6 نکته که هنگام خرید حوله باید به آن توجه کنید

انواع مختلفی از حوله‌های حمام طبیعی برای انتخاب وجود دارد: پنبه، بامبو، کتان، کنف و حتی الیاف چوب. هر کدام ظاهر، حس و میزان جذب منحصر به فرد خود را دارند. برخی از آنها دارای الیاف طبیعی هستند که از طریق روش‌های پایدار تولید می‌شوند. چگونه تصمیم می‌گیرید کدام یک را بخرید؟ در اینجا شش نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهترین حوله را برای خود انتخاب کنید:

1- به دنبال حوله‌های 100٪ طبیعی و بدون مواد شیمیایی مصنوعی باشید.

بیشتر حوله‌های طبیعی دارای گواهی ارگانیک هستند یا از طریق روش‌های پایدار تولید می‌شوند. از ترکیب فیبر طبیعی و مصنوعی خودداری کنید. الیاف مصنوعی، مانند پلی استر، به حوله‌ها نرمی، درخشندگی و لطافت موقتی را از طریق پردازش شیمیایی می‌بخشد. همچنین می‌تواند جذب حوله را کاهش دهد و بوی بد را در طول زمان، حتی پس از شستشوی مکرر، جذب کند.

2-حوله حمام طبیعی را انتخاب کنید که حس خوب و جذب بالایی دارند

نوع الیاف طبیعی که در حوله حمام استفاده می‌شود، تأثیر زیادی در احساس آن بر روی پوست شما دارد. همچنین تعیین می‌کند که حوله چقدر آب را جذب می‌کند و بعد از استفاده چقدر سریع خشک می‌شود. در اینجا یک نمای کلی از آنچه می‌توانید انتظار داشته باشید آورده شده است:

حوله‌های تمام پنبه‌: نسبت به سایر الیاف طبیعی، مخصوصاً مدل‌های مخمل‌دار و سنگین، زمان بیشتری  برای خشک شدن نیاز دارند. اما برای پوست شما عالی و قدرت جذب بالایی دارند.

بامبو: حس آن روی پوست ابریشمی و نرم است، برخی افراد آن را صاف توصیف می‌کنند. حوله ای که با 100% الیاف بامبو ساخته شده یا با درصد کمی از پنبه ارگانیک ترکیب شده است، معمولاً سریعتر از پنبه خشک می شود.

کتان یا کنف ارگانیک:

احساس نرمی آن به اندازه حوله‌های پنبه ای یا بامبوی ارگانیک نیست، اما این الیاف بسیار جاذب هستند و به سرعت خشک می‌شوند. حوله‌های کتانی و کنفی، بدنه و ماده زیادی با بافت کمی درشت دارند که با هر شستشو نرم تر می شوند.

کتان یا کنف ارگانیک: احساس نرمی آن به اندازه حوله‌های پنبه ای یا بامبوی ارگانیک نیست، اما این الیاف بسیار جاذب هستند و به سرعت خشک می‌شوند. حوله‌های کتانی و کنفی، بدنه و ماده زیادی با بافت کمی درشت دارند که با هر شستشو نرم تر می شوند.

3- وزن حوله را برای تعیین ضخامت در نظر بگیرید

وزن حوله به تراکم پارچه اشاره دارد و با GSM (گرم بر متر مربع) اندازه گیری می‌شود. حوله‌هایی با GSM بالا، مانند 550 یا 700، وزن متوسط ​​تا سنگین در نظر گرفته می‌شوند. آنها احساس ضخیم و مخملی دارند و آنها را برای حمام مورد علاقه قرار می‌دهند. یک حوله سبک‌تر و نازک‌تر، GSM پایین تری دارد، که اگر دوست دارید حوله‌تان صاف‌تر باشد و پرز کم‌تری داشته باشید، حوله نازک و سبک انتخاب خوبی است.

4- پارچه: به دنبال بافت و رنگ‌هایی باشید که با دکوراسیون حمام شما مطابقت دارند

بیشتر حوله‌های حمام از پارچه‌ای حلقه دار ساخته می‌شوند. شما می‌بینید که پارچه‌ها در بافت‌های مختلفی از بافت ساده گرفته تا کلاسیک و فانتزی و… وجود دارد. اگر نمی‌توانید بافت و ظاهر مورد علاقه خود را پیدا کنید، به دنبال حوله‌های الیاف طبیعی حمام باشید. آنها از بافت صاف بدون پرز که معمولا در حوله‌های حمام کتان استفاده می‌شود ، استفاده می‌کنند و شاید رنگرزی طبیعی و ملایم آن با هر دکوراسین یا حمامی جور باشد.

5- کیفیت ساخت:

به دنبال لبه‌های محکم  در دو انتهای حوله باشید. دوخت لبه دار باید محکم باشد تا در هنگام شستشو از هم باز نشود.

6- محتوای الیاف را بررسی کنید

الیاف تمام پنبه نرم ترین و جذاب ترین نوع حوله است.

 زیاد روی پنبه‌های درجه یک مانند پنبه مصری تمرکز نکنید. آنها معمولاً درجه یک در نظر گرفته می‌شوند، اما تاثیر زیادی روی نرمی، جذب یا دوام نداشتند. 

چند نکته برای شستشوی حوله:

همیشه قبل از شستن حوله حمام دستورالعمل مراقبت از آن را بخوانید. تولید کنندگان دستورالعمل خاصی را در مورد نحوه انجام این کار ارائه می‌دهند.

شستن مرتب حوله ضروری است. این عمل می‌تواند عمر حوله را طولانی‌تر کند. بنابراین، هر هفته در میان یا بیشتر ایده آل خواهد بود.

حوله خود را آویزان کنید تا خشک شوند.آویزان کردن حوله‌ها به ماندگاری آن‌ها کمک می‌کند و از سفت شدن یا خراشیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. در نهایت، همیشه آنها را صاف خشک کنید تا از چین و چروک جلوگیری کنید و تا زمانی که ممکن است به بهترین شکل ممکن ظاهر شوند!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی