سبد خرید خالی است.

کسبوکارهای کوچک از این جهت مهم هستند که فرصتهایی را برای کارآفرینان فراهم میکنند و شغلهای معناداری با رضایت شغلی بیشتری نسبت به موقعیتهایی که در شرکتهای سنتی و بزرگتر دارند، ایجاد میکنند.
آنها اقتصاد محلی را تقویت می کنند، پول را در جوامع کوچک نگه میدارند و از محلهها حمایت میکنند.
در ادامه این متن چند نکته درباره این نوع کسب و کار و اهمیت آن در دنیای امروز را توضیح میدهیم.
استقلال و خودمختاری
اگرچه مالکیت کسبوکارهای کوچک یک راه قدیمی و سنتی برای کسب درآمد است، اما روند مستمر شرکتهای بزرگ را تجمیع میکند، اقتصاد مقیاس ایجاد میکند و همگن را گسترش میدهد.
ایجاد مشاغل معنادار
از هر سه شغل خالص بخش خصوصی، دو مورد توسط مشاغل کوچک ایجاد میشود. این رقم به تعداد مشاغل جدید ایجاد شده پس از کسر تعداد مشاغل حذف شده اشاره دارد. این روند به مدت 25 سال به طور منطقی ثابت بوده است و از پایان رکود بزرگ ادامه یافته است. کسب و کارهای کوچک نه تنها درصد قابل توجهی از مشاغل جدید را ایجاد میکنند، بلکه مشاغلی که ایجاد میکنند سطوح بالایی از رضایت شغلی را ایجاد میکند.
اجزای جدایی ناپذیر اقتصادهای محلی
کسبوکارهای کوچک بخش جداییناپذیر اقتصادهای محلی هستند و به ایجاد شبکههای وابستگی متقابل مالی کمک میکنند که رونق گسترده را تقویت میکنند. هنگامی که شما پولی را در یک فروشگاه محلی خصوصی خرج میکنید، این پول به افرادی در جامعه خودتان برمیگردد. هرچه کسب و کارهای کوچک بیشتر از پتانسیل خود برای حمایت از یکدیگر استفاده کنند، ظرفیت آنها برای ایجاد یک جامعه تجاری محلی پر رونق بیشتر می شود.
این حمایت متقابل در مواقع سخت نیز مفید است. اگر یک کسبوکار محلی با مشکل مواجه است، اعضای جامعه میتوانند با یکدیگر همکاری کنند تا از طریق کمپینهای سرمایهگذاری جمعی یا خواهشهای دهان به دهان قدیمی، به کسبوکار در حال مبارزه کمک کنند. تصور اینکه یک شرکت بزرگ این نوع انرژی و حمایت را تولید کند دشوار است.

محرک نوآوری و رشد
به راحتی میتوان مزایای کسب و کار را برای کل جامعه مشاهده کرد زیرا شرکتها، به ویژه شرکتها و تولیدکنندگان بزرگ، تولیدکنندگان بسیاری از کالاها و خدماتی هستند که عموم مصرف میکنند. با این حال، اغلب در شرکتهای کوچکتر است که ایدههای جدید بزرگ توسط کارآفرینان نوآور به منصه ظهور میرسند. از آنجایی که کسب و کارهای کوچک برای رقابتی شدن در بازار نیاز به متمایز شدن از سایرین دارند، محصولات جدید و منحصر به فرد و راه حلهایی برای مشکلات ایجاد میکنند. شرکتهای بزرگ مانند فیسبوک، گوگل، کوکاکولا و آمازون همگی با گروه کوچکی از متفکران مبتکر شروع کردند که رویاهای بزرگ داشتند. همانطور که آنها رشد کردند، ردههای خود را گسترش دادند و کارکنان محلی بیشتری را برای اداره مشاغل خود استخدام کردند.
ایجاد شغل به صورت محلی
اهمیت رشد کسب و کارهای کوچک در اقتصادهای محلی شاید بیش از همه در ارقام اشتغال قابل توجه باشد.
کسب و کارهای کوچک تمایل دارند کارمندانی را استخدام کنند که در نزدیکی جوامعی که در آن فعالیت میکنند زندگی میکنند و در نتیجه نرخ اشتغال محلی را افزایش میدهند. کارگران با درآمد خود کالاها و خدمات را خریداری میکنند، بنابراین پول به سایر مشاغل محلی باز میگردد.
مصرفکنندگان اغلب کالاها و خدمات را از کسبوکارهای کوچک اطراف خریداری میکنند تا از فروشگاههای با برندهای بزرگ، زیرا میخواهند از افراد و صاحبان فروشگاهها در جوامع محلی خود حمایت کنند. این هم به اقتصاد و هم از نظر فرهنگی و اجتماعی کمک بزرگی به جامعه کوچک مورد نظر میکند.


رونق استخدام کارکنان محلی
کسب و کارهای کوچک با ایجاد رشد و نوآوری در جامعهای که کسب و کار در آن ایجاد شده است به اقتصاد محلی کمک میکند. کسبوکارهای کوچک همچنین با ایجاد فرصتهای شغلی برای افرادی که ممکن است توسط شرکتهای بزرگتر قابل استخدام نباشند، به رشد اقتصادی کمک میکنند. کسب و کارهای کوچک تمایل به جذب استعدادهایی دارند که محصولات جدید اختراع میکنند یا راه حلهای جدیدی را برای ایدههای موجود پیاده می کنند. کسبوکارهای بزرگتر نیز اغلب از کسبوکارهای کوچک در همان جامعه محلی سود میبرند، زیرا بسیاری از شرکتهای بزرگ برای تکمیل کارکردهای مختلف تجاری از طریق برونسپاری به کسبوکارهای کوچک وابسته هستند.
سازگاری با تغییر اقلیم
بسیاری از کسبوکارهای کوچک نیز توانایی واکنش سریع و انطباق سریع با شرایط متغیر اقتصادی را دارند. این به دلیل این واقعیت است که مشاغل کوچک اغلب بسیار مشتری مدار هستند و نیازهای جامعه را درک می کنند. بسیاری از مشتریان محلی در بحبوحه بحران اقتصادی به مشاغل کوچک مورد علاقه خود وفادار می مانند. این وفاداری به این معنی است که کسب و کارهای کوچک اغلب می توانند در زمان های سخت سرپا بماند، که می تواند اقتصاد محلی را بیشتر تقویت کند. کسبوکارهای کوچک همچنین درآمد کمتری نسبت به شرکتهای بزرگتر جمعآوری میکنند، به این معنی که ممکن است در مواقع بحران اقتصادی ضرر کمتری داشته باشند.

روستاتیش کارآفرینی اجتماعی است که با راهبری تولید و فروش محصولات روستایی تلاش میکند به معیشت زنان روستایی و توسعه روستایی پایدار کمک کند.
شما با هر خرید، از محصولات دست ساز و اصیل روستایی حمایت کرده و با روستاتیش در پیشبرد اهدافش همراه بودهاید.
به سایت ما سر بزنید!
عسل بهارهی زیرفون گرماندیدهی سمانه
نمره 5.00 از 504۳,۴۹۰,۰۰۰ریال۳,۶۵۰,۰۰۰ریالعسل بهارهی زیرفون گرماندیدهی عقیل
نمره 5.00 از 501۳,۴۹۰,۰۰۰ریال۳,۶۵۰,۰۰۰ریال- ۱,۴۰۰,۰۰۰ریال
- ۱,۰۰۰,۰۰۰ریال
گلدان استوانه ای حصیری کوچک
نمره 5.00 از 501۵۵۰,۰۰۰ریال- ۸۵۰,۰۰۰ریال