طراحی مینیمالیستی بسته بندی هدایای شرکتی

چرا طراحی مینیمالیستی بسته بندی محصول شرکتی و هدایا بسیار موثر است؟

طراحی بسته بندی مینیمالیستی چیست؟ مزایای این نوع طراحی چیست؟ چرا در سال های اخیر اینقدر محبوب شده است؟ چگونه می توان طراحی بسته بندی مینیمالیستی ایجاد کرد؟ ویژگی های اصلی طراحی مینیمالیستی چیست؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای این سؤالات هستید، به جای درستی رسیده‌اید، زیرا ما به بررسی این خواهیم پرداخت که طراحی بسته‌بندی مینیمالیستی چیست و چگونه می‌تواند به کسب و کار شما برای ایجاد هویت منحصربه‌فرد برای محصولات شما کمک کند.

 

بسته بندی مینیمالیستی محصول چیست؟

روند اخیری که در حوزه طراحی بسته بندی محبوب شده است به عنوان مینیمالیسم شناخته می شود. طراحی مناسب بسته بندی یک عنصر کلیدی در برندسازی یک محصول به حساب می آید و به همین دلیل، بسته بندی مینیمالیستی که فاقد برند آشکار است، تمایل به ایجاد یک بیانیه بصری مثبت دارد.

با این حال، طراحانی که از بسته‌بندی مینیمالیستی استفاده می‌کنند، باید دقیق باشند، زیرا اگر به اشتباه انجام شده باشد، طراحی ممکن است سبک بصری را از دست داده یا ناتمام باشد. از سوی دیگر، زمانی که مینیمالیسم به درستی اجرا شود، می تواند بسته بندی را زیبا و جادار جلوه دهد.

بسیاری از مردم داشتن یک طراحی بسته که درهم و برهمی کمتری دارد، واقعاً جذاب است. مشتریان در واقع به دنبال محصولاتی نیستند که بیش از حد خودنمایی یا پر سر و صدا باشند. طراحی مینیمالیستی متشکل از تایپوگرافی ساده و پالت رنگی ظریف و ملایم می تواند در جلب توجه بسیار موثر باشد.

کاهش پیام برند از طریق تصاویر بصری نیز در مورد کیفیت محصول صحبت می کند و نشان می دهد که کیفیت محصول عامل تعیین کننده برای ارزش آن خواهد بود.

 

مزایای طراحی بسته بندی مینیمالیست

طراحی مینیمالیستی در واقع خالی از طراحی نیست، اما شکلی از استراتژی طراحی بسیار متمرکز و دقیق است که قادر است پیام برند را به شیوه ای مختصر و واضح منتقل کند. بسته بندی مینیمالیستی موفق است زیرا به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا روی جزئیات کمتری تمرکز کنند، مواردی که واقعاً برای محصول شما مهم هستند و آن را به گزینه ای همه کاره برای انتخاب تبدیل می کند.

مشابه آنچه ما انتظار داریم که فروشگاه‌های دارای محصولات لوکس شلوغی کمتری داشته باشند، مینیمالیسم نیز به عنوان انتخابی، انتخاب‌شده و ممتاز تلقی می‌شود.

چند مزیت طراحی بسته بندی مینیمالیستی

  • کاهش استفاده از مواد بسته بندی
  •  کاهش هزینه حمل و نقل
  • کاهش اثرات زیست محیطی
  • کاهش زمان ورود به بازار
  •  دستیابی به ظاهر و احساسی خوشایند
  •  ستایش سادگی
  •  دستیابی به وضوح

 

کاهش هزینه های حمل و نقل: بسته بندی‌های مینیمالیستی اغلب سبک‌تر هستند و اگر محصول به مکان‌های دور ارسال می‌شود، به دلیل وزن آن ها به میزان قابل توجهی در هزینه حمل و نقل صرفه جویی خواهید کرد.

کاهش اثرات زیست محیطی: اگر بسته بندی از تعداد مواد کمتری استفاده کند، بازیافت آن آسان تر می شود. این به نوبه خود به بهبود اعتبار زیست محیطی و کاهش اثرات زیست محیطی کمک می کند.

زمان عرضه به بازار را کاهش دهید: مینیمالیسم در بسته بندی به کاهش زمان چرخه درگیر در تجاری سازی بسته‌بندی کمک می‌کند. همچنین به تیم‌های بسته‌بندی کمک می‌کند تا بسته‌بندی محصول را سریعتر و کارآمدتر به بازار عرضه کنند.

دستیابی به ظاهر و احساسی خوشایند: اگر بسته بندی محصول عاری از هرج و مرج باشد، حس اعتماد به نفس ایجاد می‌کند. به مصرف‌کنندگان می‌گوید که کیفیت‌های محصول شما می‌توانند خود را نشان دهند، بدون اینکه نیازی به گرافیک زرق و برق دار برای جلب توجه مشتریان باشد.

سادگی برجسته: طراحی بسته‌بندی مینیمالیستی اغلب در مقایسه با طرح‌های پیچیده‌تر چشم نوازتر و شهودی است. وقتی بقیه محصولات موجود در قفسه فروشگاه مملو از موارد بصری و متنی هستند، قطعاً طراحی مینیمال شما برجسته خواهد شد.

دستیابی به وضوح: در طراحی مینیمالیستی، حواس پرتی بصری بسیار کمتری وجود دارد، که به ارتباط واضح محصول در مورد آن کمک می کند.

 

ویژگی های طراحی بسته بندی مینیمالیستی

ویژگی اصلی طراحی بسته بندی مینیمالیستی این است که حاوی عناصر گرافیکی منحرف کننده نیست. این ویژگی به محصول شما کمک می کند تا با انتقال یک پیام برند متمرکز که به راحتی قابل درک است، از رقبای خود متمایز شود.

به دلیل سادگی پیام بازاریابی شما، مصرف کنندگان می توانند به راحتی محصول شما را شناسایی کرده و سریع تصمیم خرید بگیرند.

 

چگونه یک طرح بسته بندی مینیمالیستی ایجاد کنیم

آژانس‌های طراحی بسته‌بندی با انتخاب دقیق رنگ‌ها، فونت‌ها و اشکال، چیزی را می‌سازند که واقعاً مینیمالیستی و کمتر به هم ریخته باشد.

 

رنگ ها

موضوع اصلی طراحی مینیمالیستی، استفاده از فضای سفید فراوان با استفاده دقیق از رنگ ها است. هدف استفاده از حداکثر یک یا دو رنگ برای انتقال پیام نام تجاری است. هنگامی که بسته بندی در مقیاس بزرگ است، کاری که طراحان انجام می دهند این است که چندین سایه از همان رنگ را انتخاب می کنند تا پالت رنگ حداقل باشد.

 

فونت ها

مانند رنگ‌ها، طراحان فونت‌هایی را انتخاب می‌کنند که شامل خطوط ساده و خطوط تمیز باشد. علاوه بر این، آنها اطمینان حاصل می کنند که فونت ها خوانا هستند و متن کوتاه نگه داشته می شود. متن یا بسیار بزرگ یا کوچک نگه داشته می شود تا توجه مشتریان را جلب کند.

چرا طراحی بسته بندی مینیمالیستی بسیار محبوب است:

 دلایل مختلفی برای محبوبیت طراحی مینیمالیستی وجود دارد، اجازه دهید در اینجا به آنها نگاه کنیم.

ترجیح طرح های ساده شده: امروزه مردم ترجیح می‌دهند از درهم ریختگی پرهیز کنند و به بسته بندی‌هایی توجه کنند که پیام را به شیوه ای ساده منتقل می کند تا بتوانند به راحتی از سر و صدا عبور کنند.

 انتظارات در مورد ارتباطات: در عصر اینترنت، مشتریان بسیار تحصیل کرده تر و آگاه تر از گذشته هستند و به همین دلیل، آنها از کسب و کارها انتظار دارند تا ارتباطات صادقانه ای را ارائه دهند که به آنها در تصمیم گیری سریعتر خرید کمک کند. اگر طراحی بسته مملو از اطلاعات و گرافیک باشد، تصمیم گیری برای خرید به یک کار دشوار تبدیل می‌شود.

به طور خلاصه می توان گفت که مینیمالیسم در طراحی بسته بندی چیزی فراتر از یک روند است و با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد. با مزایای برندسازی آن، کسب‌وکارها به طراحی بسته‌بندی مینیمالیستی توجه می‌کنند تا محصولشان از بقیه محصولات موجود در قفسه فروشگاه متمایز شود، طراحی تمیز و پیام کوتاه و واضحی را نشان دهد که نشان می‌دهد محصول درباره چه چیزی است.

ترجمه از تحریریه روستاتیش

دانلود کاتالوگ هدایای سازمانی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی