راهنمای خرید هدیه برای دختربچه‌ها و پسربچه‌ها

بچه‌ها عاشق دورهم جمع شدن، کادو گرفتن و امتحان خوراکی‌های مختلف و خوشمزه هستند و همگی آنها از شیطنت و بالا و پایین پریدن لذت می‌برند. کادو دادن به کودک نیز تاثیر بسیار مهمی بر سلامت روان و رشد و پیشرفت کودک دارد و کودک درک می‌کند که مورد علاقه دیگران است و افراد او را دوست دارند و به یاد او هستند. همچنین دادن هدیه به کودک در ازای کاری که او انجام داده، مثلا گرفتن نمره بالا در امتحان، باعث می‌شود تا کودک متوجه شود در ازای تلاش و قدم برداشتن نتیجه مطلوبی را کسب می‌کند. هدایای مختلفی برای کودکان وجود دارد اما بهترین هدیه برای کودکان چیست؟

انتخاب بهترین هدیه برای کودکان

یکی از مواردی که بسیاری از افراد هنگام خرید هدیه برای بچه‌ها به آن فکر می‌کنند، انتخاب بهترین هدیه برای کودکان است. برای انتخاب هدیه باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. جنسیت کودک تاثیر بسیاری بر انتخاب‌ها می‌گذارد. سن دومین عامل انتخاب هدیه است و سن مناسب برای هر اسباب بازی روی آن درج شده است. برخی از اسباب بازی‌ها برای کودکان زیر ۳ سال مناسب نیست و برخی دیگر برای کودکان پنج سال به بالا مناسب است. علاقه کودک هم در انتخاب هدیه تاثیر گذار است و در نهایت میزان مبلغی که برای هدیه در نظر گرفته‌اید هم می‌تواند انتخاب نهایی شما را مشخص کند.

مناسبتی که می‌خواهید به کودک هدیه دهید هم مهم است. اگر تولد کودک است هدیه باید ارزشمندتر انتخاب شود و مورد علاقه او باشد. اما برای هدیه شب یلدا، جشن‌های خانوادگی و موارد دیگر می‌توان از خوراکی‌ها و هدیه‌های ارزان قیمت و ساده هم به عنوان هدیه استفاده کرد. در اینجا پیشنهادها و ایده‌هایی برای هدیه به کودکان را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتواند انتخاب را برای شما آسان‌تر کند.

لگو هدیه‌ای مناسب برای کودکان دختر و پسر بالای دو سال

لگو یکی از بازی‌های مورد علاقه کودکان است و به آن می‌توانند چیزهای مختلفی را بسازند و ساعت‌ها سرگرم باشند. لگو انواع مختلفی دارد و برای ۲ تا ۱۰۰ سال طراحی شده و می‌تواند بزرگسالان هم سرگرم کند. البته هر مدل آن برای گروه سنی خاصی مناسب است که کاملا روی بسته‌بندی آن مشخص شده است.

عروسک هدیه‌‌ای مناسب برای بچه‌ها | بهترین هدیه برای کودکان

یکی از انواع هدیه‌های آسان برای بچه‌ها که می‌توان در هر مناسبی از کادو تولد برای دختر بچه تا کادوی شب یلدا و عید نوروز آن را به بچه‌ها هدیه داد، عروسک است. عروسک‌ها انواع مختلفی دارند و قیمت‌های آنها نیز با هم متفاوت است. عروسک‌های کارتونی که از روی شخصیت‌های محبوب کودکان ساخته شده مانند اسب تک شاخ، السا، مک کویین و … می‌تواند برای کودکان مناسب باشد. اما اگر می‌خواهید آنها را با فرهنگ  و سنت مناطق مختلف ایران آشنا کنید می‌توانید به سراغ خرید عروسک‌های دست‌ساز محلی و بومی بروید. عروسک‌های محلی تنوع بسیار زیادی دارند و می‌تواند به عروسک خراسان شمالی، عروسک گلستان، عروسک لرستان، عروسک تاجمیر، عروسک کرمانجی و بسیاری دیگر اشاره کرد.

عروسک مادر و بچه (مارو وچه) از جمله عروسکهای چوبی است که در استان گلستان روستای سیارودبار ساخته می‌شود و بین دختربچه‌ها طرفدار زیادی دارد. همچنین دختربچه‌ها عاشق عروسکهای گلدوزی شده خدیجه و گلنار هستند.

عروسکهای نمایشی تاجمیر هم مورد علاقه دختربچه‌ها و هم پسربچه‌هاست و با آن می توانند ساعتها سرگرم شوند و بازی کنند. لباس عروسکها چون بلوچی است و با لباسهای معمولی عروسکها متفاوت است برای کودکان خصوصا دختربچه‌های زیر هشت سال بسیار جذاب است.

یکی از هدایای جذاب برای کودکان می‌تواند ترکیب عروسک‌های نقاط مختلف ایران باشد که آن را در کوله شازده کوچولو قرار دهید. انواع عروسکهای بومی جنوبی، خراسانی، عروسک سنتی بختیاری، عروسک لری و شمالی را می‌توانید از سایت روستاتیش سفارش دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما برسد.

عروسکهای انگشتی خانواده هم هدیه بسیار مناسب و خوش قیمتی برای کودکان خصوصا بچه‌های زیر 7 سال است و شما می‌توانید با این عروسک‌های انگشتی به راحتی با کودکان بازی کنید.

یکی از زیباترین عروسکهای بومی ایران عروسک لیلی بازبازک است. عروسک بومی لیلی یا لیلی دو دستی که پسوند دودستی آن به دلیل متحرک و رقصان بودن آن است، توسط زنان لر در نقاط مختلف ایران ار جمله نورآباد ممسنی از شهرستان های استان فارس به صورت خلاقانه ساخته شده است. در مناطق دیگر لر زبانها اسم‌های متفاوتی برای این عروسک دارند، مثلا در کهگیلویه و بویراحمد به آنها “بویگ” و بختیاری‌ها به آن “بازبازک” می‌گویند.

زیوآلات هدیه‌ای جذاب برای دختربچه‌ها

دستبند و گوشواره و گردنبند هم هدیه ای جذاب برای دختربچه‌ها خصوصا دختران نوجوان است. زیورآلات عروسکی خدیجه و گلنار هم هدیه خوبی برای دختربچه‌هاست. گوشواره و گردنبند عروسک بومی که هم زیباست و هم کودکان را با قصه‌های قدیمی کرمانجی آشنا می‌کند.

 جاسوییچی‌های عروسکی تاجمیر هم هدیه ارزان قیمت و مناسبی است برای دختران نوجوان تا به کیف‌شان وصل کنند.

گوشواره و دستبندهای گره سرشتی هم علاوه بر زیبایی و سبکی مور استقبال دختران نوجوان قرار می گیرد. گره سرشتی نماد جهان هستی است و خوش یمن است.

 

ماشین اسباب بازی

ماشین‌ها بهترین هدیه برای کادو تولد پسر بچه است. پسر بچه‌ها به طرز عجیبی عاشق سرعت و هیجان و ماشین هستند و با داشتن هر تعداد ماشین باز هم از هدیه گرفتن ماشین‌های اسباب بازی خوشحال می‌شوند. ماشین‌های اسباب بازی در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و می‌توان براساس هزینه درنظر گرفته و سلیقه ماشین در سایز کوچک، متوسط و یا بزرگ را تهیه کرد.

ماشین کنترلی

ماشین و هواپیمای کنترلی نیز هدیه مناسب برای پسر بچه‌های بین ۵ تا ۸ سال. با این اسباب بازی کودک قدرت کنترل و درک بصری خود را تقویت می‌کند و یاد میگیرد از راه دور و با ابزار کنترلی یک وسیله را هدایت کند. همچنین توانایی پیش بینی حرکت اشیا را نیز پیدا کرده و می‌تواند اقدامات لازم برای جلوگیری از برخورد ماشین یا هواپیمای کنترلی خود با وسایل خانه را انجام دهد.

عروسکهای بومی حیوان

از جمله کادو جذاب برای پسربچه‌ها عروسک حیوان است. شما می‌توانید انواع عروسکهای حیوان را در سایت روستاتیش ببینید و تهیه کنید. این عروسکها در روستاها با مواد اولیه طبیعی توسط زنان و دختران روستایی تولید می‌شوند.

یکی از جذابترین این عروسکها، عروسک اسب سیاه است که با پارچه نمدی در روستای تاجمیر خراسان جنوبی درست می‌شود.

عروسک مفتولی خر که همه به اسم کرخرک می‌شناسند و عروسک نمدی الاغ هم از جمله عروسکهای جذاب حیوان است که هم دختربچه‌ها و هم پسربچه‌ها آن را دوست دارند.

عروسک شتر و عروسک مارمولک هم از جمله عروسکهای حیوان روستاتیش است که می توانید از اینجا تهیه نمایید.

تخته نقاشی

یکی دیگر از مواردی که به عنوان بهترین هدیه برای کودکان پیشنهاد می‌شود، تخته‌های مغناطیسی نقاشی است. این تخته‌ها کوچک هستند و به راحتی در اتاق کودک جای می‌گیرند و کودک می‌تواند روی این تخته‌های مغناطیسی نقاشی بکشد و آن را پاک کند و مجدد از اول نقاشی بکشد. این کار باعث می‌شود کودک به جای نقاشی کشیدن روی دیوار از تخته نقاشی استفاده کند.

خمیر بازی انتخابی مناسب و ارزان برای کودکان

یکی دیگر از هدیه‌هایی که برای بچه‌های کم سن مناسب است، خمیر بازی است. البته لازم است توجه کنید که کودکان زیر ۳ سال نباید از خمیر بازی استفاده کنند زیرا احتمال دارد آن را در دهان بگذارند. این هدیه برای کودکان ۴ تا ۷ سال مناسب است و می‌توانند اشکال مختلفی را با آن بسازند و مجدد خراب کنند. این بازی خلاقیت و مهارت استفاده از دست را در آنها افزایش می‌دهد.

هدیه‌ای آرامش بخش و جذاب به نام اسلایم

اسلایم یک ماده ارتجاعی مانند است که بسیار مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد و حتی بزرگسالان نیز از بازی کردن با آن لذت می‌برند. اسلایم برای کسب آرامش و کاهش اضطراب مناسب است و افرادی که دچار استرس و اضطراب هستند می‌توانند از آن استفاده کنند. کودکان نیز از بازی کردن با آن بسیار لذت می‌برند. اسلایم را می‌توان به عنوان یک هدیه ارزان برای بچه ها معرفی کرد.

جامدادی و لوازم تحریر

بهترین هدیه برای کودکان ۶ سال به بالا که وارد مدرسه و دوران تحصیل شده‌اند، هدیه‌های مرتبط با مدرسه است. جامدادی‌ و کیف و کوله را می‌تواند به عنوان یک هدیه مناسب برای کودکان در نظر گرفت. برای حفظ محیط زیست و استفاده از کار دست زنان روستایی و آشنایی با هنر دست می‌توانید جامدادی‌های دست‌بافت پارچه‌ای را انتخاب کنید.

خرید لباس به عنوان هدیه‌ای برای کودک

یکی از انواع هدیه‌ که می‌توان به کودکان داد، لباس است. تنوع لباس برای کودکان بسیار زیاد است. خرید لباس کار آسانی نیست و لازم است تا کودک را به خوبی بشناسید. سایز کودک، سلیقه رنگی او، مدل لباس و جنس آن باید متناسب با سلیقه کودک انتخاب شود. اگر کودک را به خوبی می‌شناسید می‌توانید لباسی به او هدیه دهید. لباس‌های دستبافت و الیاف طبیعی روستاتیش می‌تواند هدیه مناسبی برای دختران نوجوان باشد. 

انتخاب بازی‌های آموزشی

از دیگر مواردی که جزو بهترین هدیه برای کودکان قرار می‌گیرد، بازی‌های آموزشی است. این بازی تنوع بسیار بالایی دارند و برای رده سنی‌های مختلفی هم طراحی می‌شوند. با کمک بازی‌های آموزشی خلاقیت در کودکان تقویت می‌شود و مهارت‌های فکری و حرکتی آنها را بهبود می‌بخشد. از جمله این بازی‌ها می‌توان به فوتبال دستی، دارت، ست بیلیارد، اسباب بازی‌های آشپزخانه، لوازم مکانیکی، ست اعضای بدن، ست سفالگری، میز لوازم آرایشی و سازه‌های آهنربایی اشاره کرد.

بازی‌های فکری دورهمی

نوجوانان بیشتر به دنبال بازی‌های دورهمی و چند نفره هستند و می‌توانید برای دادن هدیه به آنها به سراغ بازی‌های فکری چند نفره بروید. به این صورت کودکان و نوجوانان می‌توانند در کنار دوستان و فامیل خود به بازی بپردازند و هم سرگرم شوند و هم با دیگران در ارتباط قرار گیرند. بازی‌های کارتی از جمله بازی‌های محبوب دورهمی است. از جمله این بازی‌ها می‌توان به بازی UNO، بازی مافیا و مونوپولی را نام برد.

پازل

پازل نیز یکی دیگر از هدیه‌های مناسب برای کودکان است و می‌توان از پازل‌های چوبی سه بعدی را به عنوان هدیه تولد برای پسر بچه‌ها انتخاب کرد. پازل‌ها نیز انواع مختلفی دارند از پازل‌های ساده با تکه‌های بزرگ که برای کودکان کم سن مناسب است تا پازل‌های چند صد قطعه و سه بعدی که برای کودکان و نوجوانان مناسب است. انتخاب سرح پازل به سلیقه کودک بستگی دارد و لازم است به این موضوع توجه کرد.

خرید اسباب بازی موزیکال بهترین هدیه برای کودکان

اسباب بازی‌های موزیکال هم جز بهترین هدیه برای کودکان هستند و تنوع بالایی هم دارند. عروسک‌های موزیکالی وجود دارند که می‌توانند برای کودکان جذاب باشند. در کنار آن اسباب بازی سازهای مختلف هم هستند که می‌توان برای کودکان تهیه کرد و به این صورت آنها را با دنیای موسیقی آشنا کرد. از جمله آنها می‌توان به بلز کودک و یا کیبوردهای کوچک اشاره کرد.

جعبه عروسک

جعبه چوبی عروسک یکی از هدیه‌های خلاقانه‌ایست که کودکان را وارد دنیای خیال می‌کند.

جعبه عروسک روستاتیش با هدف ترغیب کودکان به قصه گویی و آشنایی با قصه‌های بومی و محلی طراحی شده است. این جعبه امکانات لازم برای فضای نمایش از طریق عروسک‌ها را برای کودکان فراهم می‌سازد.

کودک در پشت جعبه قرار گرفته و در اتاق تاریک و با استفاده از نور تعبیه شده در جعبه به تعریف قصه خود برای پدر، مادر و یا دوستانی که به عنوان تماشاچی روبروی او نشسته‌اند می‌پردازد.

محتوای جعبه عروسک

جعبه عروسک شامل 6 عروسک بومی از روستاهای مختلف ایران است که به دست هنرمند زنان و دختران روستا ساخته می‌شود.

جعبه نمایشی عروسک روستاتیش

خوراکی

از انواع خوراکی‌ها می‌توان به عنوان هدیه‌ای خاص و بدون مناسبت برای کودکان استفاده کرد. خوراکی‌ها نیز در بین بهترین هدیه برای کودکان جای می‌گیرند. اگر شما به دنبال یک هدیه ارزان برای بچه‌ ها هستید و می‌خواهید هدیه مناسب و به یاد ماندنی هم انتخاب کنید، به سراغ خوراکی‌ها بروید. تنوع خوراکی‌ها بالا است و به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خوراکی‌های طبیعی و سالم بروید تا والدین هم با خیال راحت بتوانند آن را در اختیار کودکشان بگذارند. می‌توانید انواع شیرینی‌های خانگی، انواع مربا، ترشی، مغزها و انرژی بارها را انتخاب کنید.

حرف آخر| بهترین هدیه برای کودکان

انتخاب بهترین هدیه برای کودکان کار آسانی نیست و لازم است کمی درباره آن فکر و بررسی کرد. انتخاب کادو برای کودک دختر و پسر متفاوت است و سن آنها نیز بر نوع کادو اثر می‌گذارد. اسباب بازی‌ها انتخاب‌هایی مناسب هستند و در بالا درباره آنها بحث شد. در کنار آن می‌توانید به سراغ عروسک‌های بومی بروید و کودک را با هنر دست زنان روستایی آشنا کنید. همچنین بسته به موقعیت می‌توانید از خوراکی‌ها به عنوان هدیه استفاده کنید. دادن هدیه به کودکان نه تنها آنها را خوشحال می‌کند بلکه به آنها یادآوری می‌کند که شما دوستشان دارید و به یادشان هستید و همچنین اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد.

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به هدایای ما بازدید کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی