چرا جعبه نمایشی عروسک بومی طراحی شد؟

جعبه عروسک نمایشی روستاتیش

جعبه نمایش عروسک

جعبه عروسک یا جعبه نمایشی عروسک بومی به آرامی و در طی زمان شکل گرفت. از زمانی که با سفر به روستاهای مختلف برای انجام فعالیت های توسعه محور روستایی با عروسک های بومی منطقه آشنا می شدیم به این فکر می کردیم که چگونه قصه ی عروسک ها که برگرفته از قصه های مناطق مختلف ایران است را به کودکان منتقل کنیم.

از سویی خاطره خانه های کوچکی که با ملحفه و پشتی برای خودمان می ساختیم همواره همراهمان بود. خاطراتی که در آن به اتفاق دوستان دوره کودکی به بازی پرداخته ایم و بخشی از شخصیت ما در آن دوره و طی همان بازی ها شکل گرفته است.

جعبه عروسک نمایشی روستاتیش

وقتی در روستاتیش به معرفی و ارایه عروسک های بومی می پرداختیم به اشکال مختلف استقبال بچه ها و والدینشان را مشاهده می کردیم. هر کدام از بچه ها و حتی بزرگترها با قصه ها و عروسک ها به نحوی ارتباط  برقرار کرده بودند و گاهی به بخشی از سفرها، بازی ها و قصه گویی آنها تبدیل شده بودند.

 کم کم احساس  کردیم، عروسک ها علاوه بر قصه های قدیمیشان می توانند قصه های جدیدی داشته باشند و رابطی باشند برای ارتباط با پدرها و مادرها. این شد که دست به کار شدیم. جعبه ای را طراحی کردیم که هم عروسک ها را خانه دار کند و هم فضایی باشد برای اجرای یک نمایش عروسکی که قصه گویش بچه ها باشند و تماشاگرانش پدرها، مادرها و یا حتی مهمانهای خانه.

قصه های جدیدی را هم برای عروسک ها نوشتیم تا بچه ها بتوانند آن را تبدیل به نمایش کنند.

 بارها جعبه عروسک را ساختیم و تغییر دادیم تا به طرحی برسیم که استفاده از آن علاوه بر راحتی، جذاب باشد و بچه ها از طریق آن به ابراز احساسات و علاقه هایشان بپردازند.

چطور با بچه ها قصه بسازیم؟

بچه ها از بازی لذت می برند و به همین دلیل بازی بهترین راه یادگیری برای آنهاست. کافی است آنها را وارد بازی جدیدی کنیم که نقش اصلی بازی را در آن به عهده داشته باشند. جعبه عروسک مانند یک سن نمایش عروسکی است که دارای امکام نورپردازی هم می باشد و بچه ها می توانند پشت جعبه عروسک بنشینند و در موقعیت یک کارگردان قرار بگیرند.

پدرها و مادرها می توانند برای مهمانی های بچه ها و یا مهمانی های خانوادگی خود یک قصه را نمایش کرده و  از بچه ها بخواهند آنرا برای مهمانان خود اجرا کنند.

آموزش مفاهیم مختلف از طریق اجرای نمایش و بازی می تواند تجربه لذت بخشی  از آن مفاهیم  و یادگیری آنها در ذهن بچه ها بسازد.

ما جعبه عروسک را در اختیار کودکان مختلفی قرار دادیم که تجریه قصه گویی آنها را می توانید ببینید.

جعبه عروسک نمایشی روستاتیش

جعبه عروسک را می توانید از اینجا سفارش دهید

جعبه عروسک منتظر نظرات شماست

حال جعبه عروسک ساخته شده و امیدواریم بتوانیم از این طریق در مسیر رشد کودکانمان کمک کرده باشیم. از شما می خواهیم نظرات خود را به ما منعکس نمایید.

از طریق واتساپ پشتیبانی سایت و یا صفحه اینستاگرام روستاتیش می توانید با ما در تماس باشید.

روستاتیش پلتفرم توسعه و عرضه محصولات روستایی است

بخشی از سود فروش محصولات در روستاتیش به یک پروژه توسعه روستایی تخصیص داده می شود.

1 دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی