30 ایده برای خرید هدیه شب یلدا

شب یلدا یکی از شب‌های بسیار مهم و به یاد ماندنی برای ایرانیان است که هر ساله ایرانیان این شب را جشن می‌گیرند. در این شب دختران جوانی که نامزد کرده‌اند و یا عقد کرده‌اند از همسر خود هدیه شب یلدا دریافت می‌کنند. این شب که بلندترین شب سال است با جشن و پایکوبی همراه است و برای پذیرایی انواع آجیل و شیرینی در چای و شربت سرو می‌شود. اگر شما هم دوست دارید با انواع هدیه‌هایی که در شب یلدا می‌توان به افراد داد آشنا شوید با ما همراه شوید. 

تاریخچه شب یلدا

شب یلدا که به شب چله هم معروف است از غروب آفتاب در اخرین روز پاییز شروع می‌شود و تا طلوع آفتاب در اولین روز زمستان ادامه دارد. این روز از گذشته‌های دور جشن گرفته می‌شد و افراد خانواده به عزیزان و تازه عروسان خود هدیه شب یلدا می‌دادند. در این شب شعر خوانی و قصه گویی رواج زیادی دارد و معمولا خانواده‌ها در این شب حافظ می‌خوانند. 

اگر بخواهیم به ریشه یابی کلمه یلدا بپردازیم میبینم که یلدا واژه‌ای سریانی است. معنای یلدا زایش و تولد است و به همین دلیل جشن گرفته می‌شود. زبان سریانی در میان مسیحیان رواج داشته است و ابوریحان بیرونی از شب یلدا با عنوان میلاد اکبر که اشاره به میلاد خورشید داشته است یاد کرده است. اینکه کلمه یلدا از کجا و چه زمانی وارد زبان فارسی شده است مشخص نیست. اما میراثی که با خود به همراه داشته است بسیار گران‌قدر و ارزشمند است.

انواع هدیه برای شب یلدا

شما می‌توانید هدایای متفاوتی را در شب یلدا به عزیزانتان بدهید. خرید طلا، کارهای هنری، صنایع دستی و… از جمله هدایایی است که در این شب می‌توانید برای عزیزانتان تهیه کنید. بسیاری از شرکت‌ها هم در این شب به کارکنان خود هدیه می‌دهند که شامل انواع پک برای شب یلدا است. سبدهای گل تزئین شده با میوه یا کادوهای این چنینی نیز بسیار مرسوم است. 

اما اگر دوست دارید هدیه شب یلدای متفاوتی به عزیزانتان بدهید و خاطرات این شب برای همیشه در ذهنتان بماند می‌توانید از هدایای متفاوت‌تری استفاده کنید. استفاده از صنایع دستی که هنر دست هم وطنان ما است و با عشق و ذوق فراوان تهیه شده است می‌تواند انرژي عشق زیادی با خودش به همراه بیاورد. 

شرکت روستاتیش انواع مختلفی از این هدایا را که حاصل هنر دست روستاییان و هنرمندان عزیز کشورمان است را گرداوری کرده است. برای تهیه این محصولات زیبا شما می‌توانید به راحتی به سایتشان سری بزنید و با کارهای زیبای هنرمندان که در این سایت آورده شده است آشنا شوید.

هدیه‌‌های مناسبتی برای شب یلدا

شما می‌توانید برای افراد بزرگسال مانند مادربزرگان خانواده از تابلوهای پته دوزی قاب شده استفاده کنید. پته دوزی یک هنر دست قدیمی در بین ایرانیان است که می‌تواند خاطرات زیادی از دوران کودکی مادربزرگان را برایشان زنده کند. یادآوری این خاطرات زیبا باعث می‌شود که لبخند رضایتی بر لبان مادربزرگ‌های مهربان بنشیند و چه چیزی زیباتر از لبخند این عزیزان است. البته می‌توانید هدایای دیگری هم برای مادربزرگان تهیه کنید که می‌تواند شامل انواع لباس، روسری، عطر، کارت هدیه و حتی سبدهای گل شود. مطمئنا مادربزرگان از اینکه به یادشان بودید بسیار شاد می‌شوند.

برای هدیه دادن به سایر افراد خانواده مانند کودکان و خردسالان می‌توانید از اسباب بازی‌های متنوعی استفاده کنید و مطابق با سن کودک برایش اسباب بازی و عروسک‌های مناسبی خریداری کنید. همچنین کتاب‌های داستان و رنگ آمیزی نیز بسیار مناسب است. می‌توانید لباس برایش بخرید و یا یک تکه طلای کوچک خریداری کنید و بسیار هم ارزشمد خواهد بود. 

اما  اگر  می‌خواهید در یلدای امسال کمی متفاوت‌تر هدیه دهید  می‌توانید از انواع عروسک‌های دست ساز استفاده کنید که با الهام از زندگی روستایی ساخته شده‌اند. این عروسک‌ها در سایت با نام‌های بامزه‌ای اسم گذاری شده‌اند و می‌توانید ضمن هدیه دادن این عروسک‌ها نامشان را هم روی یک کارت هدیه بنویسید و همراه عروسک هدیه دهید .

انواع عروسک با طرح زنان روستایی و عشایر با لباس‌های محلی و رنگی نیز در سایت برای فروش موجود است. این عروسک‌ها را می‌توانید برای مادران یا خواهرانتان نیز تهیه کنید. 

هدیه شب یلدا برای تازه عروس دامادها| پک شب یلدا برای عروس

اگر به تازگی عروسی به خانواده شما اضافه شده است می‌توانید برای هدیه شب یلدا از انواع مختلفی از هدیا استفاده کنید. معمولا برای عروس خانم‌ها چندین هدیه می‌گیرند و به شکل زیبایی تزئین می‌کنند. البته در شهرهای مختلف رسم‌های مختلفی هم وجود دارد. بعضی‌ها هدایا را درسینی‌های بزرگی می‌گذارند و به منزل عروس می‌برند. 

در بعضی از شهرها نیز هدایا را کادو می‌کنند و با ساز و دهل به منزل عروس می‌روند. اما یک چیز مشترک در بین تمامی آن‌‌ها وجود دارد و آن این است که برای عروس هدیه شب یلدا می‌برند. 

لباس، پارچه‌های اعلا، کیف، طلا، سبدهای تزئین شده با گل و میوه، آجیل، کفش، عطر و شیرینی از انواع هدایایی است که افراد می‌توانند به سلیقه خود برای عروس عزیزشان تهیه کنند. اما انتخاب‌های متفاوت‌تری هم وجود دارد.

 اگر می‌خواهید در کنار هدایایی که معمولا برای عروس خانم‌ها خریداری می‌شود کار متفاوتی هم هدیه دهید می‌توانید از انواع کیف‌های سوزن دوزی شده که هنر دست دختران بلوچ است استفاده کنید. همچنین انواع پابند و دست‌بندهای سوزن دوزی شده هم در این سایت موجود است که می‌توانید با کیف‌های سوزن دوزی شده ست کنید. 

دست‌بندهای سوزن دوزی شده مردانه هم در این سایت ارائه شده است که می‌توانید برای عروس و داماد یک ست تهیه کنید. به این شکل عروس و داماد شما هر بار به این دست‌بندها نگاه کنند به یاد این روز زیبا می‌افتند و همیشه خاطره این روز زیبا در ذهنشان باقی می‌ماند. به این شکل می‌توانید از میان صنایع دستی پک شب یلدا برای عروس را انتخاب کنید و هدیه دهید.

همچنین انواع رومیزی‌های پته دوزی شده نیز  بسیار  جذاب و زیبا هستند که می‌توانید برای تازه عروس خود یکی را انتخاب و خریداری نمایید. سفره‌های گرد حصیری دستبافت چیزی نیست که شما بتوانید در هر جایی پیدا کنید و می‌تواند یک هدیه خاص برای عروس شما شود. استفاده از نماد شب یلدا که هندوانه و انار است نیز ایده خوبی است. سنجاق سینه طرح هندوانه یا انار که با کمک انواع منجق و پولک تزئین شده است نیز می‌تواند   هدیه ارزشمندی شود.  

 هدیه شب یلدا برای مادران

مادران همیشه محبت بی‌دریغ خود را نثار تمام افراد خانوالده می‌کنند و نمی‌توان برای تهیه هدیه شب یلدا مادران را فراموش کرد.  برای مادران می‌توانید هدایای زیادی تهیه کنید و در انتخاب هدیه دست شما باز است. اگر مادرتان عطر خاصی دوست دارد به راحتی می‌توانید آن عطر ار تهیه کنید و در کنار یک دسته گل زیبا یک هدیه مناسب را به مادرتان تقدیم کنید.

خرید گردنبند یا یک انگشتر زیبا هم می‌تواند نشان قدرشناسی شما از مادرتان شود. البته حتما لازم نیست هدایای گران قیمت تهیه کنید تا مادرتان را خوشحال کنید. اینکه شما به یاد مادرتان هستید برای مادران ارزشمندترین هدیه محسوب می‌شود. انواع سبد گل، شیرینی‌های دست ساز خانگی یا شکلات‌های سفارشی با طعمی که مادرتان دوست دارد نیز گزینه بسیار خوبی است.

علاوه بر موارد گفته شده می‌توانید برای مادرتان هدایایی تهیه کنید که هنر دست هنرمندان ایرانی است. کیف‌های سوزن دوزی شده که می‌توانید به عنوان هدیه شب یلدا از آن استفاده کنید در کنار جادستمالی‌های پته دوزی شده بسیار زیبا  هدیه بسیار متفاوت و زیبایی برای مادران خواهد بود.  

همچنین انواع بشقاب‌های دیوارکوب، تابلوهای گلدوزی شده، پیاله‌های دست‌ساز با طرح گل لاله و انواع استندهای گل کپوبافی شده در سایزهای مختلف نیز وجود دارد که می‌توانید به راحتی آن‌ها را تهیه کنید. همچنین انواع کاور کوسن و رومیزی رانر گلدوزی شده نیز برای انتخاب شما موجود است. جا قاشق چنگالی پارچه‌ای دستبافت نیز گزینه‌ای مناسب برای هدیه به مادران است. این موارد هدایایی هستند ه به طور معمول نمی‌توانید آن‌ها را در هر مغازه‌ای پیدا کنید و همین موضوع باعث می‌شود که این هدایا خاص‌تر شوند.

اگر مادرتان عینک استفاده می‌کند می‌توانید از بند عینک‌های دست‌ساز و کیف عینک پارچه‌ای  برای هدیه شب یلدا استفاده کنید و به این شکل هدیه‌ای زیبا به مادرتان بدهید. 

هدیه شب یلدا برای پدران

تهیه هدیه برای پدران و به طور کلی آقایان کمی سخت است. تنوعی که در انتخاب هدیه برای خانم‌ها وجود دارد برای آقایان وجود ندارد. البته می‌توانید از انواع عطر وادکلن و پیراهن مردانه برای هدیه استفاده کنید. همچنین ست‌های کیف و کمربند مردانه نیز هدیه مناسبی است. اگر در فکر تهیه هدیه خاصی برای پدران، پسران یا همسران خود هستید می‌توانید از انواع حوله‌های دستباف دست و صورت یا استخری استفاده کنید. این حوله‌ها با داشتن ظاهری بسیار ساده و زیبا به این دلیل که توسط دست بافته شده‌اند بسیار ارزشمند هستند. یکی از هدایای جالب جعبه هدیه گرمابه است که می‌تواند یک هدیه کاملا متفاوت از هدایای رایج به نظر بیاید. 

هدیه شب یلدا برای دوستان

شما می‌توانید هدیه شب یلدای زیبایی تهیه کنید و به دوستان خود هدیه کنید. برای این کار باید با روحیه دوستان خود آشنا باشید و بدانید که هر کدام از دوستانتان به چه چیزی علاقه‌مند هستند. انواع دفترهای یادداشت، عکس‌های یادگاری که می‌توانید روی لیوان یا ماگ به چاپ برسانید، لوازم آرایش، کیف، زیورآلات، شکلات و … از جمله هدایایی هستند که برای دوستان مناسب است. 

اما می‌توانید هدایای خاص‌تری هم هدیه بدهید و دوستان خود را غافل‌گیر کنید. مثلا می‌توانید از انواع بند عینک‌های دست‌ساز و یا کلاه شاپوهای گلدوزی شده استفاده کنید. همچنین انواع پک‌های نظم دهنده سفری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف نیز هدیه زیبایی خواهد بود. انواع جامدادی‌های دست‌ بافت برای هدیه گزینه بسیار زیبایی است که می‌تواند همیشه یادآور خاطرات خوبی بین شما و دوستانتان شود. 

یکی دیگر از هدایای که می‌توانید تهیه کنید ماسک‌هایی با الیاف طبیعی است که این روزها بسیار هم به کار می‌رود. اگر دوستی دارید که عکاس است می‌توانید یک هدیه شب یلدای بسیار خاص برایش تهیه کنید.  خرید بند دوربین دست ‌بافت و سوزن دوزی شده که دارای رنگ‌های بسیار زیبایی است یک هدیه بسیار ماندگار برای علاقه‌مندان به عکاسی است. 

بسته بندی‌های سازگار با محیط زیست

در این شرکت برای بسته بندی از موادی استفاده می‌شود که سازگار با محیط زیست است و به این شکل شما هم می‌توانید با تهیه این محصولات سازگار با محیط زیست به سالم ماندن محیط زیست کمک کنید. 

پک شب یلدا برای شرکت| هدیه شب یلدا شرکتی

اگر مدیر یک سازمان یا شرکت هستید می‌توانید پک شب یلدا برای کارمندانتان تهیه کنید و به کارمندان خود هدیه‌ای زیبا و ارزشمند بدهید. برای این کار می‌توانید از هدایای یک شکلی استفاده کنید. پک‌هایی هم برای این کار در بازار موجود است که شامل انواع آجیل و شیرینی در بسته بندی‌های زیبا است.  همچنین پک‌های متنوع‌تری هم وجود دارد که شامل انواع جعبه ادویه، بسته هدیه سازمانی روچ، بسته هدیه سازمانی گنج قارون و انواع جعبه دمنوش و … است. این هدایا به عنوان هدیه شب یلدای شرکتی در بسته‌بندی‌های بسیار زیبا به دست شما می‌رسد و برای هدیه به کارکنان شرکت بسیار زیبا است. 

بسته یلدا چله چره

روستاتیش با کدام روستاها همکاری دارد

یکی از کارهای زیبایی که شرکت روستاییش انجام داده است این است که با ارائه محصولات و صنایع دستی روستاییان عزیز به فروش محصولات این عزایزان کمک می‌کند. به این شکل اقتصاد این روستاییان تقویت می‌شود و کمکی به سازندگی این روستاها خواهد شد. 

این شرکت با روستاهای زیادی مانند روستای سیدبار، تاجمیر، قلعه قافه، شفیع آباد، سیاه رودبار، سهیلی، کهنانی کش و دهکهان همکاری دارد. 

کلام آخر

یکی از موهبت‌هایی که به ما ایرانیان داده شده است عشق و اهمیت به خانواده است. همچنین وجود جشن‌های چند هزار ساله که ریشه در نیاکان ما دارد و نسل به نسل به ما رسیده است نشان از فرهنگ و تمدنی غنی دارد. یکی از این جشن‌های زیبا در بلندترین شب سال اتفاق می‌افتد و شب یلدا نام دارد. 

یکی از زیبایی‌های این شب، شب نشینی‌هایی است که در خانواده‌های ایرانی مرسوم است. انواع هدیه شب یلدا از روزهای قبل توسط افراد تهیه می‌شود تا در این شب هدیه‌ها به دست صاحبانش برسد. 

این شب انقدر برای ایرانیان اهمیت دارد که سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز از انواع پک یلدا و هدیه شب یلدا شرکتی استفاده می‌کنند و به کارمندان و همکاران خود هدیه می‌دهند. یکی از رسومی که در این شب اجرا می‌شود هدیه به تازه عروسان است که به صورت پک شب یلدا برای عروس تهیه می‌شود. 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    منو اصلی