بهترین هدیه برای خانم‌ها

پنج مارس، روز جهانی زن 

پنجمین روز ماه مارس، روز جهانی زن یک روز برای تجلیل از دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی زنان است. این روز همچنین فراخوانی برای اقدام برای تسریع برابری جنسیتی است. با گردهم آمدن گروه‌هایی برای جشن گرفتن دستاوردهای زنان، فعالیت‌های مهمی در سراسر جهان مشاهده می‌شود.

روز زن روزی است که زنان به خاطر دستاوردهایشان، بدون توجه به تقسیمات ملی، قومی، زبانی، فرهنگی، اقتصادی یا سیاسی شناخته می‌شوند.

از همان سال‌های اولیه، روز جهانی زن برای زنان در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به طور یکسان ابعاد جهانی جدیدی به خود گرفته است. جنبش بین‌المللی رو به رشد زنان، که توسط چهار کنفرانس جهانی زنان سازمان ملل متحد تقویت شده است، به تبدیل شدن این بزرگداشت به نقطه تجمعی برای حمایت از حقوق زنان کمک کرده است.

روز جهانی زن زمانی است برای تأمل در مورد پیشرفت‌های انجام شده، دعوت به تغییر و جشن گرفتن اقدامات شجاعانه و قاطعانه توسط زنان عادی که نقش فوق العاده ای در تاریخ کشورها و جوامع خود داشته اند.

یکی از اهداف روستاتیش به عنوان یک کسب و کار اجتماعی، همراهی و کمک به معیشت زنان روستایی کشورمان است. محصولات روستاتیش کاملا دست ساز و دوستدار محیط زیست هستند و هرکدام داستانی را با خود حمل می‌کنند. برای مثال عروسک گلنار و خدیجه نمونه‌هایی از این محصولات هستند که به دست بی بی در روستای سارمران خراسان شمالی از توابع اسفراین طراحی و تولید شده است. این عروسک‌ها بر اساس قصه‌های مرتبط به آنها ساخته شدند. 

مهم است که امروزه، ما روز جهانی زن را جشن بگیریم و از تمام زنان اطرافمان قدردانی کنیم و عشق بورزیم. بهترین روش برای این کار، هدیه دادن است. در این روزها، هدیه دادن به مادران از همه چیز مهم تر است زیرا مادران ما بیشترین زحمت را در قبال ما کشیده اند. در ادامه این متن، بهترین هدایای روز زن را معرفی می‌کنیم. 

مادرها بسیار مهربان هستند و برای فرزندان خود زحمات بسیاری کشیده‌اند و با هیچ هدیه‌ای نمی‌توان زحمات آنها را جبران کرد. اما دادن هدیه به آنها باعث می‌شود بدانند قدردان آنها هستیم. مادران با کوچکترین هدیه‌ای بی‌نهایت خوشحال می‌شوند و گزینه‌های بسیاری برای خرید هدیه برای آنها وجود دارد. اما اگر به دنبال بهترین هدیه برای روز مادر هستید تا مادر و مادر همسرتان را خوشحال کنید، نگاهی به پیشنهاد‌های زیر بیندازید.

بهترین هدیه برای روز مادر چیست

با نزدیک شدن به تولد و روز مادر سوالی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می‌کند این است که هدیه روز مادر چی بخرم؟ برای پاسخ به این سوال باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. دو عامل مهم و اثر گذار در انتخاب سلیقه مادر و میزان هزینه مد نظر است. البته اگر برای اولین بار است که می‌خواهید برای مادر همسرتان هدیه بگیرید این انتخاب سخت‌تر هم می‌شود. بهترین هدیه برای روز مادر به سلیقه او برمی‌گردد و بهتر است مطابق با سلیقه و شخصیت فرد، هدیه انتخاب شود. از طرف دیگر هدیه باید ارزشمند باشد این ارزش هم مادی است و هم معنوی است.

برخی از هدایا داستانی پشت خود دارند که آنها را ارزشمندتر می‌کند، مانند وسایل دست ساز که با هنر دست یک فرد هنرمند ساخته شده است. در این مطلب قصد داریم در کنار پیشنهادهایی به عنوان هدیه روز مادر، دست‌ بافت و دست سازهایی را نیز به شما معرفی کنیم که در دل طبیعت ساخته شده و هنر زنان روستانشین است و شما می‌توانید با خرید آنها هم هدیه به زنان روستا دهید و هم هدیه‌ای ارزشمند برای مادرتان را تهیه کنید.

تابلو پته دوزی درخت زندگی

درخت زندگی که با دست یک زن دوخته شده می‌تواند به عنوان بهترین هدیه برای روز مادر  انتخاب شود. درخت خود نشانه رشد و زندگی است، درست مانند مادری که فرزندان خود را که شاخه‌هایش هستند را پرورش می‌دهد. این تابلو پته دوزی هنر دست زنان کرمانی است که در روستای شفیع آباد زندگی می‌کنند و در قالب گروه گوجینو آثار دست ساز خود را تولید می‌کنند. تابلو پته دوزی طرح درخت زندگی در رنگ‌ها و سایزهای مختلفی دوخته می‌شود تا هر فرد متناسب با بودجه خود بتواند آن را تهیه کند.

رومیزی‌های پته که با طرحهای مختلف در سایت روستاتیش موجود است انتخاب ارزشمندی برای روز مادر است.

تابلو پته دوزي قاب شده طرح درخت زندگي 18

وسایل خانه

خرید وسایل خانه انتخاب مناسبی به عنوان کادو برای مادر نیست، اما اگر مادرتان یا مادر همسرتان می‌خواهد وسیله‌ای را برای خود تهیه کند و در فکر خرید آن است، می‌توانید آن را شما به عنوان هدیه تهیه کنید. در واقع اگر شما می‌دانید مادرتان به دنبال خرید وسیله‌ای است کارتان بسیار راحت است و دیگر انتخاب مشخص شده‌ای دارید.

شال 

شال یا اسکارف  هدیه‌ای ساده و مناسب برای کادو دادن است و می‌توانید آن را برای افرادی که شناخت کمی نسبت به آنها دارید هم تهیه کنید. اگر به دنبال کادو روز مادر برای مادر دوست‌تان هستید شال هدیه مناسبی است. برخی از شال‌ها هستند که در روی آنها دست نوشته و گلدوزی وجود دارد و شال را زیباتر کرده است.

کاور کوسن

اگر مادرتان به دنبال کاور کوسن است و یا از کوسن روی مبل‌های راحتیش استفاده می‌کند، کاور کوسن بهترین هدیه برای روز مادر است تا زمانی که در خانه تنها و مشغول فیلم دیدن است با در آغوش گرفتن کوسن شما را کنار خود احساس کند و از هدیه‌تان لذت ببرد. کاورهای کوسنی که می‌توانید به مادرتان هدیه دهید شامل:

این کاورهای کوسن که روی آنها اشعار خیام گلدوزی شده است، کار دست زنان روستای سیدآباد خراسان است و می‌توان از آنها در دکوراسیون سنتی و مدرن منزل استفاده کرد. پشت این کاورها آستردوزی شده و با دو دکمه بسته می‌شود. رنگ‌های به کار رفته در آن نیز گیاهی است و فرایند رنگرزی با دست انجام شده است.

گل و گلدان و استند گل بهترین هدیه برای روز مادر

اگر مادرتان به گل و گیاه علاقه دارد برای او گل و گلدان و استند گل تهیه کنید و به این صورت او را خوشحال کنید. استند گل کپوبافی استندی ماندگار و خاص است که نشان می‌دهد شما هم به فکر مادرتان و هم به فکر زنان دیگر بوده‌اید. همچنین از آنجایی که این استند گل کپوبافی با چوب بازیافتی ساخته شده به حفظ محیط زیست نیز کمک کرده‌اید و برای داشتن آینده‌ای سبز قدمی برداشته‌اید.

در کنار تهیه این استند گل کپوبافی یک گلدان زیبا که مورد علاقه مادرتان نیز هست تهیه کنید و آن را داخل استند بگذارید. گل و استند گل هم بهترین هدیه برای روز مادر است و او را خوشحال و سرزنده می‌کند.

 

گلدان کنار مبلی کپوبافت بزرگ
لوازم-منزل جدید

عطر هدیه‌ای خوشبو برای مادران

عطر از جمله مواردی است که می‌توان در مناسب‌های مختلف آن را هدیه داد و به عنوان کادو برای مادر هم مناسب است. در هنگام خرید عطر به بویی که مادرتان دوست دارد توجه کنید و اگر عطر خاصی را دوست دارد آن را تهیه کنید.  

زیور آلات بهترین هدیه برای روز مادر

مادران و زنان عاشق زیورآلات هستند و می‌توانید برای هدیه روز مادر به سراغ خرید زیورآلات بروید. اگر وضع مالی خوبی دارید و مشکلی در پرداخت هزینه ندارید به سراغ خرید طلا و جواهرات بروید. اما اگر بودجه شما محدود است ناامید نشوید. شما می‌توانید به سراغ زیورآلاتی ارزشمند و با قیمت ارزان بروید که هم زیبا و چشم نواز است و هم هر کسی را مجذوب خود می‌کند، آن زیورآلات سوزن دوزی بلوچی است. این زیورآلات بلوچی بیشتر به صورت دستبند و گوشواره ساخته می‌شود و انتخاب گوشواره به عنوان هدیه روز مادر انتخاب بهتری است. در ادامه چندی از گوشواره‌های سوزن دوزی بلوچی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید از طریق سایت روستاتیش به راحتی و به صورت آنلاین آنها را خریداری کنید.

کیف هدیه‌ای ماندگار و کاربردی

اگر هنوز سوال هدیه روز مادر چی بخرم؟ در سرتان می‌پیچد و تا اینجا انتخابی نداشته‌اید، می‌توانید یک کیف دستی، بهترین هدیه برای روز مادر را برای مادرتان تهیه کنید. کیف وسیله‌ای کاربردی برای خانم‌ها است و هر کس تعدادی کیف دارد که آن را با پوشش خود هماهنگ می‌کند. کیف‌های سنتی انتخاب خوبی برای روز مادر است. کیف کلاچ سوزن دوزی یکی از کیف‌های جذاب، زیبا و منحصر به فرد است که برای مادران شیک پوش مناسب است. سوزن دوزی این کیف توسط زنان روستای سیدبار جدگال براساس طرح‌های اصیل بلوچی دوخته شده و اصالت و تاریخچه‌ای پشت آن قرار گرفته است. همچنین کیف های گلابتون دوزی شده در عیم خاص بودن و هنر دست بودن زیبایی بسیاری دارد و هدیه‌ای منحصر به فرد است.

همچنین با نزدیک شدن شب یلدا، باید به فکر  بهترین هدایای شب یلدا برای مادران و خانم ها باشیم. 

کیف مچی سوزندوزی (2)
گردنبند سوزندوزی گاندو سبز (5)

زیورآلات

در بالا به معرفی زیورآلات پرداختیم و از این رو بیشتر به معرفی آن نمی‌پردازیم. زیورآلات هم انتخابی مناسب به عنوان کادو برای مادر است و می‌توانید به عنوان هدیه‌ای با قیمت مناسب آن را انتخاب کنید.  

گردنبندهای سوزن‌دوزی نیز هدیه خوبی برای روز مادر است. برای بسته‌بندی هدیه های روز مادر خصوصا زیورآلات نیز می‌توانید از جعبه‌های حصیربافت یا کیسه‌های پته استفاده نمایید.

جمع بندی بهترین هدیه برای روز مادر

انتخاب بهترین هدیه برای روز مادر هم کاری آسان و هم کاری دشوار است. در ابتدای امر سلیقه مادرتان را در نظر بگیرید و در همان راستا حرکت کنید. مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید هم مشخص کنید تا انتخاب‌های شما محدودتر شود و زودتر به نتیجه برسید. انتخاب محصولاتی دست ‌بافت که توسط زنان دیگر تولید شده است، هدیه‌ای ارزشمند برای روز مادر است نشان می‌دهد شما به فکر تمام مادران ایران زمین هستید. در بالا هدیه‌های مختلفی معرفی شد و بیشتر آنها کار دست زنان روستایی است تا این زحمت را قدر بدانیم و از هنر آنها که قدمتی طولانی دارد هم بهره‌مند شویم.

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به هدایای ما بازدید کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی