بهترین پارچه حوله چیست؟

آیا موافقید که لذت استفاده از یک حوله گرم و نرم، تکرار شدنی نیست؟

این یکی از دلایلی است که آمریکایی‌ها سالانه نزدیک به 5 میلیارد دلار برای خرید حوله‌های حمام خرج می کنند.

اما حتی اگر حوله‌ی با کیفیتی خریده‌اید، همیشه آن طور که انتظار دارید آب را جذب نمی‌کند و بعد از شست‌و‌شو شروع به از بین رفتن می‌کند.

دلیل این اتفاق به پارچه مربوط می‌شود. در این راهنما، تفاوت‌ بین پارچه‌های حوله‌ای را توضیح می‌دهیم تا بتوانید بهترین جنس را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب حوله‌ی مناسب

اکثر مردم تصور می‌کنند همه حوله‌ها پنبه‌ای هستند. با اینکه این تصور تا حدودی درست است،اما پارچه‌های حوله‌ای انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها بیشتر از بقیه  آب جذب می‌کند در حالی که برخی دیگر نرم‌تر هستند. 

پنبه مصری

ملحفه‌های پنبه‌ای مصری اول در آمریکا بسیار رایج شد. خرده فروشان بزرگ تلاش کردند بدل آن را تولید کنند. اما پنبه مصری فقط برای روی تخت شما نیست. شما می‌توانید از این پارچه‌ی مجلل در حمام خود نیز استفاده کنید.

اگر از آن مراقبت کنید، حوله‌های پنبه‌ای مصری بسیار بادوام هستند. الیافش بسیار بلند و جاذب است.

مرحله اول تولید پنبه مصری کاشت و برداشت است. این مرحله شامل استفاده گسترده از آفت کش‌ها برای از بین بردن کرم برگ پنبه مصری است. آفت کش‌ برای اکوسیستم مضر است زیرا به گونه‌های مختلف جانوران آسیب می‌رساند.

پنبه ترکی

وقتی از شما می پرسند “بهترین حوله حمام چیست”، پنبه مصری ممکن است اولین پاسخ شما باشد. اما حوله‌های نخی ترکی نیز باید مورد توجه شما باشد. پنبه ترکیه دارای الیاف بسیار بلندی است و به همین دلیل جزو نرم‌ترین و جاذب ترین حوله‌ها است.

بافت این حوله‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد دوام داشته باشند وهمچنین  سریعتر خشک  شوند. به همین دلیل، پنبه ترکیه برای آب و هوای گرم و مرطوب عالی است.

پنبه ارگانیک و طبیعی

همانطور که می‌توانید حدس بزنید، آفت کش‌ها و کودهای شیمیایی روی این پنبه استفاده نمی‌شود.  حوله‌های طبیعی به دلیل ردپای کربن کوچکشان سازگار با محیط زیست هستند. اگر به رنگ‌های تند حساسیت دارید، بسیاری از محصولات پنبه‌ای ارگانیک تایید شده از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنند.

پنبه پیما

پنبه پیما بسیار شبیه پنبه مصری است. گیاه پیما در جنوب غربی ایالات متحده رشد می‌کند. پنبه پیما مانند اقوام مصری آن قوی و جاذب است. و رنگ بادوامی دارد. 

میکروفیبر

میکروفیبر یک ترکیب پلی استر/نایلون است. میکروفایبر به دلیل توانایی آن در جذب باکتری برای تمیز کردن و کشتن میکروب محبوب است.

این ماده تا 8 برابر وزن خود مایعات را جذب می کند، به همین دلیل است که در حوله‌های حمام استفاده می شود. اما با وجو خاصیت جذبی که دارد، این جنس حوله تجزیه پذیر نیست و به ای خاطر به محیط زیست ضرر می‌زند. آن‌ها به آبراه‌ها و اقیانوس‌های ما می‌رسند، و حیوانات دریایی و محیط زیست را ویران می‌کنند.

بامبو

ممکن است وقتی به یک حوله حمام نرم فکر می‌کنید، بامبو اولین مثال‌تان نباشد. اما ترکیب بامبو و پنبه، کرکی و انعطاف پذیر است. همچنین در برابر بو مقاوم،  و بادوام است.

بامبو در محیط طبیعی خود در آب بسیار کم رشد می‌کند و به نوعی دافع حشرات طبیعی است. بامبو نیز در بسیاری از نقاط جهان فراوان است، بنابراین برداشت بیش از حد آن، مشکلی ندارد. اگر دوستدار محیط زیست هستید، بامبو می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

کیفیت، عملکرد و زیبایی

اکنون که رایج‌ترین پارچه‌های حوله را می‌شناسید، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام پارچه برای شما مناسب است. اما، قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید، چند نکته دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

استفاده از حوله‌های طبیعی و دست ساز نه تنها‌ به محیط زیست ضربه نمی‌زند، بلکه از نظر اجتماعی هم گزینه معقول‌تری است. به طور کلی، پارچه‌های دست ساز کمترین آسیب را به محیط اطراف شما می‌زنند. ما در روستاتیش انواع حوله‌های الیاف طبیعی دستبافت را ارائه می‌دهیم که نه تنها دارای مزایای بالا هستند، بلکه به معیشت زنان روستایی کمک می‌کنند.

 

 

اگر به ین متن علاقه داشتید، از تمام مطالب مربوط به محیط زیست ما بازدید کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی