خرید صنایع دستی به عنوان هدیه


صنایع دستی از جمله کارهای ارزشمندی است که با گذر زمان نه تنها ارزش خود را از دست نمی‌دهد بلکه به ارزش مادی و معنوی آن اضافه می‌شود. خرید صنایع دستی به عنوان هدیه اقدامی بسیار ارزشمند است زیرا با این کار هم فرهنگ و سنت کشور حفظ می‌شود و هم به وضعیت  اقتصادی و معیشتی افرادی که در این‌ راستا مشغول به‌کار هستند، کمک می‌شود. به علاوه امید نگه‌ داشتن مسیر تولید صنایع دستی در دل آنها روشن باقی می‌ماند. امروزه صنایع دستی با طراحی و مد روز ترکیب شده‌اند و شاهد زیبایی دو چندانی در این مسیر هستیم. در اینجا می‌خواهیم شما را با ۲۰ هدیه سنتی ایرانی که برای هدیه دادن مناسب هستند، در تمامی رنج‌های قیمتی، آشنا کنیم.

خرید صنایع دستی به عنوان هدیه ارزشمند و ماندگار

خرید صنایع دستی به عنوان هدیه با هر رنج قیمتی امکان پذیر است و به حتم هرچه مبلغ مورد نظر شما بیشتر باشد می‌توانید هدیه‌های لوکس و ارزشمندتری را انتخاب کنید. در ادامه چند هدیه سنتی ایرانی ارزشمند معرفی شده است.

۱. ظرف‌های میناکاری انتخابی برای خرید صنایع دستی به عنوان هدیه

میناکاری یا میناگری هنری با قدمت ۵ هزار سال است و امروزه ظرف‌های مختلفی با این هنر ساخته می‌شود. میناکاری بیشتر روی ظرف‌های مسی انجام می‌شود. شما می‌توانید به عنوان هدیه سنتی ایرانی گران‌قیمت یکی از مدل‌ ظرف‌های میناکاری را انتخاب کنید

ظرف‌های خاتم‌کاری

خاتم کاری هم یکی از کهن‌ترین هنرها و صنایع دستی ایران است و امروزه تنوع بسیار بالایی دارد. ظرف‌های خاتم کاری شده یکی از ارزشمندترین صنایع دستی مناسب هدیه هستند و قیمت بالایی هم دارند. خاتم‌ کاری روی وسایل‌ مختلفی انجام می‌شود و علاوه بر ظرف‌ها می‌توان به تخته نرد و شطرنج خاتم کاری شده هم اشاره کرد.

۳. تابلو پته دوزی بزرگ طرح درخت زندگی

هنر پته دوزی یکی دیگر از هنرهای اصیل ایرانی است که امروزه دوباره احیا شده و دختران و زنان روستایی کرمان تا با تولید و فروش محصولات پته دوزی، این هنر اصیل را زنده نگه‌دارند. همچنین این گروه با سود فروش آثارشان، اقدام به احیای قنات‌های روستای خود نیز می‌کنند. تابلو پته دوزی طرح زندگی هدیه‌ای ارزشمند و ماندگار است و می‌توانید جهت خرید صنایع دستی به عنوان هدیه آن را انتخاب کنید.

۴. ظرف‌هایی مسی با هنر فیروزه کوبی

فیروزه کوبی هم یکی دیگر از هنرهای دستی ایرانی است و زیبایی بی‌نظیری دارد. در حال حاضر فیروزه کوبی با مد روز همراه شده و ترکیب‌های ماندگار و فوق‌العاده‌ای از آن به چشم می‌خورد. انواع مختلفی از ظرف‌های فیروزه کوب در ایران تولید می‌شود و می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید یکی از آنها را انتخاب کنید. ظرف‌های فیروزه کوب شامل آجیل‌خوری، شکلات خوری، بشقاب، گلدان و موارد این چنینی می‌شود

قاب پته دوزی (6)

۵. رومیزی پته دوزی طرح ترنج

هنر پته دوزی با هدف کاربردهای مختلفی انجام می‌شود. رومیزی پته دوزی طرح ترنج که دارای ابعاد ۷۸ در ۸۲ سانتی‌متری است و یکی از کارهای گروه گوجینو است. این رومیزی را می‌توانید در سایت روستاتیش تهیه کنید. رومیزی پته دوزی طرح ترنج مدل‌های مختلفی دارد که همگی آنها در سایت روستاتیش قابل مشاهده است.

۶. تابلو قلم زنی

تابلو‌های قلم‌زنی یکی از هدیه سنتی ایرانی گران ‌قیمت است و هدیه بسیار چشم‌نوازی محسوب می شود. از این تابلو در دکوراسیون منزل می‌توان استفاده کرد. معمولا تابلو‌های قلم زنی با قاب خاتم همراه می‌شود و ارزش آن را دو چندان می‌کند.

۷. گلیم

یکی از موارد مناسب برای خرید صنایع دستی به عنوان هدیه

گلیم یکی دیگر از مواردی است که برای خرید صنایع دستی به عنوان هدیه می‌توان آن را انتخاب کرد. از گلیم به روش‌های مختلف می‌تواند استفاده کرد. امروزه از گلیم به عنوان فرش، آویز دیواری، رومیزی و بخشی از تزیین و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود

گلیم پشمی خودرنگ

خرید صنایع دستی به عنوان هدیه مطابق با مد روز

امروزه صنعت مد با هنرهای اصیل ایرانی ادغام شده و شاهد وسایل و اقلامی مدرن و کاربردی اما با طرح‌های سنتی و جذاب هستیم. اگر به دنبال هدیه صنایع دستی مدرن هستید نگاهی به پیشنهاد‌های زیر بیندازید.

۹. انگشتر و دست‌بند فیروزه

فیروزه از سنگ‌های قیمتی ایران است و از آن محصولات مختلفی تولید می‌شود. استفاده از فیروزه ایران به خصوص فیروزه نیشابور در زیورآلات و جواهرات زیبایی و ارزشی دو چندان به آن می‌بخشد. زیورآلات فیروزه یکی از انواع هدیه صنایع دستی مدرن و قیمتی هستند که می‌توانید جهت هدیه به خانم‌ها آن را تهیه کنید.

۱۰. جعبه جواهرات استخوانی مدل تذهیب

جعبه جواهرات یکی دیگر از انواع محصولات صنایع دستی مناسب هدیه است. اندازه و طرح‌های جعبه جواهرات متفاوت است. این جعبه‌ها از استخوان شتر ساخته می‌شود و روی جعبه با هنر دست طراحی می‌شود

۱۱. کیف کلاچ سوزن دوزی هدیه مناسب برای خانم‌های شیک پوش

در معرفی پیشنهاد‌هایی برای خرید صنایع دستی به عنوان هدیه به کیف کلاچ سوزن‌دوزی می‌رسیم. این کیف زیبا و شیک است و روی آن با هنر سوزن دوزی زنان روستای سیدبار جدگال و براساس طرح‌های اصیل بلوچی تزیین شده است. این کیف برای دختران جوان و علاقه‌مند به هنرهای ایرانی هدیه‌ای ارزشمند است.

۱۲. استند گل کپوبافی

با ترکیب هنر کپوبافی، چوب و طراحی استند گلدان شاهد هدیه صنایع دستی مدرن و کاربردی هستیم که می‌تواند برای دوست‌داران گل و گیاه هدیه ارزشمندی باشد.

۱۳. محصولات حصیری کپوبافی

هنر کپوبافی از هنرهای قدیمی و ارزشمند ایرانی است و حس سرزندگی و حضور در طبیعت را به آدم منتقل می‌کند. این ظرف برای نگه‌داری برنج بسیار مناسب است و گردش مناسب هوا در آن باعث جلوگیری از شته زدن برنج می‌شود.

سینی کپوبافی

سینی کپو بافی یکی از انواع هدیه صنایع دستی مدرن و با قیمت مناسب است که می‌توانید آن از سایت روستاتیش تهیه کنید. این سینی حصیری با کپو بافته شده و هنر دست زنان استان خوزستان است. قطر این سینی حدود ۴۰ و ارتفاع آن ۶ سانتی‌متر است.

کیف کلاچ گلابتون دوزی طرج کنار روشن (11)
دیوارکوب کپوبافی نقش اریب کوچک
استند گل کپوبافی کوچک پایه کوتاه

۱۴. ظرف‌های سفالی و سرامیکی

سفال و سرامیک ایرانی شهره تمام دنیا است و ظرف‌های سفالی از جمله ظرف‌های سنتی ایرانی است که در بیشتر کشورهای دنیا شناخته شده است. نقش و نگار‌های کار شده روی ظرف‌ها نیز خود بسیار جذاب است و برخی از آنها برگرفته از افسانه‌ها و طرح‌های باستانی ایرانی است. ست ظرف‌های سفالی و سرامیکی را هم می‌توانید برای خرید صنایع دستی به عنوان هدیه انتخاب کنید.

۱۵. جعبه نمایش عروسکی هدیه‌ از جنس صنایع دستی برای کودکان

جعبه نمایش عروسک روستاتیش هدیه‌ای مناسب برای کودکان است و شامل شش عروسک با پوشش سنتی است که در جعبه چوبی دست ساز با نور قرار گرفته است. این هدیه کودک را با پوشش‌های سنتی و فرهنگ‌ها آشنا می‌کند.

 

خرید صنایع دستی به عنوان هدیه با قیمت مناسب و ارزان

برخی براین باور هستند که خرید صنایع دستی برای هدیه با قیمت مناسب امکان پذیر نیست، اما این باور اشتباه است و در اینجا قصد داریم صنایع دستی مناسب هدیه زیر ۳۰۰ هزار تومان را به شما معرفی کنیم.

۱۶. دیوارکوب کپوبافی انتخابی ارزان برای خرید صنایع دستی به عنوان هدیه

دیوارکوب‌های کپوبافی که در سایت روستاتیش در طرح‌های مختلفی وجود دارد، انتخابی مناسب برای دوست‌داران هنر دست اصیل ایرانی است.

۱۷. قاب پته دوزی با طرح طوطی و بادام

قاب پته دوزی با طرح طوطی و بادام کاری شیک و زیبا است و که از آن برای دکوراسیون منزل می‌توان استفاده کرد

ست بانکه سرامیکی (9)
تابلو پته دوزی (3)

۱۹. ست مربعی آجیل خوری کپوبافی

یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی برای خرید صنایع دستی به عنوان هدیه با قیمت مناسب، ست مربعی آجیل خوری کپوبافی است. این ست شامل چهار ظرف ۸ در ۸ سانتی‌متر و یک سینی ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متری است. جالب است بدانید از آنجایی که هوا در بین کپو در جریان است مواد غذایی در داخل این ظرف خراب نمی‌شوند.

۲۰. ست زیورآلات سوزن‌دوزی بلوچی

ست دستبند و گوشواره سوزن‌دوزی بلوچی هدیه صنایع دستی مدرن و ارزان قیمت است و می‌توانید آن را برای دختران و زنان به عنوان هدیه تهیه کنید. انواع مختلفی از زیورآلات سوزن دوزی بلوچی وجود دارد که می‌توانید مدل‌های مختلف آن را در سایت روستاتیش مشاهده کنید.

کلام آخر برای خرید صنایع دستی به عنوان هدیه

خرید صنایع دستی به عنوان هدیه یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا اگر برای افرادی غیر ایرانی دنبال هدیه هستید، حتما به سراغ صنایع دستی بروید. با خرید و دادن هدیه سنتی ایرانی فرهنگ ایرانی را زنده نگه‌ می‌دارید و این امر ارزش بسیار زیادی دارد. در این بین می‌توانید به سراغ محصولات و صنایع دستی روستایی بروید تا با خرید خود به اقتصاد ناپایدار روستاها نیز کمکی کنید و آنها را در جهت حفظ ارزش‌های روستا و تاریخ کهن‌شان یاری کنید

اگر به این متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به هدایای ما بازدید کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی