ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان

دادن هدیه به کارمندها برای تولد و سایر مناسب‌ها حس و حال خوبی را در محیط کاری ایجاد می‌کند و باعث می‌شود افراد با هم صمیمی شوند و محیط کاری دوستانه‌ای ایجاد شود. از طرفی دیگر نوعی قدردانی نیز به شمار می‌رود. اما انتخاب هدیه برای کارمندان و همکاران کار آسان و راحتی نیست و باید بسیاری از جنبه‌ها را برای خرید هدیه در نظر گرفت. در این مطلب قصد داریم ‌ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان را به شما معرفی کنیم. هدایایی که هم ارزشمند هستند و هم در ذهن و خاطر فرد ماندگار می‌شود.

انتخاب هدیه مناسب برای کارمندان و همکاران

هدایای مختلفی را می‌توان برای کارمندان و همکاران در نظر گرفت که با توجه به بودجه در نظر گرفته و شرایط و شخصیت و جنسیت فردی که می‌خواهید به او کادو دهید هدیه نهایی انتخاب می‌شود. برای هدیه دادن به همکاران می‌توانید از هنر دست و کارهای دست ‌ساز استفاده کنید و که هم ارزشمند و ماندگار است و هم فرهنگ یک قوم را به نمایش درآورده است. در ادامه ‌ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان که برخی از آنها هنر دست زنان روستایی است را به شما معرفی می‌کنیم.

فیروزه کاری و خاتم کاری

یکی از صنایع دستی ارزشمند ایرانی ظروف فیروز کاری شده یا خاتم کاری شده است و می‌توان آنها را به عنوان هدایای ویژه و بسیار ارزشمند به همکاران و کارکنان هدیه کرد. تنوع ظروف فیروزه کاری بسیار بالا است و ابعاد آنها نیز متفاوت است و مبلغ آنها نیز با هم متفاوت است.

تابلو یکی از ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان

تابلو‌های صنایع دستی را می‌توان به عنوان هدیه تولد برای آقایان و بانوان در نظر گرفت. تنوع تابلو‌های صنایع دستی بسیار زیاد است.

تابلو پته

پته دوزی یک هنر دست ارزشمند و بسیار زیبا است و یکی از ‌ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان است. در پته دوزی طرح‌های تکرار شونده با رنگ های مختلف دوخته می‌شود و نخ‌های بی‌جان و پارچه‌ بی‌روح طرحی شاداب و جاودان را خلق می‌کند. این هنر با نام‌های دیگری مانند فطه دوزی و سلسه دوزی نیز شناخته می‌شود. در پته دوزی طرح‌های مختلف در رنگ‌های مختلف بر روی زمینه سفید دوخته می‌شود و در نهایت این هنر دست قاب گرفته می‌شود و به آن تابلو پته دوزی می‌گویند. این هدیه برای خانم‌ها و آقایان مناسب است و می‌توان آن را به عنوان یک هدیه ویژه انتخاب کرد. تابلو پته دوزی قاب شده طرح درخت زندگی و طرح درخت سرو بهاری از جمله تابلو‌های پته دوزی محبوب و مورد استقبال افراد است.

 پته دوزی طرح درخت زندگی و درخت سرو بهاری هنر دست زنان و دختران روستای شفیع آباد شهداد کرمان است که در قالب گروهی به نام گوجینو فعالیت می‌کنند و هنر دست خود را به فروش می‌رسانند و تا بتوانند قنات‌های شهر خود را احیا کنند. نقش درختی که در این طرح کار شده یکی از قدیمی‌ترین طرح‌های رودوزی ایرانی است و قدمت طولانی دارد. درخت نماد باروری، رویش و برکت است و می‌توان با هدیه دادن آن برای فرد آرزوی برکت کرد.

همچنین چیدمان تابلوهای پته کوچک با طرحهای پرندگان که از طرحهای قدیمی پته الهام گرفته شده است نیز هدیه مدرن و ماندگاری است.

تابلو پته‌ دوزی قاب شده طرح سروی
تابلو پته‌ دوزی قاب شده طرح درخت زندگی 10

تابلو گلدوزی

تابلوهای گلدوزی شده نیز در میان ‌ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان قرار می‌گیرند و می‌توان آن را به زنان و مردان در هر سنی هدیه داد. گلدوزی هنر دیگری است از انواع هنر دوختن و در آن طرح‌های مختلفی با نخ و سوزن روی پارچه دوخته می‌شود. این هنر در بسیاری از روستاها دوخته می‌شود و از جمله آنها می‌توان به روستاهای خراسان، سمنان و مازنداران اشاره کرد.

گلدوزی به دو صورت انجام می‌شود تا اقتباسی از طرحی خاص و معروف است و یا براساس ذهن خلاق هنرمند طراحی می‌شود و زاییده خیال است.

از میان تابلوهای گلدوزی می‌توان به تابلو گلدوزی ایزدبانو اشاره کرد. این تابلو توسط بی‌بی سارمرانی گلدوزی شده و طرح آن نیز از سنگ نگاره‌های لرستان که متعلق به هزاره دوم قبل از میلاد است الهام گرفته شده است. ایزدبانو که در قالب شکلی یک زن گلدوزی شده نمادی از حاصلخیزی و زندگی است و قدرت او در آفرینش آب و باروری است. این تابلو را می‌توانید برای تولد کارمندان و همکاران مادر از سایت روستاتیش تهیه کنید.

تابلوهای مدرن گلدوزی اشعار خیام نیز هدیه متفاوت و جذابی است. کار گلدوزی این تابلوها با نخ‌های پشمی و رنگ گیاهی در روستای سیدآباد سبزوار انجام شده است و قاب چوبی زیبایی خاصی به آن داده است.

قاب چوبی گلدوزی خیام
قاب چوبی گلدوزی پریزاد

تابلو سوزندوزی یکی از ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان

از دیگر آثار هنری سوزندوزی می‌توان به تابلو‌های سوزندوزی هم اشاره کرد. در این تابلو هنر سوزندوزی با طرح‌های مختلف روی یک پارچه انجام شده و سپس پاسپارتو شده و قاب گرفته می‌شود. تابلوی سوزندوزی نیز یکی از هدایای مناسب برای بانوان و آقایان است.

هنر سوزندوزی یکی از ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان

هنر سوزندوزی نیز یکی دیگر از هنرهای دست زنان روستایی است و نقش و نگارهای بسیار زیبایی را با آن رقم می‌زنند. این هنر بیشتر به مردم بلوچ نسبت داده می‌شود و سوزندوزی‌های بلوچی بسیار معروف و ارزشمند هستند. زیورآلات سوزن دوزی یکی از ‌ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان خانم است. سوزندوزی روی بسیاری از طرح‌ها و وسایل انجام می‌شود. دستبند، پابند، گوشواره و گردنبندهای سوزندوزی  بهترین هدیه برای همکار خانم است. دستبندها و گوشواره‌های سوزندوزی تنوع بسیاری دارند و در سایت روستاتیش می‌توانید این تنوع را ببینید. در این بین دستبند سوزن دوزی بلوچی ماهین آبی، دستبند سوزن دوزی بلوچی آهوگ، دستبند سوزن دوزی بلوچی کتر و دستبند سوزن دوزی بلوچی گیشو که در رنگ سبز و قرمز دوخته شده است محبوبیت بسیاری دارد.

 البته دستبندهای سوزندوزی مردانه نیز وجود دارد که می‌توان آن را به آقایان علاقه‌مند به هنر هدیه داد. از جمله دستبندهای مردانه می‌توان به دستبند سوزن دوزی بلوچی دلپل، دستبند سوزن دوزی بلوچی بجار، دستبند سوزن دوزی بلوچی امبارک و دستبند سوزن دوزی بلوچی گهرام اشاره کرد.

اگر همکار شما به عکاسی هم علاقه دارد و یا عکاس است می‌توانید بند دوربین سوزندوزی شده را به او هدیه دهید. این هدیه برای یک عکاس و خبرنگار بسیار ارزشمند و جذاب است. برای تهیه و مشاهده مدل‌های بیشتر بند دوربین سوزن دوزی شده به سایت روستاتیش سری بزنید.

زیورآلات
قاب سوزندوزی طرح 5

ظروف و لوازم منزل

هدیه دادن لوازم منزل و کاربردی هم می‌تواند یک هدیه مناسب برای کارمندان و همکاران باشد. البته انتخاب وسایل منزل دامنه بسیار گسترده‌ای دارد. برای هدیه به کارمندان و همکاران می‌توانید رومیزی‌های پته دوزی و یا رانرهای گلدوزی شده را انتخاب کنید. همچنین کوسن‌های جذاب و بسیار زیبایی نیز وجود دارد که می‌توان آنها را در بین ‌ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان قرار داد.

ظروف مسی

تهیه ظروف مسی نیز یکی از هدیه‌های مناسب برای همکاران است. ظروف مسی در انواع بسیار مختلفی تولید می‌شود از جمله لیوان‌های مسی، شکلات خوری، آجیل خور، کاسه و بسیاری از موارد دیگر که بسته به هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید می‌توانید انتخاب کنید.

ظروف سرامیکی

هدیه دادن ظروف یکی از هدیه‌هایی است که از گذشته تا به امروز بین افراد رد و بدل شده است و ارزش خود را نیز دارد. این هدیه جزو هدیه‌های میان رده قرار می‌گیرد و می‌توان به راحتی آن را به خانم‌ها و آقایان در هر سنی هدیه داد. از ظروف سرامیکی می‌توان به ماگ‌ خمره‌ای سرامیکی طرح طاووس، ست فنجان و زیرفنجانی سرامیکی طرح گل و طرح طاووس، پیاله سرامیکی طرح گل لاله و شکلات خوری سرامیکی طرح گل اشاره کرد.

ست فنجان و زیرفنجانی سرامیکی طرح طاووس توسط زوج هنرمندی در یکی از روستاهای مرزی سربیشه با دست ساخته می‌شود و پر از حس و حال مثبت و انرژی است. طاووس نقاشی شده با دست روی آن نمادی از طول عمر و عشق است. عطار نیز این شاعر نیشابوری طاووس را راهنمای مردم به بهشت می‌نامد. سایر ظروف سرامیکی معرفی شده در اینجا و موجود در سایت روستاتیش ساخت دست این زوج هنرمند هستند و طرح‌های آنها برگرفته از طرح‌های سنتی خراسان است.

بانکه سرامیکی کوچک نسترن

اکسسوری هدیه‌‌ای مناسب بانوان

اکسسوری شامل انواع مختلفی از وسایل می‌شود و می‌توان آنها را در بین ‌ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان خانم در نظر گرفت. از جمله اکسسوری‌های زیبا می‌توان به آویز گره سرشتی، بندهای عینک، کیسه‌های نظم دهنده سفری و غیره اشاره کرد. برای خرید اکسسوری به عنوان هدیه تولد لازم است به سلیقه شخصی فرد توجه کنید. خرید اکسسوری‌ها هدیه‌ای با قیمت مناسب است که تعداد بالا نیز می‌توان آن را تهیه کرد.

پک‌های خوش مزه یکی از ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان

محصولات خوراکی همواره یکی از محصولات جذاب و به یاد ماندنی برای هدیه دادن هستند و تنوع بسیار بالایی هم دارند. انتخاب پک‌های محصولات خوراکی یکی از انتخاب‌های مناسب برای هدیه دادن است. این پک‌ها را به عنوان پک‌های سازمانی نیز می‌شناسند و می‌توان برای مناسبت‌های مختلف آن را هدیه داد.

جعبه هدیه شونیشت یکی از موارد مناسب برای هدیه به کارمندان است. در این جعبه پسته، گندم و شاه ‌دانه، آلو خشک، آلبالو خشک،عناب و دمنوش است. بسته بندی این پک‌ خوراکی نیز بسیار جذاب و زیبا است و حصیر بافته شده است و سازگار با محیط زیست است.

گلدان‌های زینتی

گلدان یکی دیگر از هدیه‌های رایج است و نمادی از طراوات و سرزندگی است و می‌توان آن را در بین ‌ده هدیه مناسب برای تولد کارمندان در نظر گرفت. گلدان‌های کاکتوس، گلدان گل، درختچه‌ها و بسیاری دیگر از انواع گلدان را می‌توان به عنوان هدیه برای افراد در نظر گرفت. برای هدیه تولد از گلدان‌های سبز و زینتی استفاده کنید. می‌توانید روی یک کارت کوچک نحوه نگه داری از گیاه را هم بنویسید تا فرد بداند چگونه از هدیه سبز و زیبای خود نگه داری کند. برای زیبایی هرچه بیشتر گلدان و گلهایتان را می‌توانید در استند کپوبافت پایه دار جای دهید.

استند گل کپوبافی متوسط پایه کوتاه
بسته هدیه یلدا مهر آفاق 1

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی