هدیه سازمانی متفاوت محیط زیستی

محیط زیستی هدیه دهیم

هدایای زیست محیطی یک انتخاب متفاوت برای سازمان‌ها

اینکه هدیه دادن در زندگی چقدر اهمیت دارد، آنقدر برای ما روشن و شفاف است که دیگر نیازی به نوشتن و خواندن درباره‌ی آن نیست. فرقی هم نمی‌کند هدیه برای شخص حقیقی باشد یا حقوقی. حالا سازمان‌ها هم به خوبی می‌دانند که هدیه دادن به کارمندان‌شان و یا مجموعه‌های بیرونی تا چه میزان می‌تواند فایده و مزیت داشته باشد. اکنون هدیه دادن در سازمان‌ها آنقدر مرسوم شده است که بیشتر مسئولان به انتخاب یک هدیه متفاوت فکر می‌‌کنند که با پیشکش کردن آن حس و تفکر متمایزی از خودشان را نشان دهند. با این حساب آنچه اکنون مهم این است که چه هدیه‌ای انتخاب شود. ما در این مطلب، می‌خواهیم یک تحفه متفاوت را پیشنهاد دهیم. هدایای که نشانگر محصولات زیست محیطی هستند. اینکه هدایای محیط زیستی چه نشانه‌هایی دارند و چرا برای سازمان‌ها مناسب هستند را می‌توانید در این مطلب بخوانید.

تابلو پته دوزي قاب شده طرح بته جقه 3
هدیهه سازمانی خاص و جذاب روستاتیش

چرا هدیه محیط زیستی برای سازمان‌ها مناسب است؟


همراه با دغدغه مسئولیت زیست محیطی
این روزها مسئولیت اجتماعی، عنوان پرکاربردی است. به ویژه مسئولیت اجتماعی شرکتی و سازمانی که بسیاری از مجموعه‌ها بسیار جدی آن را پذیرفته‌اند و برخی هم برای همگام شدن با موج خود را ظاهرا حامی محیط زیست نشان می‌دهند و با انجام فعالیت‌های متنوع در طیف حامیان مسئول قرار می‌گیرند. این موضوع نشان می‌دهد که امروزه مسئولیت اجتماعی آنقدر مورد توجه است که مجموعه‌هایی که خود را موظف و متعهد با مسائل اجتماعی و زیست محیطی نمی‌دانند جایگاه و پرستیژ مناسبی هم بین رقبا و هم‌صنف‌های خود پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل توجه به مسئولیت زیست محیطی یک سیاست مدیریتی به شمار می‌آید که می‌تواند در پیشبرد اهداف بسیار کمک کند. البته امید است که حس داشتن مسئولیت نسبت به زمین و جایی که در آن زندگی می‌کنیم واقعی و به دور از شعار و تظاهر باشد.
مصرف محصولات ناسازگار کاهش می‌یابد

پسماند (زباله) پلاستیکی صفر در رویدادها

از آنجایی که سازمان‌ها بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص می‌دهند، می‌توانند با انتخاب هر محصول تقاضا و تولید را تا حد چشمگیری بالا ببرند. این موضوع نه تنها در تولیدات شرکتی صدق می‌کند بلکه در انتخاب هدایا‌ هم باتوجه به سفارش تعداد بالای آن کاربرد دارد. برای همین جایگزین کردن محصولات سبز می‌تواند مصرف محصولاتی که با محیط زیست ناسازگار هستند، چندبرابر کاهش دهد و ما شاهد آسیب کمتر زمین و محیط پیرامون‌مان باشیم.

روشن نگاه داشتن چراغ محیط‌زیست‌گرایی

قرن‌ها از استفاده‌ی بی‌رویه انسان از محیط زیست برای تامین نیازهایش گذشت تا بالاخره 49 سال پیش برای اولین بار سازمان ملل متحد متوجه شد که باید اقدامی جدید و جدی انجام دهد. سازمان ملل متحد تصمیم گرفت تا کنفراسی با موضوع «انسان و محیط زیست» برگزار کند و یک روز را به نام «روز محیط زیست» اختصاص دهد. هدف این بود که به مردم یادآوری کند اگر به زمین و گرمایش آن بی‌توجه باشیم، در آینده نه چندان دور نابودی و مرگ محیط زیست را خواهیم داشت. در کنار توجه به 5 ژوئن، روز محیط زیست، اقدامات گوناگون هم می‌تواند بهانه‌ای باشد که گاهی اوقات این موضوع دوباره یادآوری شود. هدیه محیط زیستی یکی از همین بهانه‌هاست که حواسمان را به محیط زیست و آینده جمع کند و سبک زندگی مسئولانه را به ما هدیه دهد.

پسماند (زباله) پلاستیکی صفر در رویدادها

بسته‌بندی بازیافتی داشته باشد

یکی از دلایلی که بسته‌بندی محیط زیستی در دنیای امروز اهمیت بالایی پیدا کرده، این است که بسته‌های کادوپیچ بلافاصله بعد از باز شدن محصول تبدیل به زباله می‌شود. به همین دلیل توجه به بسته‌بندی گاهی به اندازه محصول اهمیت پیدا می‌کند. به همین دلیل اینکه برای هدیه دادن از بسته‌بندی زیست محیطی استفاده شود، نکته مهمی به شمار می‌آید که باید به آن توجه کرد.

در بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست می‌توان انواع مختلف نام برد. یکی اینکه از مواد بازیافتی تولید شده باشد. دوم بسته‌‌های کادوپیچی از موادی درست شده باشند که دوباره به چرخه تولید بازمی‌گردند. همچنین بسته‌بندی تجدیدپذیر گزینه دیگر برای هدیه است. تجدیدپذیر به این معنا که از انرژی پاک و تجدیدپذیر تولید شده باشد. اما در نهایت می‌توان بسته‌ای انتخاب کرد که به جای یکبار استفاده بتوان برای آن کاربردهای متفاوت تعریف کرد و مدت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین زمان برای هدیه دوستدار طبیعت کی هست؟

اگر سازمان یا شرکت هستید که یکی از ارزشهای مهم برای شما سبز بودن و احترام به طبیعت است نیازی به مناسبت خاصی برای دادن هدیه های محیط زیستی ندارید ولی همواره تاریخ های مهمی در تقویم ملی و جهانی وجود دارد که فرصت مناسبی است تا این ارزش و وظیفه را به خود و دیگران مثل کارمندان مجموعه یا شرکای تجاری مان یادآور شویم.
مناسبت هایی مثل روز جهانی زمین، روز جهانی محیط زیست، روز جهانی بدون پلاستیک، روز جهانی بدون خودرو، روز ملی کودک و محیط زیست، روز جهانی غذا، روز درختکاری
پیشنهاد هدایای سازمانی

هدیه سبک برای فرهنگ‌سازی

گفته می‌شود هر فرد تهرانی به طور متوسط روزانه سه پلاستیک وارد چرخه محیط زیست می‌کند. در ایران روزانه 500 تن پلاستیک مصرف می‌شود که این آمار نشان می‌دهد، ما جزو 10 کشور اول در مصرف پلاستیک هستیم. با توجه به این آمار شاید زمان آن رسیده که برای فرهنگ‌ استفاده کمتر از پلاستیک کاری انجام شود. اینکه منتظر ارگان یا نهادی نبود و هر مجموعه‌ای به اندازه خود اقدامی انجام دهد. اهدای پک‌های روزانه روستاتیش گزینه مناسبی برای این فرهنگ‌سازی است. اینکه مدیران مجموعه، آن را به عنوان هدیه یا بسته رفاهی به کارمندان خود اهدا کنند.

قاب سوزندوزی بلوچی پرکار 32
پسماند (زباله) پلاستیکی صفر در رویدادها

با اهدای این بسته‌ها کارمندان هر مجموعه می‌توانند بیشتر با زندگی بدون پلاستیک آشنا شوند. چراکه به آنها یادآوری می‌شود:

  1. ظروف غذای روزانه را در کیسه پارچه‌ای قرار دهند.
  2. هنگام خرید میوه و خواروبار کیسه توری خرید همراه خود داشته باشند.
  3. در رستوارن به جای استفاده از نی پلاستیکی از نی فلزی استفاده کنند.
  4. میوه و خوراکی را در کیسه پارچه‌ای بگذارند و به اداره بیاورند.
  5. نان خود را موقع خرید داخل کیسه یا به قول معروف سفره نان قرار دهند.
  6. به جای خرید آب در بطری پلاستیک یک قمقمه کوچک یا لیوان تاشو همراه داشته باشند.

بسته اول


با آنچه که گفته شد، در اولین بسته روزانه یک کیسه توری خرید، دمنوش ساز، لیوان تاشو، کیسه لقمه، نی فلزی و لانچ باکس در نظر گرفته شده است.

هدایاس شرکتی محیط زیستی

بسته دوم

بسته دوم روستاتیش شامل کیسه نان زیپ‌دار و دکمه‌ای، کیسه لقمه، کیسه توری خرید و کیسه پارچه‌ای است.

هدایاس شرکتی محیط زیستی

بسته سوم

در بسته دیگر نیز علاوه بر کیسه پارچه‌ای و دمنوش‌ساز و کیسه توری خرید گزینه کیسه جای قاشق و چنگال و کادوپیچ 100 در 100 هم وجود دارد.

هدایاس شرکتی محیط زیستی

بسته چهارم

اما بسته چهارم یک تفاوت دیگر هم دارد. یعنی در کنار موارد گفته شده می‌توانید مسواک بامبو همراه با کیف پارچه‌ای آن، هم اضافه کنید.

هدایاس شرکتی محیط زیستی

بسته پنجم

در نهایت کیف خرید تاشو شمعی نیز گزینه متفاوتی از موارد ذکر شده است که می‌توانید در بخش فروشگاه آن را ببینید.

هدایاس شرکتی محیط زیستی

بسته ششم

بسته محیط زیستی آشپزخانه هرچند به عنوان بسته فرهنگ‌سازی در نظر گرفته شده است. اما کاربرد متفاوت‌تری دارد. در این پک 4 محصول کیسه نگهداری میوه و سبزیجات، کیسه خرید نان، کیسه نگهداری نان در فریزر و سبد نان روی میز قرار دارد. این محصولات در یک بسته‌بندی زیبای محیطی زیستی کادوپیچ شده است که می‌توانید به عنوان یک هدیه شیک و مسئولانه به همکاران مجموعه اهدا کنید.

هدایاس شرکتی محیط زیستی

دیگر هدایای زیست محیطی

ست کیف، جاسوئیچی و جای عینک
یکی از مرسوم‌ترین هدیه‌های سازمانی ست کیف و جاسوئیچی است که معمولا با جنس چرم طبیعی یا مصنوعی اهدا می‌شود. اما پیشنهاد جایگزین این ست، استفاده از کیف‌های پارچه‌ای دست‌دوز با طرح‌های متنوع است که همراه با جاسوئیچی‌های عروسکی و جا عینکی می‌تواند هدیه‌ای اصیل ایرانی باشد که اهدا می‌شود. البته این هدیه جدا از محیط زیستی بودن آن حمایت زنان کارآفرین روستایی هم به دنبال دارد.

محصول عزیز 4 از محصولات به عزیزت هدیه بده

درخت هدیه دهیم

درست است که همه ما باید هوای زمین را داشته باشیم اما این موضوعی است که روستاتیش برای اولین‌بار آن را به صورت یک کمپین اجرا کرده است. این کمپین همان بهانه‌ای است که به همه ما یادآوری می‌کند تا مسئولانه به دور و اطراف‌مان توجه کنیم و از آن مراقبت کنیم. «به هوای زمین» نام کمپینی است که روستاتیش از روز محیط زیست تا روز جهانی بدون پلاستیک آن را اجرا می‌کند. یکی از فعالیت‌های این کمپین، اهدای درخت است. البته کاشت درخت هدیه‌ای است که این روزها گروه‌های بسیاری به عهده گرفته‌اند. برای اهدای درخت در تعداد زیاد برای کارمندان مجموعه می‌توانید روی روستاتیش هم حساب باز کنید.

کاشت درخت در کمپین به هوای زمین

گلدان و جاگلدانی

محیط زیست یعنی خاک، آب، طبیعت. گلدان و گیاه نمادی از محیط زیست است که می‌توان آن را یک گزینه مناسب هدیه دانست. هدیه‌ای که همیشه به روز است و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. انتخاب یک گیاه مقاوم و سازگار با فضای بسته خانه یا اداره می‌تواند گزینه مناسبی برای هدیه زیست محیطی باشد. قرار دادن گیاه در یک جاگلدانی حصیری حتما این انتخاب را متفاوت و زیباتر می‌کند. قطعا هر فرد با هر سلیقه‌ای که داشته باشد نمی‌تواند از حس زندگی‌ای که یک گیاه با جای گلدان حصیری به همراه دارد و هنر دست‌بافت زنان جنوب است، به راحتی بگذرد.

گلدان کنار مبلی کپوبافت کوچک

کلام پایانی | 

در این مقاله با تعداد زیادی از هدایای سازمانی یا هدایای شرکتی محیط زیستی، آشنا شدیم. واقعیت این است که می‌توانیم با کمی تلاش و فکر بیشتر پسماند پلاستیکی رویدادها و ایونت‌ها را به صفر برسانیم روستاتیش می‌تواند شما را در تامین هدایای شرکتی و سازمانی دوستدار محیط زیست، از جمله کیسه‌های توری و پارچه‌ای، انواع خوراکی‌های محلی و سالم و بدون قند و هدایای شرکتی و هدایای سازمانی پایدار در سطوح مختلف سازمانی، کمک کند که در راستای حفظ محیط زیست بسیار موثر باشد.

 

سایر وبلاگ های روستاتیش را از اینجا ببینید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی