پک‌های هدیه یلدا را چگونه بسته‌بندی کنیم؟

چند پیشنهاد یلدایی برای بسته بندی هدیه های یلدایی شما

یلدا یکی از جشن‌های باستانی ما ایرانیان است و به یمن بلندترین شب سال همه خانواده دور هم یا در منزل بزرگتر فامیل جمع می‌شوند.

یکی از رسم‌هایی که برای شب چله وجود دارد هدیه دادن است. خصوصا میهمانان زمانی که به خانه میزبان می‌روند با خودشان هدیه‌ای می‌برند که معمولا هدایایی است که با این شب سنخیت دارد.

 بسته‌های ترکیبی خوراکی‌های شب یلدا با صنایع دستی ایرانی از جمله هدایای خوبی است که می‌توانید با آن میزبان خود را خوشحال کنید.

همه ما دلمان می‌خواهد کادویی را که در یلدا به عزیزان خود می‌دهیم زیبا و خاطره انگیز باشد و البته جذاب؛ جذابیت هدایا باعث جلب توجه افراد می شود و شما احساس رضایتمندی را در چشمان آن ها مشاهده می‌کنید. همچنین بیشتر افراد دوست دارند هدایایشان کاربردی باشد و فقط جنبه تزیینی نداشته باشد.

از این لینک شما می‌توانید بهترین هدایای یلدایی را ببینید و با خیال راحت از میان صدها هدیه، کادو مناسب یلدای خود را پیدا کنید.

اما یکی از چالشهایی که همیشه بعد انتخاب هدیه داریم، نحوه بسته‌بندی و ارائه کار است.

در این مقاله سعی داریم شما را به بسته‌بندی‌های مناسب هدایای یلدا آشنا کنیم. بسته‌بندی‌هایی که متناسب با حال و هوای شب یلدا است و از طرفی برای همیشه قابل استفاده و چندبار مصرف است.

راهنمای بسته بندی هدایای یلدا:

خوراکی‌های شب یلدا مثل آجیل و تنقلات و شیرینی سنتی یکی از پاهای ثابت کادو یلدا است.

اگر می‌خواهید آجیل و تنقلاتتان را به زیباترین شکل بسته بندی کنید می‌توانید از چند گزینه استفاده کنید.

کیسه پته یا مفشو:

مفشو یا مفرشو به کیسه‌ای سنتی با نقش و نگارهای اصیل ( از جنس پته یا پارچه) است که برای، نگهداری لوازم خیاطی، داروهای گیاهی، آجیل و شکلات  استفاده می‌شده است. مفشو از جمله صنایع دستی اصیل استان کرمان است که با نخ پشمی روی پارچه پشمی گرد سوزن‌دوزی می‌شود.

امروز انواع جدیدتر مفرشو از جنس پته در طرح‌های مختلف و اندازه‌های کوچکتر به عنوان قندان، آجیل خوری،شکلات خوری یا جامدادی استفاده می‌شود. درب مفشو به راحتی و به وسیله کشیدن یک بند که قبلا در هنگام دوخت در آن تعبیه شده است جمع و بسته می‌شود.

مفشو سبز و قرمز گزینه مناسبی برای بسته‌بندی آجیل یلدایی شماست. از این صفحه می‌توانید مفرشو یا کیسه‌های پته زیبا را ببینید و انتخاب کنید.

سفره یا کیسه قند:

کیسه قندهای رنگ رنگی سنتی از پارچه‌‌های دستباف و ظریفی دوخته شدند که زنان و دختران روستای قلعه قاف بالا از توابع مینودشت استان گلستان، با سلیقه و ظرافت در خانه و پای چال پارچه بافی خانگی بافتند. پارچه‌های سفره قند طرح ابریشم است. در قدیم این پارچه را با نخ ابریشم می‌بافتند و این روزها به دست زنان روستای قلعه قافه احیا و بازآفرینی شده است.

 

سیب میخکوب به همراه کیسه قند
کیسه قند پارچه ای
کیسه مفشو پته دوزی
کیسه مفشو قرمز بته جقه صورتی
کیسه مفشو پته دوزی

شما می‌توانید آجیل، شکلات و تنفقلات را در این کیسه قندهای سنتی سبز و قرمز بسته‌بندی نمایید که هم جلوه زیبایی دارند و هم برای همیشه کاربردی هستند.

 کیسه‌های پارچه‌ای گلدوزی:

گلدوزی سنتی هنری است برای دوختن طرح‌های مختلف که با سوزن و انواع نخ روی پارچه انجام می‌شود. این هنر در تمام روستاهای خراسان بزرگ تا استان سمنان، گلستان و مازندران رواج داشته است. اغلب دوخت‌ها در گلدوزی‌ها یکسان است اما آنچه گلدوزی‌ها را از هم متفاوت می‌سازد زاویه دوخت، نوع نخ و رنگ بندی است. از آنجا که طرحها عموما ذهنی و زاییده خیال زنان روستایی هنرمند است، هیچ گلدوزی به این سبک شبیه کار دیگر نمی‌شود و این خاصیت منحصر به فرد این هنر، ارزش این کار را چند برابر می‌کند.

 

کیسه پارچه‌ای گلدوزی بزرگ طرح مرغابی
کیسه پارچه‌ای گلدوزی انار 3 (طرح یلدا)
هدیه کیسه گلدوزی

کیسه‌های گلدوزی هم توسط تیم روستاتیش جهت کاربردی کردن هنر گلدوزی سنتی طراحی و دوخته شده اند.

طرحهای به کار رفته سرشار از مفاهیم نمادینی است که در بستر زمان از فرهنگ، اعتقادات و اندیشه‌های مردم این سرزمین تاثیر پذیرفته است. طرحهای کیسه‌های یلدا که بیشترشان انار و گل است برگرفته از پرده ها و جالباسی‌های قدیمی خراسان است.

انار نماد فراوانی، برکت و جاودانگی ست. در قصه‌های پریان، دختر شاه پریان از میان درختی که بیشتر مواقع درخت انار است بیرون می‌آید. 

شما با بسته‌بندی آجیل و تنقلات در کیسه‌های پارچه‌ای گلدوزی علاوه بر خوردنی یلدایی یک هنر و صنایع دستی زیبا و ماندگاری نیز هدیه می‌دهید.

کیسه‌های متقال طرح انار:

کيسه تنقلات طرح انار محصولی‌ست که با دغدغه‌ی محیط‌ زیست به سفارش روستاتیش توسط مجموعه “دستان پرتوان” در بیرجند تولید شده است و بسته‌بندی به صرفه و خوش قیمتی برای آجیل یلداست.

 

بسته یلدا انار منار
بسته یلدا انار منار
بسته یلدا انار منار

جعبه‌های حصیری:

باکس و جعبه‌های حصیربافت یکی از گزینه‌های خوب برای بسته‌بندی هدایای شماست. شما می‌توانید ترکیب هدایایی مثل ست زیوراآلات، رومیزی‌های پته و انواع خوراکی یلدایی را در این جعبه‌های حصیری که در سایزهای مختلف وجود دارد جای دهید.

 

 

گلدان استوانه ای حصیری کوچک

سبد حصیری یا کپوبافی:

سبدها و گلدان های حصیری یا کپوبافی هم پیشنهاد خوبی برای بسته‌بندی یلدایی خصوصا ترکیب گل و میوه است. حمل گلدانهای حصیری دسته‌دار نیز راحت است و هم جلوه خوبی دارد. 

جابرنجی خمره‌ای کپوبافی بافت متوسط
جا برنجي خمره اي کپوبافی بزرگ اعلا
جا برنجي خمره اي کپوبافی بزرگ اعلا
جا حبوباتي کپوبافي خمره اي

دانلود کاتالوگ هدایای سازمانی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی