادی شکلات دست ساز یا شکلاتی که می‌دانید طرف مقابلتان آن را دوست دارد تهیه کنید و در جعبه بریزید و یک عروسک کوچک هم در آن قرار دهید. می‌توانید در کنار آن هدیه‌های دیگری هم بگذارید مثلا برای دخترها، اکسسوری و زیورآلات و برای پسرها عطر و فندک قرار دهید. ماگ‌های سرامیکی و فانتزی هم انتخابی مناسب برای قرار دادن در جعبه ولنتاین است.

برای تهیه عروسک‌های کوچک جعبه هدیه به سراغ عروسک‌های بامزه و غیر تکراری بروید. عروسک دست ساز گوسفند شاوره که از روستای قلعه قافه خان آمده است، از پشم گوسفند و نمد ساخته شده و بسیار جذاب است. عروسک بومی الاغ قلعه قافه خان نیز در کنار شکلات و نوشیدنی یک ایده سورپرایز ولنتاین برای پسر است.  

گوشواره سوزن‌دوزی بلوچی هیرو

سیب میخکوب یا سیب عشق بهترین هدیه برای روز عشق

استفاده از نمادها در هنگام هدیه دادن بسیار مهم است. بهتر است سمبل‌ها را بشناسید و در هدیه خود از آنها استفاده کنید. هدیه‌ای با نماد عشق بهترین هدیه برای روز عشق است. سیب میخکوب یکی از نماد‌های عشق است. این سیب در فرهنگ کردی نماد عشق است. این نماد به داستان عاشقانه دختر و پسری کردی برمی‌گردد. پسر عاشق، سیبی را از درخت می‌چیند و به دختر هدیه می‌دهد و معشوق به نشانه درد فراقی که می‌کشد میخک در سیب فرو می‌کند. میخک نیز به معنی تاج خورشید است و یکی از گل‌هایی است که در مراسم تاج گذاری پادشاهان یویان از آن استفاده می‌شود و نشانه عشق، افتخار و جذابیت است. سیبی که با میخک پوشانده شده نشان عشق و وفاداری است و عطر آن تا سال‌های سال باقی می‌ماند و یادآور روزهای تلخ و شیرین زندگی و عاشقی می‌شود. سیب عشق را می‌توانید در کیسه‌های مفشو پته دوزی قرمز قرار دهید یا در کیسه‌قندهای دست دوز قلعه قافه تا جلوی زیباتری پیدا کنند و یادگاری خوب برای عشقتان باشد.

اکسسوری و زیورآلات بهترین هدیه برای روز عشق برای دختر

خانم‌ها عاشق زیورآلات و اکسسوری‌ها هستند. تنوع زیورآلات هم بسیار زیاد است و می‌توان برای هرکسی متناسب با سلیقه او مدلی را انتخاب کرد. امروزه زنان به فرهنگ باستانی ایران اهمیت بیشتری می‌دهند و استفاده از زیورآلاتی که نشانی از قومیت‌ها و فرهنگ ایرانی دارد را دوست دارند. زیورآلات سوزن دوزی شده یک هدیه عالی و خاص برای روز عشق ایرانی یا سپندارمذگان است. در ادامه چند مدل از زیورآلات سوزن دوزی شده معرفی شده‌اند که می‌توانید آنها را از سایت روستاتیش تهیه کنید. ست‌های زیورآلات به رنگ قرمز که یادآور عشق است.

سیب میخکوب به همراه کیسه قند
گوشواره گره سرشتی 4
دستبند سوزندوزی بلوچی گمین

هدیه‌ای شیرین به شیرینی روزعشق

شکلات و شیرینی رایج‌ترین و بهترین هدیه برای روز عشق است و می‌توان آن را به هر شکلی هدیه داد. شکلات در بین تمام فرهنگ‌ها و کشورها به عنوان هدیه‌ای برای روز عشق در نظر گرفته می‌شود و خیلی از افراد سبدی پر از شکلات و آبنبات را برای خوشحال کردن دیگری به او هدیه می‌دهند. در کنار این هدیه یادداشتی کوچک هم گذاشته می‌شود.

کلاه بهترین هدیه برای روز عشق برای پسر

از دیگر هدیه‌های مناسب برای پسر می‌توان به کلاه اشاره کرد. اگر همسر و دوست شما از کلاه استفاده می‌کند و به آن علاقه‌مند است، کلاه را به عنوان کادو ولنتاین برای پسر انتخاب کنید.. کلاه خاخامی و کلاه فدورا با سوزن دوزی کار دست زنان هنرمند روستایی است و با تهیه آن هم هدیه‌ای ماندگار انتخاب کرده‌اید و هم به پایداری اقتصاد روستا‌ها کمک کرده‌اید.

کلاه شاپو طوسی سوزندوزی
کلاه شاپوی سوزندوزی مشکی

کلام آخر

هدیه دادن و جشن گرفتن در روز عشق، چه روزی که کل دنیا آن را جشن می‌گیرند، ولنتاین، و چه روزی که در آیین ایرانی و زرتشتی ثبت شده است، سپندارمذگان، اهمیت بسیاری دارد و یاد آور عشق و محبتی است که بین افراد وجود دارد. این روز‌ها را باید به یاد سپرد و حتما هدیه‌ای به این مناسبت تهیه کرد. قیمت هدیه اهمیت چندانی ندارد و آنچه مهم است نیت و هدف پشت هدیه است. بهترین هدیه برای روز عشق هدیه‌ای است که عاشقانه تهیه شده و برای انتخاب آن وقت صرف شده است.

گزینه‌های مختلفی را در بالا معرفی کردیم و هر یک از آنها هدیه‌ای ارزشمند برای کسی است که دوستش دارید و او نیز شما را دوست دارد. برای تهیه هدیه به سلیقه و علاقه فرد توجه کنید و متناسب با سلیقه او هدیه‌ای را انتخاب کنید. معمولا این روز هدیه‌های کوچک و ماندگار رد و بدل می‌شود، هدیه‌هایی که نماد عشق و وفاداری هستند.

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به هدایای شرکتی ما بازدید کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی